Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kasvatuslaatikkon hankinta ja tämä sivusto

Poissa LuciaLaban

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei, olen lukenut noita keskusteluja tulleja pelkääviltä. On myös vahvasti esillä sivuston säännöissä: ei laittomuuksia.
Onko nyt tosiaan niin, että tällä sivustolla ei saa edes kysyä kasvatuslaatikon myyjästä,
Suomessa? Tämä ei ole kysymys kuka myy vaan kysymys: mikä kysymys on sallittu?

Siis tämä kysymys on varmasti laillinen kaiken järjen mukaan.


Poissa homit

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 34
    • Karma: 1
    • Profiili
Kasvatuslaatikot tuskin pystyvät olemaan laittomia millään mittareilla, koska niissä ei kertakaikkiaan ole mitään huumausaineisiin vertautuvaakaan. Sienten itiötkään eivät ole laittomia, koska niissä ei ole psilosybiiniä tai muita kiellettyjä aineita - olettaen tietysti, että itiöitä ei ole hankittu kasvatustarkoitukseen.

Mutta poliisisedät ja kunnolliset tullimiehet tietävät kyllä tasan tarkkaan, mitä sienten kasvatusboksi tarkoittaa. Joku paremmin lainsäädännön tunteva voi ehkä vielä varmistaa, että niitä on kyllä laillista tuoda maahan, mutta itse en haluaisi välttämättä viranomaisten olevan tietoisia siitä, että mykologia kiinnostaa. Itiölähetyksiäkin on todistetusti tutkittu, mutta luovutettu sen jälkeen vastaanottajalle, koska mitään rikosta ei ole niiden yhteydessä tapahtunut. Sen jälkeen ei vain ole mitään epäselvää siinä, mikä on tarkoituksesi itiöiden kanssa riippumatta selityksistä.

Bottom line: kasvatusboksit ovat periaatteessa ok, mutta koska niitä voi valmistaa helposti itse, ei ole kertakaikkiaan mitään järkeä tilailla niitä jostain muualta. Jos olet yhtä vainoharhainen kuin minä, et tilaa yhtään mitään sienijuttuja vaan joko A. etsit luonnosta tai B. teet itse Hullun Mykologin ohjeilla kasvatusboksit ja kysyt tutuilta foorumilla itiöitä, joita et tietenkään sinne boksiin pane.

Edit: Sori, vastasin väärään kysymykseen - jos tilaat Suomen sisällä, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä kukaan ei tule koskaan tietämään, mitä tilasit ja toiminnan ei pitäisi minusta olla laitonta.
Tähtitaivaan alla värjyn tuijotellen kuiluun sen
Häämöttääkö jossain tieto suuremmasta, usko en


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
 Itseasiassa kasvatuspoxit, jotka sisältävät VALMIIN RIHMASTON sisältää jo taikasienten vaikuttavia, huumaavaksi luokiteltavia aineita, joten pitäisin itse laillisuuden kannalta hyvin arveluttavana toimintana niiden välittämistä, myymistä tai ostamista.

Alan harrastajat ovat trippailleet ihan vaan sienirihmastoa nauttimallakin, esim riisiin kasvatetun rihmaston kakkua syömällä.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Kuten Greatmaster jo totesikin, rihmastoituneen kasvualustan myyminen jne. on tällä foorumilla kielletty. Jos joku haluaa sinulle kakkuja tehdä ja postittaa niin, että inokuloit ne itse (itiöillä printistä tahi itiövedestä, nesteviljelmä sisältää jlleen rihmastoa ja on näin ollen kiellettyä kauppatavaraa), niin nähdäkseni foorumin sääntöjä ei ole rikottu.
On kuitenkin myös ulkomaisia nettikauppoja, joista saat hankittua valmiin kasvualustan ja sen kylkeen vaikkapa osterivinokkaan itiöitä tai rihmastoa ympättäväksi, jolloin tullillakaan ei ole mitään mutisemista asiassa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa LuciaLaban

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos hyvistä vastauksista. Suomessa tuon vinokkaan kasvatuslaatikoita saa. Sieni hoitaa kuulemma hyvin syyliä, tietysti on varottava ettei muita rihmastoja pääse sekaan tuottamaan muuta satoa.
Olise harmi jos Hollantilaiset olisivat lukeneet vastauksen ja ymmärtäneet. Menisi Suomen taous lopullisesi nurin. Alkaisi tulla kasvatusalustoja joissa muu rihmasto istutettuna ja vinokkaan itiöpussi mukana ja vielä valmis  vinokas ruisku. Vaadittaisiin per tutkittava paketti pirusti labra-aikaa ja rahaa varmistuksiin vinokas vai ei laatikkorihmoissa ( Ei ne tätä itse keksi).
Toivotaan nyt ettei joku vilunkityypi rupea tätä tekemään Suomessa, tietyt sienet kun on ihan kiellettyjä jopa käyttää.

Sairaalabakteeria MRSA, johon ei tepsi antbiootit on kaikkialla luonnossa.
Olisiko tuo s airaalatason desifiointi ongelmana sienikasvatuksessakin.
Umpeen kasvaneen ojan pohjalla on bakteereita ja sienet sen kun kasvaa, ei ole
Liian tarkkoja.

Kyllä noista huippuohjeista voisi kasvatuksen suhteen löytyä paljon yksinkertaistamista.
Muutama lapiollinen rihmastollista ojanpohjaa siirettynä lähietäisyyteen jne.
Hyviä kasvustoja!