Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kuinka löytää opas/keskustelutoveri?

Poissa liekki

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei,

olen aivan uusi palstalla ja koko sienikulttuurissa, joten aloittelijuuteni varmaan ilmenee helposti... :D

Mulla on nyt takana kaksi erittäin intensiivistä trippiä. Olen ilmeisesti hyvin herkkä psilosybiinille, sillä annokset ovat olleet sangen maltillisia. Motivaationi käytölle oli saada työkaluja itseni kehittämiseen ja kenties apua henkiseen lukkoisuuteen. Molemmat tripit olivat hieman yllättäen äärimmäisen henkisiä ja hengellisiä kokemuksia. Toinen trippi oli järisyttävän rankka kokemus. Ei huono lainkaan, sillä en kokenut ahdistusta enkä itse matkaan liittyvää pelkoakaan. Mutta hurjan raskas ja syvä. Taustaksi sanottakoon se, että olen kärsinyt ties kuinka kauan traumoista, joita koen eläneeni läpi tuon matkan aikana.

Tahtoisin keskustella tästä kokemuksesta, mielellään tietysti jonkun kanssa, jolla olisi omakohtaista kokemusta tai muuten kykyä ymmärtää/sympata/olla apuna reflektoinnissa. Koen saaneeni matkoilta todella paljon, ja tahdon jatkaa itseni kehittämistä. Jokainen varmasti kulkee sitä polkua perimmiltään itse, mutta uskon myös yhteisöllisyyden voimaan. Sieniä käyttäneiden tuttavieni kanssa en ole oikein kokenut pääseväni samalle aallonpituudelle. Lähinnä ehkä siksi, että he ovat suhtautuneet asiaan mielestäni aika eri tavalla alun alkaenkin kuin minä, ja ehkä myös siksi, että heillä ei ole traumataustaa ja luultavasti siitä seuraavaa kokemuksellista aspektia sienten käytössä. En todellakaan ole lähdössä lähiaikoinakaan tripille, mutta koen olevani matkan alussa ja kaipaan jotakuta itseäni viisaampaa seuraksi. Vai onko vain niin, että tätä polkua on tallattava yksin tai eleltävä vaan ja toivottava onnenkantamoista, että saisi elämäänsä jonkun, jonka kanssa oppia ja jolta saada tukea? On kyllä ystäviä, jotka kärsivät esim. traumoista ja masennuksista, mutta he ovat sitten erittäin päihdevastaisia enkä usko, että voisin viestiä heidän kanssaan näistä fiiliksistä kovin mielekkäällä tavalla ainakaan nyt kun tämä kokemus on niin tuore.

Tuntuu mielenkiintoisesti yhtä aikaa siltä, että olen yksin tässä, mutta en kuitenkaan, jos vain osaisin kurkottaa muita kohti. En vain tiedä, miten, ja siksi kirjoittelen (pahoittelut, jos sekavasti tai kummallisesti, tuntuu, että mä edelleen palaudun viimeisimmästä, raskaasta matkasta) tänne. En tiedä, mitä haen, koska eihän täällä voi kukaan sanoa "mene paikkaan X, siellä tapaat henkilön A, sano hänelle nämä asiat ja hänestä tulee oppaasi" :D Ehkä jos teillä olisi kokemuksia samanlaisista fiiliksistä tai jotain... Tai sitten kaipasin vain kirjoittaa tietäen, että joku lukee sen, huhh.

T. liekki


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Moi

Tämä tilanne lienee monille pulmallinen lainsäädännön ja yleisen asenneilmapiirin takia. Ymmärrän hyvin tarpeen puhua kokemuksista, tripit kun usein ovat monimutkaisia ja monitahoisia, niitä kannattaa jäsentää mielessään jälkeenpäin tavalla tai toisella. Tällaisessa tilanteessa läheiset ystävät voivat olla avuksi, jo ihan vaan kuuntelijoina.

En itse ole missään vaiheessa tullut suoraan yhteyteen yhdenkään varsinaisesti opastavan henkilön kanssa, mutta olen onneksi löytänyt sellaisten ihmisten kirjoituksia. Olenkin melko usein näissä asioissa suositellut ihmisille Stanislav Grofin kirjoja, jos englanti vaan sujuu. Hän on psykiatri joka aikoinaan tutki LSD:tä (ja muita aineita, olen nähnyt vain lyhyitä mainintoja) psykoterapian välineenä, ja totesi tulosten olleen erittäin hyviä.  Näiden kokemusten perusteella hän rakensi omanlaisen teorian siitä miten mieli ja muistot toimivat. Luettuani hänen kirjansa The Holotropic Mind, aloin nähdä sienitrippini eri valossa, jouduin tosin kyllä lukemaan osia kirjasta uusiksi tripattuani kerran lukemisen jälkeen, palaset alkoivat loksatelemaan paikoilleen vasta kokemuksen kautta.

