Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

5-MeO-DMT

Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Oma suosikki oli poltettava sammakonmyrkky bufo alvarius joka vei jonnekkin mitä on hyvin vaikea kuvailla, mutta oli päräyttävimmät 15 min ikinä =)
Otitko Octavion retriitillä tavaraa vai mitä?

Tästä voisi melkein tehdä oman topicinsa. Vaikutusprofiili kuitenkin poikkeaa noilla 5-MeO-tryptamiineilla siitä mitä se on dialkyylitryptamiineilla ilman 4- tai 5-position sivuketjuja. Vaikutusaika on eri ja kokemus sävyttyy eri tavoin.

Mulla on vain kerran todella isolla annoksella 5-MeO-DMT:tä näkynyt visuaaleja ja ne oli lähestulkoon mustavalkoisia; usein mieli matkasi jonnekin kaikkialla läsnäolevaan rakastavaan ytimeen, mutta visuaaliset vaikutukset rajoittuivat lähinnä pintojen hehkumiseen ja näkymän terävöitymiseen. Tämä johtunee siitä, että 5-MeO-DMT:n vaikutus 5-HT2A-reseptoreihin on huomattavasti vähäisempi suhteessa muuhun, sillä tuon reseptorin aktivaation tiedetään aiheuttavan klassisten psykedeelien kohdalla aistihavaintojen vääristymistä ja ajatusketjujen muuntumista (5-HT2A on ns. psykedeelireseptori). Toisaalta sitoutuvuus esim. 5-HT1A-reseptoriin on huomattavan voimakasta; tuon väylän stimulaation tiedetään vastaavan jossain määrin mm. MDMA:n aiheuttamista empatogeenisistä fiiliksistä. Mut musta jotenkin MDMA:ssa homma menee ihan toisinpäin kuin 5-MeO-DMT:n kanssa: MDMA:ssa rakastan kaikkea, mutta 5-MeO-DMT:ssä tunnen kaiken luovuttavan rakkautta minulle.

Tässä kuvassa näkyy hyvin N,N-DMT:n, 4-HO-DMT:n ja 5-MeO-DMT:n eroavaisuudet vaikutuskohteisiin sitoutumisen suhteen:


Thomas S. Ray: "Psychedelics and the Human Receptorome" (PLOS ONE, 2010)
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa kilermo

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Otin sitä suomessa erään meksikolaisen beigen johdolla, edellisenä iltana otin kamboa(7 pistettä) ja tämän kokemuksen jälkeen yksi ayahuosca yö, mikä tuntui melkoisen voimakkaalta, johtuen todennäköisesti bufosta.

Mun bufo kokemus oli sellainen, että suoraan kun savun puhalsin suustani, lensin raketin lailla jonnekin pois tästä tietoisuudesta ja kehosta. näin vain jättimäisen spiraalin ja olin siinä uskossa että tää on nyt se mesta jonne kuoleman jälkeen mennään, olin yhtä kaikkeuden kanssa, ei mitään negatiivista fiilistä ollenkaan. Kyseisen shaamaanismiehen laulu ja huuliharpun soitto bufon aikana oli jotain uskomatonta ja on jäänyt mieleeni todella vahvasti. Kun vähän aloin palata takaisin tähän todellisuuteen, koin vahvan tarpeen halata tätä Beigeä ja meidän sen jälkeen pidimme päitämme vastakkain ja hän alkoi päästää vaikeasti kuvailtavaa ääntä, mitä minä päästin kanssa, se vasta outoa oli, ihan kuin oltaisiin jotenkin synkronoituja. =) 

 joillakin seuraavilla potilailla ei ollut niin mukava fiilis vaan ne saattoi huutaa suoraa kurkkua 20 minuuttia putkeen.