Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Maissi ja jyvätekniikat eivät lähde ollenkaan kolonisoitumaan?!?

Poissa TankMan

    • Viestejä: 24
    • Karma: -1
    • Profiili
Mä saan pf-tekit kolonisoitumaan ihan normaalisti, mutta muilla tekniikoilla ei tule mitään - ei siis edes pientä rihmaston määrää. Aloitin harrastuksen kuitenkin vuosia sitten Matyaksen popcorntekillä ja sain useita onnistuneita satoja. Haluaisin siirtyä jyviin oikeastaan sen vuoksi, että mä saan popcorneista neljä satoa kun pf-tekistä kaksi kunnon satoa ja yhden hyvin vajaan. En siis jaksaisi joka välissä olla tekemässä hommia vaan mieluummin kerralla tekisin vuoden tarpeisiin.

Nyt jostain syystä en saa rihmastoitumista alkamaan jyvätekniikoilla millään. Tähän mennessä kokeiltua:
1. Matyaksen popcorntek, eli gettostaililla printtiä raapustellen, useita yrityksiä eri kosteuksilla kokeillen
2. Matyaksen popcorntek inokulointiportilla ja nesteellä, astiat huolellisesti desinfioiden ennen jyvien lisäämistä
4. Popcornia Hullun mykologin sivun 41 kolmannen ohjeen mukaan
3. Linnunsiemenillä HM:n s.41 ensimmäisen ohjeen mukaan + tunnin sterilointi, usealla eri sekoituksella

Kämppä on eri missä olen onnistunut poppareilla. Lisäksi tyttöystäväni avasi joskus pari vuotta sitten pahasti homehtuneen purkin keittiössä, jonka jälkeen on kyllä siivottu useaan otteeseen huolella. Voiko olla että tämä kämppä on vaan niin homeessa tai se muinoinen aukaiseminen voisi aiheuttaa sen, että en saa hommaa onnistumaan millään? Epästeriilit tekniikat kyllä ymmärrän tavallaan, mutta mä olen yrittänyt jyvien kanssa pelailua myös steriileillä tekniikoilla. Popparit ovat olleet samoja luomupoppareita joilla aikoinaan onnistuin, linnunsiemenissähän voinee olla jotain homeenestoainetta?

Tosiaan tilanne on se, että rihmastoituminen ei ala ollenkaan, mutta eivät kyllä myöskään mene homeeseen vaan useinmiten bakteerit/näkymätön home voittaa kilpajuoksun. Hämmentää kun mitään ei tapahdu, en saa pientäkään rihmastoitumista alkamaan. Hieman alkaa turhauttamaan tämä tilanne ja kaipailisin apuja mysteerin ratkaisemiseksi.


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Ekana tulee mieleen lämpötila, koklaa jossain, esim jos jääkaapin päällä on kaappi siellä on yleensä lämpösempää.


Poissa TankMan

    • Viestejä: 24
    • Karma: -1
    • Profiili
Siellä ne nytkin lepää. Ja siis pf-tekit kolonisoituu normaalisti, jyvät ei sitten millään - ei edes aloita mistään nurkasta.

Edit: Hmmm, selailin nyt näitä keskusteluita hieman enemmän ja jossain keskustelussa juteltiin jotain sen suuntaista, että ne jyvät eivät saa haljeta, siis jotta ne eivät mössöönny. Toisaalta Matyaksen popcorntekissä taas ohjeissa lukee että maissit ovat valmiita kun ne ovat halkeilleet ja tästä mulle on jäänyt mielikuva että myös ne muut jyvät pitää keittää kunnes ne alkavat halkeilemaan. Voisiko tässä olla selitys?


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Ei se sieni niin nuuka ole vaikka vähän olisi mössöksi mennytkin, kolonisoituminen vaan yleensä hitaampaa.. Jos kakkuja tekee niin vois ruiskauttaa lasin reunaa pitkin niin tulee näkyville nopiammin..

