Kirjoittaja Aihe: Onko maailmankaikkeus musiikkia?  (Luettu 770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
Onko maailmankaikkeus musiikkia?
« : Heinäkuu 05, 2016, 19:42 »
Ajattelin muokata edellistä kuin tehdä uuden avauksen

Eli siis kaikki alkaa siitä, että mikä on kvanttikenttäteoria?

(Kannattaa ekana katsoa tämä!)

(Ja jos haluaa syventyä, niin tämä!)

Itselle siis tuo teki aika selväksi vaikkapa Albert Einsteinin ajatuksen, että aika taikka avaruus on suhteellista, koska jos ajattelee, että todellisuus on värähteleviä kenttiä, niin tietenkin se voisi tarkoittaa sitä, että värähtelyn läpi kulkeminen voi kestää vähemmän taikka kauemmin, mutta siis jotenkin tuli vaan itselleni selväksi?

Toinen on painovoima, että ajattelee tavallaan sitä kuinka objektit/subjektit resonoivat, niin tavallaan painovoima kasvaa kuten aallot meressä, tjsp.

Mä en siis sano, että mä ymmärtäisin näitä erityisen hyvin, koska mä poltin suurimman osan siitä ajasta kun aikoinani kävin kouluja pilveä opiskelun sijaan, mutta jotenkin vaan tuntuu, että jos joku on tarpeeksi älykäs (en mä), niin nämä todellisuuden oikut voisi ymmärtää ilman matematikkaa.

Kun siis mä ajattelen, että koko maailmankaikkeus toimii värähtelyinä, taajuuksina, aaltoina, jne., niin väistämättä herää kysymys, että onko todellisuus vaan musiikkia? Tai mä olen ruvennut pitämään siitä ajatuksesta, että kaikki mitä teen, kaikki mitä on, niin on musiikkia, koska tavallaan joku voisi sanoa, että kaikki on informaatiota, taikka, että kaikki on matematiikkaa, mutta luulisi, että noiden värähtelevien säikeiden, tai ties minkä, tapahtumat kulkisivat kohti sitä, että kaiken voi myös selittää musiikilla?

Ja sitten kun mä ajattelen sitä, että mitä todellisuus voisi olla, niin kysymys tulee, että olisiko se diskreetti, että nämä kaikki värähtelyt joita koemme, niin ne olisivat määrätyillä "taajuuksilla", ja näin ollen tämä maailmankaikkeus kaikki sen sisällä resonoisivat määrätyillä diskreeteillä "taajuuksilla"?

Okei, voi mennä vähän new age osa näistä ajatuksista, mutta siis mitä jos vaikka pimeä aine/pimeä energia ja niiden massa on vaan sitä, että ne ovat vuorostaan vielä voimakkaampia värähtelyitä? Tavallaan rupean vaan ajattelemaan, että mitä jos on ns. "kosminen piano", joka on kaikki taajuudet, kaikki värähtelyt, kaikki aallot, mutta, että "kosminen piano" on loputon? Kun ajattelee vaikka piitä, niin piissä kulkee loputon irrationaalinen numerosarja, niin tavallaan, jos olisi "kosminen piano", niin jopa yksi kieli pianon sisällä, niin sen voisi virittää loputtomasti kuten numerosarjan pi?

Okei, ehkä meni vähän hulluksi, mutta alan uskomaan, että itselle alkaa riittää tämä "tajunnan laajennus" pohdinnan kautta, koska en vaan keksi kuinka voisin päästä tästä eteenpäin, mutta siis kun miettii psykedeelejä, niin mitä jos maailmankaikkeus värähtelee määrätyllä taajuudella, mutta, että niitä olisi lisää ja kaikki resonoisivat luoden kosmista musiikkia?

Onko tämä jotain sitten sellaista kuten Terence McKennan ajatus, että mitä jos kieli on maailmankaikkeuden taustavoima? No, itselle tulee vaan mieleen enemmän musiikki kun ajattelen tavuja om ja aum, koska tavallaan on aika hienoa kuinka itämaisissa filosofoissa oltiin käsitelty aspektit niin, että mitä jos ei ole materiaa ja todellisuus on vaikka vaan yksi tavu, ja, voin mä sen heittää kohti länsimaalaisia uskontoja, että tietenkin Jumalan sana, no, voihan senkin tulkita taas kieleksi taikka musiikiksi.

Ehkä siis hieman typerä kirjoitus, mutta jos haluaa pohtia maailmankaikkeuden mysteerejä, niin kannattaa aloittaa kvanttikenttäteoriasta, koska se jotenkin selittää vaan todellisuuden paremmin kuin ajatus mitä koulussa on tungettu. JA teoria siis ei ole mikään huuhaa-juttu vaan ihan tiedemiesten tiedossa, mutta kirjoitukseni saattaa ehkä mennä hivenen kohti jotain new age -kulttia.

Jossa siis uskotaan, että todellisuus on musiikkia, mutta itselleni se vaan jotenkin toimii vaikka kaikkea en ymmärräkään.

Eli siis onko jokin holografinen periaate vaan sitä, että maailmankaikkeus toimii avaruuden laidoilta tapahtuvan musiikin kautta, tai mitä vittua lie, mutta itseäni siis kiinnostaa, että voiko olla jonkinlaista resonaatiota, joka selittäisi psykedeelien kokemukset jollain tasolla, vai ovatko psykedeelit vaan tämän tietämämme universumin ja sen kulun aikaansaannoksia?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2016, 12:56 kirjoittanut Hattivattitatti »