Toivon mukaan saat täältä forumilta tukea ja/tai hyviä vinkkejä, tämä on hetken ollut vähän hiljaisempi kuin mitä muutama vuosi sitten mutta toivotaan etteivät ihmiset ole täysin unohtaneet tätä paikkaa. Yksin joutuu varmaankin ajoittain olemaan, sen olen huomannut, mutta sekään ei ole niin kamalaa kunhan löytää jostain työkaluja ajatustensa käsittelyyn. En väitä olevani mikään tietäjä näissä asioissa, olen vain ollut hyvin kiinnostunut, sillä ne ovat auttaneet minua eteenpäin.


Poissa Meischel

    • Viestejä: 30
    • Karma: 0
    • Profiili
Mun mielestä on erittäin tärkeää päästä purkamaan mietityttäviä kokemuksia jonkun kanssa, kenen tahansa,  mieluiten kaverin tai kumppanin, joka ymmärtää myös ite näistä tiloista jotakin. Tai vaikkei ymmärtäisi, mutta kunhan kuuntelee. Itsellän ei oikeastaan ole ketään sellaista, kenen kanssa kunnolla paneutua asiaan ja välillä sen takia tuleekin kovin sulkeutunut ja yksininen olo. "Kukaan ei ymmärrä mua" :D

Mutta toivottavasti löydät tältä foorumilta ja muualtakin netistä tapoja keskustella ja jakaa kokemuksia. Yksi Youtube käyttäjä, jota voin lämpimästi suositella löytyy nimellä PsychedSubstance. Erittäin mielenkiintoista ja syväluotaavaa materiaalia psykedeeleistä, niiden turvallisesta käytöstä, trippi raportteja yms.

Ja onnea alkaneelle matkallesi!
On these barren lands, nothing to enhance. Crown yourself with empty hands.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Internetissä toimii muutamia keskustelufoorumeja; esim. Facebookissa toimii useamman sadan jäsenen koostama suomenkielinen ryhmä, joka on salainen (joten jäsenyyttä ei näe tutkimalla sun profiilia ja joudut kysymään joltain jäseneltä lupaa liittyä) ja jossa käytävät keskustelut pyritään pitämään luottamuksellisina sekä asiapitoisina. Tämän ryhmän toiminnan kautta ilmaantuneella, Helsingissä kokoontuvalla miittiryhmällä on myös (täysin päihteettömiä) illanistujaisia, joissa ihmiset saavat tuoda esiin omia kokemuksiaan kasvotusten ja pyrkiä integroimaan kokemustaan. Jos kiinnostaa, niin kutsut useimmiten hoituu helpolla mailaamalla osoitteeseen deelikeskustelu@gmail.com

Jos haluaa anonyymimpää keskustelukanavaa, niin tänne saa aina avautua, ja mikäli englanti taipuu, niin https://www.reddit.com/r/RationalPsychonaut/ ja tripsit.me:n chatti on muutamia suosittelemisen arvoisia niistä kanavista, jonka kautta voi etsiä toveriseuraa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Tajuntani

    • Viestejä: 29
    • Karma: 5
    • Profiili
Loistava topicci, tää on käynyt usein itsellänikin mielessä! Tuntuu hölmöltä ja tavallaan nurinkuriselta, että tälläiset kokemukset jotka usein on kirjaimellisesti mullistavia, pitää sit pääosin pitää vaan sisällään, koska ei oikein tiedä kelle uskaltaa niistä kertoa ja miten paljon.

Onko tuosta mainitusta facebook- yhteisöstä jotain enempää tietoa jossain? Kiinnostaisi päästä mukaan, mutta tuntuu ehkä vähän kuumottavalta ajatukselta mailata tälläisessä yhteydessä satunnaiseen gmail- osoitteeseen facebook- profiilinsa tiedot = koko nimi jne :D


Poissa Freddy

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Laitoin hiljattain viestiä ylläolevaan mailiosoitteeseen ja pyysin pääsyä Facebook-ryhmään. Minua kiinnostaa lukea muiden ihmisten viimeaikaisista kokemuksista ja keskustella julkisesti omasta käytöstäni.