Mulla on näköjään sama mystinen ongelma kuin sulla, kävin kattomassa 2vk sitten laitettuja auringonkukansiemen+kookoskuitu pussukoita ja ei mitään elonmerkkiä. Hmh. Ak+vermis on kyllä ennen lähtenyt tosi nopeesti etenemään...



Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Jos keissi ihan todella on se, ettei rihmasto ala lainkaan kasvamaan päiväkausiin, en keksi kuin kolme selitystä:
1) Inokulointi liian kuumiin jyviin -> itiöt kuolevat.
2) Huono printti -> itiöt jo valmiiksi kuolleita.
3) Itiövesi onnistuttu jotenkin mystisesti ryssimään -> itiöt kuolleet.
Muutaman maissiaskin ja lukuisten riisikakkujen kokemuksella joka kerta rapsutellen itiöt suoraan matskuihin sanoisin, että aina on viikon sisään näkynyt ainakin jotain merkkejä rihmastosta.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Luulen että kekkasin mikä noissa saattoi olla, nuissa perhanan ak-siemenissähän taitaa olla jotain homeenestoainetta!

Koklataas nyt uusiks kun on pesty oikein kunnolla.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Luulen että kekkasin mikä noissa saattoi olla, nuissa perhanan ak-siemenissähän taitaa olla jotain homeenestoainetta!

Koklataas nyt uusiks kun on pesty oikein kunnolla.

Onko kokonaisia? Oiskohan ne kuoritut parempia? No ilmoittele sit kui homma etenee


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuoritut not good. Menee perunamuusiks pc:s.

Parempi olis vaikka pelkät kuoret, tuskin sienet tarttee sitä sisusta mikä on pelkkää rasvaa.. hitto kun tajusin vasta nyt meni kaikki läskiks ja noita mitkä on jo pussitettu tuskin pystyy hyödyntämään edes toissijasena.. Ajattelin kyllä kokeilla mutta epäilen. Oppia ikä kaikki.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Kuoritut not good. Menee perunamuusiks pc:s.

Parempi olis vaikka pelkät kuoret, tuskin sienet tarttee sitä sisusta mikä on pelkkää rasvaa.. hitto kun tajusin vasta nyt meni kaikki läskiks ja noita mitkä on jo pussitettu tuskin pystyy hyödyntämään edes toissijasena.. Ajattelin kyllä kokeilla mutta epäilen. Oppia ikä kaikki.

Onko ak jotain etua verrattuna linnunkauraan esim ravinteissa kun eipä tuo kaurakaan kallista oo ja nyt onnistunu 100% kauralla


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Hinta.. 90snt kilo. Mitä se kaura muuten ees maksaa, itseä kiinnosti nuissa ak:ssa lähinnä edullisuus.

Edit; tuo linnunkaurahan näyttää olevan suht samoissa hinnoissa, eipä ole tullut mieleenkään. Onko tietoa käytetäänkö niissä homeenestoaineita?


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Itse käyttänyt pitkään pääasiassa kauraa ja hyvin on jyvät rihmastoituneet. Tosin olen joskus tehnyt auringonkukkaankin, eikä ongelmia rihmastoitumisen kanssa ole silloinkaan ollut.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Rehukauraa myydään 15e 40kg. Säkeissä, eipä jää paljoa kilohintaa. Täytyy laittaa kokeiluun


Poissa TankMan

    • Viestejä: 24
    • Karma: -1
    • Profiili
Rehukauraa myydään 15e 40kg. Säkeissä, eipä jää paljoa kilohintaa. Täytyy laittaa kokeiluun

Mistähän mahtaisi saada pk-seudulta?


Poissa kxd

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Rehukauraa myydään 15e 40kg. Säkeissä, eipä jää paljoa kilohintaa. Täytyy laittaa kokeiluun

Mistähän mahtaisi saada pk-seudulta?

Tokmanni ja hankkija