Psilosybiini.info

Suippumadonlakkien tunnistuspyynnöt

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
Aave08 - Vaaleat nääpiköitä (Galerina) ja tummat ruskokirjohelttoja (Panaeolus acuminatus). Tervetuloa!

Poissa kisunetsijä

• Tulokas
    • Profiili
tärppäsköhän joku? nuppimainen pää, tummaa alta ja löytyivät hevosten laitumilta ruohotupoista

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
kisunetsijä - Harmaakirjohelttoja (Panaeolus papilionaceus). Tervetuloa!

Poissa kisunetsijä

• Tulokas
    • Profiili
kiitti velho! tosiaan ekaa kertaa ettimässä. entäs nää, onko samaa? tummempi varsi alhaalta ainakin. tai oonkohan ees oikeilla jäljillä?  ;D

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
kisunetsijä - Juu nuoria harmaakirjohelttoja. Tunnistaa helposti tuosta lakin alalaidassa olevasta helttojen suojusjätteestä, joka jää tuohon lakin reunaan valkoisena hammasratasuksena.

Poissa Sieninisti

• Tulokas
    • Profiili
Onko oikeita?

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
Sieninisti - No ei sinnepäinkään. Risakkaita (Inocybe) ja juurekkaita (Gymnopus). Kumpikaan ei kovin yleinen sienilaji suippumadonlakin ympäristössä. Jälkimmäinen kuva ei millään tapaa hyvä tunnistuskuva, koska niin pimeä ja epäselvä. Tervetuloa!

Poissa Kontaminaatio

• Profiili
kisunetsijä - Juu nuoria harmaakirjohelttoja. Tunnistaa helposti tuosta lakin alalaidassa olevasta helttojen suojusjätteestä, joka jää tuohon lakin reunaan valkoisena hammasratasuksena.

Offtopic, mutta onkohan noi kirjoheltta myrkyllisiä?

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili

Offtopic, mutta onkohan noi kirjoheltta myrkyllisiä?
Eivät ole myrkyllisiä, mutta harmaakirjoheltat eivät ole myöskään psykoaktiivisia. Kirjoheltoissa ei tunneta yhtään myrkyllistä lajia.

Poissa aarnetenkanen

• Tulokas
    • Profiili
Morjensta vaan kaikille. Uusi foorumilla, vaikka olen käynyt lueskelemassa näitä jo vuosia. Nyt tuli ensimmäistä kertaa vastaan jotain jonka kanssa meni sormi suuhun? Olisiko näissä ideaa?

Löytöpaikka nurmikenttä. Viimeisessä kuvassa nuukahtaneita joita kuvailin myös.

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
aarnetenkanen - Olishan niissä ideaa, sillä ovat kaikki suippumadonlakkeja. Myös nuukahtaneet. Eli onnittelut löydöistä ja tervetuloa!

Poissa aarnetenkanen

• Tulokas
    • Profiili
aarnetenkanen - Olishan niissä ideaa, sillä ovat kaikki suippumadonlakkeja. Myös nuukahtaneet. Eli onnittelut löydöistä ja tervetuloa!

Kiitoksia Velho. Olen näitä vuosia metsästänyt ja nyt tärppäsi vihdoin. Tuntuu, että en löytänyt näitä itse vaan nämä löysivät minut.. Paikka oli nimittäin sellainen, josta en näitä ikinä kuvitellut löytäväni :) Ja olen tästä paikasta kävellyt kymmeniä vuosia ohi.

Poissa velho

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili

Kiitoksia Velho. Olen näitä vuosia metsästänyt ja nyt tärppäsi vihdoin. Tuntuu, että en löytänyt näitä itse vaan nämä löysivät minut.. Paikka oli nimittäin sellainen, josta en näitä ikinä kuvitellut löytäväni :) Ja olen tästä paikasta kävellyt kymmeniä vuosia ohi.
Eipä mitään. Niinpäin se yleensä tuppaa menemään, että sienet löytää sut. :) Hieno homma, että vihdoin onnisti ja kauniita yksilöitä vieläpä nuo kolme.

Poissa Boommxxx

• Profiili
Tälläisia löytyi. Mitä ovat?

Poissa Boommxxx

• Profiili