Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pakkasen vaikutus taikasienten kasvuun

Vieras · 30 · 17895

BeBoo

  • Vieras
sanokaahan kokehneet sientenpoimiat, että joko sellanen -1 pakkanen on tappanu nämä tajunnan päräyttävät sienet...?  :(


Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
sanokaahan kokehneet sientenpoimiat, että joko sellanen -1 pakkanen on tappanu nämä tajunnan päräyttävät sienet...?  :(

Mitä olen tajunnut niin semit kai tarvitsevat "kylmä shokin" kasvaakseen, eli enemminkin näiden pakkasten pitäisi avittaa niitä.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili

Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Olen lukenut, että ensimmäiset pakkaset pikemminkin viestittävät rihmastolle nyt olevat viimeinen hetki tuottaa itiöemät, joten se jopa stimuloi kasvua. Montaa pakkasta ei rihmasto kuitenkaan kestä menemättä lepotilaan.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


BeBoo

  • Vieras
ku täällä kaukana kaukana pohjosessa oli nyt tänä yönä ekat aamupakkaset.. eli tästä keskustelusta päätellen, kannattaa ittekki vetassa jahtipukupäälle, ja purkki mukhaan, ja lähteä pelloile seikkailehmaan..? :)


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
ku täällä kaukana kaukana pohjosessa oli nyt tänä yönä ekat aamupakkaset.. eli tästä keskustelusta päätellen, kannattaa ittekki vetassa jahtipukupäälle, ja purkki mukhaan, ja lähteä pelloile seikkailehmaan..? :)

Siellä on kasvukausi ehdottomasti jo käynnissä. Täällä etelämmässä odottelen vielä hetken.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


BeBoo

  • Vieras
ohkei! eli pittää hakea veljeltä kameraa, ja napsia siis kuvia sienistä, että voi varmistua niitten aitoudesta.. :) pittääpi lähteä kattohmaan selanen vaaltava peltoalue, missä on ollu lampaita koko kesän.. :) näytti kyllä sellaselta paikalta, missä sienen kelpais oleskella.. ;)


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Onnea matkaan. Se kysyy joskus paljonkin kärsivällisyyttä. Muista tsekata vielä kasvupaikkaohjeet foorumilta.

ps. Hitsit jossain mennään jo -1 puolelle yöllä  :o
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


BeBoo

  • Vieras
sitä sivustoa on kyllä tullu seurailtua vaikka kuinka paljon. :) ( vaikka niitä ei voi kyllä liiakseen seurata) no onneksi on oman työn takia tullu ittele lehmän hermot, etten lannistu, ja menetä niitä ihan hetkessä... ;) juu tämä lapin kesä on lyhyt, mutta onneksi vähä luminen..  ;D


Satyyri

  • Vieras
Itse muistelisin vuoden 2009 sadonkorjuusta että pakkasilla ei juuri ollut vaikutusta kasvuun. Marraskuun lumien ilmaannuttua taas en enää löytänyt vakiopaikalta yhtäkään silokkia. Hyvä, että tuli kerättyä suurin osa ajoissa talteen.


Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Samasta asiasta olen ollut huolissani - taskulampun valossa ei ole näkynyt sieniä, mutta pelottavan kohmeisia ruohotuppoja kylläkin. Etusivun pikakeskustelusta poimin tänään seuraavan pätkän:

Lainaus
kanattu [28/09 23:48]:    nii mitä mieltä ootte nuista yöpakkasista sieniä kohtaan?
Mik:is [28/09 23:48]:    Ei pienet yöpakkaset suippumadonlakkeja haittaa.
kanattu [28/09 23:49]:    Joo kiitos tiedosta tää on mua mietityttäny jonku aikaa jo.
Mik:is [28/09 23:49]:    Voi olla, että lisää vaan tehoa.
Aeon [28/09 23:49]:    Kyllä niitä on joskus marraskuussakin löytynyt.
kanattu [28/09 23:49]:    Kuinka?
Mik:is [28/09 23:51]:   Kun lapin sienien sanotaan olevan etelän sieniä vahvempia. Niin oon ajatellut, että se vois johtua kylmemmästä ilmasta.
kanattu [28/09 23:52]:   oolrait
Mik:is [28/09 23:52]:   Mut en tiedä onko se faktatietoa.
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Maa varastoi lämpöä aika tiukasti, enkä usko, että rihmasto tyystin pakastuu yhden kylmän yön aikana. Lumi onkin toinen juttu, pitää maan viileänä kuin kylmäkalle. Suippumadonlakki mututiedon mukaan tekee itiöemiä niin pitkään, kun plus-asteita vain löytyy.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa mansikkapelto

    • Viestejä: 46
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse asiassa lumipeite toimii eristeenä, joten jos on lunta ja pakkasta soon paljon parempi kuin pelkkä pakkanen. Ei pääse routimaan nääs niin helposti. Tosin kävin hiljan(eilen)tutulla spotilla ja mättäästä löytyi kaks mustaa juttua jotka on ehkä olleet suippumadonlakkeja.

Entäpä muuten jos sais lämpöputket rihmaston kohdalle, maa pysyisi sulana ja semejä löytyis vielä piiitkälle talveen :D. Voisi tosin tuollainen olosuhdemuutos häiritä kyllä sientä aika pahasti.
life's a piece of shit and when you look at it
life's a laugh and death's the joke it's true
you see it's all a show keep 'em laughin as you go
just remember the last laugh is on you.

always look at the bright side of life.
and always look at the bright side of life.


Poissa Diviner

    • Viestejä: 23
    • Karma: 1
    • Profiili
Viime syksynä löytyi noin sentin lumikerroksen altakin vielä elinvoimaisen näköisiä semejä. Harmi ettei ollut kamera mukana, oli pakko pysähtyä hetkeksi ihailemaan jään ja lumen peitossa olevia taistelijoita.
"Jos ihminen pääsee käsitteellisen ajattelunsa rajoille ja kokee elävästi ja syvästi, varmaakin varmemmin, että nyt hän vasta on todellisuuden tuntumassa, silloin ei ole kysymyksessä pako mihinkään. Pikemminkin se on unesta heräämistä."


Poissa Nuttu

    • Viestejä: 28
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei minä kyselyikäinen vain mietin onko herkkuni mun jo tuhoutuneet pakkasesta ja lumesta?
Pakkasta on ollut nyt about viikon ja saavuttanut nyt huippunsa -12.
Mietin vain, kun nuo lumet pian sulaa ja tulee taas lämmintä voinko vielä tavata herrasmieslakkini mun?
"Joo ei se kovin lyhyt matka ollu, ainakaan mun pään sisällä."