Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienet ja uusien neuroyhteyksien luominen

Poissa Naanaa

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
On ollut kiinnostavaa lukea sienien hyödyntämisestä mm. hortonissa ja ms-taudissa. Tieteenkuvalehdessä(nro.4/2015) oli miniartikkeli, jossa kahtena kuvana esitetty normaali tila ja psilon alainen tila, jossa taikasienikuvassa huima määrä uusia yhteyksiä. Em. innostuneena päätin aloittaa yhden naisen ihmiskokeen. Itselläni on päävamma, joten tutkimusasetelmana on vaatimattomasti parantaa itseni. :D Tämä tottakai lievää liioittelua, mutta oletuksena on että ainakin päänsäryt helpottais ja uskon muitakin hyötyjä toisi tullessaan tatti.

Suunnitelma on mikrodoset pari kertaa viikkoon ja katsella vaikutuksia. Mietinkin, millaisia taukoja tyypit, jotka mikrodoseilee on pitänyt. Tarkoitan, onko suotavaa pitää viikkojen tai kuukausien taukoja välillä noiden muutaman päivän taukoilujen lisäks? Näin oma ajatus. Toinen, jota mietin, olisiko erityisesti dosepäivinä hyödyllistä esim soittaa, piirtää tai vaikkapa tehdä matikkaa tai jotain muita aivopähkinöitä. Arkijärjellä ajateltuna kuulostaisi järkevältä.



Poissa Hukkumiskuolemistani

    • Viestejä: 47
    • Karma: 15
    • Profiili
No moi. Mä olen käyttänyt kynnysarvon rajamailla olevia annoksia ihan päivittäin muutamia viikkojakin kerrallaan. Olen yleensä tehnyt jääkaappiin isomman satsin sienijuomaa, jota olen käynyt hörppimässä 1-3 kertaa päivässä, fiiliksen mukaan. Mulla ei ole sinänsä ollut mitään toimintasuunnitelmaa vaan mä olen mennyt tässä ihan siltä pohjalta, että miltä musta nyt tänään tuntuu. Mulla on myös kaikki sienet jauhettu purkkiin, minkä johdosta sopiva annosteleminen onnistuu helpommin. Mä kuitenkin otan vaihtelevan kokoisia hörppäyksiä juomasta, ja olen tässä käytön myötä todella hyvin jo oppinut huomaamaan pienetkin erot annoksen koossa noin 30-45 minuutin sisällä, eli joinko sopivasti/en tarpeeksi/(tai joskus harvoin) vähän enemmän kuin oli tarkoitus (nämäkin tosin on poikkeuksetta osoittautuneet sopiviksi annoksiksi).

En ole omassa käytössäni huomannut varsinaisesti mitään syitä pitää taukoja, muuta kuin sen, etten käyttäisi koko sienivarastoani tyhjäksi, koska saatan haluta myöhemminkin käyttää sieniä ilman, että mun tarvitsee hankkia (kasvattaa) niitä lisää sitä varten. Taukojen pitämisen suotavuudesta en osaa sanoa mitään. Itse en ole kuitenkaan kokenut mitään negatiivisia vaikutuksia pidemmälläkään päivittäisellä käytöllä, kun käyttömäärät on olleet pieniä ja määrittyneet kulloisenkin olotilan mukaan. Ollaan kuitenkin kaikki yksilöitä ja se mikä toimii mulle ei ehkä toimi sulle tai tolle.

Mä olen huomannut tällaisella käytöllä itselleni huomattavia mielialaan ja mielentoimintaan liittyviä hyötyjä ja tällaisen käytön lopettamisenkin jälkeen koen huomattavaa eroa ns. normaalitilaani vielä ~parin* viikon ajan, ts. mun aivot toimii positiivisessa mielessä eri tavalla. (* En ole mitenkään dokumentoinut tai edes kummemmin kiinnittänyt huomiota näiden hyötyjen kestoon, pari viikkoa on tässä veikkaus, joka saattaa olla jotain sinne päin tai sitten ei.)

Mä soitan lähes aina sieniä pieninä annoksina käyttäessäni huomattavasti enemmän kitaraa, kuin muulloin. Soitan paljon enemmän ns. tunteella ja koen soittaessa mielihyvää ihan eri tasolla myös (lisäksi soitan ihan vitusti paremmin :) ). Saan myös paljon paremmin keskittymistäni kohdistettua pelkästään soittamiseen, mikä normaalisti on mulle melko vaikeaa ja millä on suuri vaikutus edellämainittuihin seikkoihin. Siitä, että onko mainitsemasikaltaisisten juttujen tekemisestä hyötyä siinä mielessä, kuin sä hyödyn määrität, en osaa sanoa.

Mulla on myös krooninen päänsärky, johon psilosybiinisienet ei auta. Sen sijaan pienilläkin annoksilla silloin tällöin tulee mulle sienistä sivuvaikutuksena päänsärkyä, joka tosin on erilaista, ja paljon siedettävämpää, kuin mun normipäänsärky.



Täällä on myös aihe Mikrodose ja terveyshyödyt, jonka ehkä olet jo lukenutkin(?), mutta postaan sen nyt tähän kuitenkin.
Confusion will be my epitaph?


Poissa Naanaa

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiva saada konkreettisia kokemuksia. Käytännössä ja kantapään kautta selvinnee hyödyt ja omat doset. Tosiaan päänsärkyjäkin on niin monesta eri mekanismista johtuvia. Toivon, että migreeniin auttaisi, toisaalta niskaperäisiin/rasituspääkipuun tuskin apua.

Mulla toistaseks on Triptyl 5mg(isompaa annosta en kestä) kroonisten kipujen hoitoon. En ole löytänyt tietoa tai edes arvailuja miten käyvät sienten kanssa yksiin. Normaalisti Triptylin puoliintumisaika on 10-50h(itse olen hidasmetaboloija, et itellä varmaan pidempi), ja pilleri otetaan iltaisin niin (aamu)päiväsieni annos >luulisi> olevan ok. Toisaalta sekakäytöistä en ole yleisesti ottaen koskaan ollu innoissani ja mietinkin pitäsikö jossain kohtaa pudotella Triptyl pois sienten tieltä. Vieroitusoireiden takia ei ole mielekästä kiusata itteensä jättämällä paria annosta väliin.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Mulla toistaseks on Triptyl 5mg(isompaa annosta en kestä) kroonisten kipujen hoitoon. En ole löytänyt tietoa tai edes arvailuja miten käyvät sienten kanssa yksiin. Normaalisti Triptylin puoliintumisaika on 10-50h(itse olen hidasmetaboloija, et itellä varmaan pidempi), ja pilleri otetaan iltaisin niin (aamu)päiväsieni annos >luulisi> olevan ok. Toisaalta sekakäytöistä en ole yleisesti ottaen koskaan ollu innoissani ja mietinkin pitäsikö jossain kohtaa pudotella Triptyl pois sienten tieltä. Vieroitusoireiden takia ei ole mielekästä kiusata itteensä jättämällä paria annosta väliin.
Amitriptyliini toimii serotoniinin takaisinoton estäjänä ja serotoniinireseptorien antagonistina, joten se rajoittaa välttämättäkin sienten vaikutusta sekä aiheuttamalla vaimennussäätelyä (avoimien reseptorien määrän vähenemistä) että estämällä psilosiiniä sitoutumasta pääasialliseen vaikutuspaikkaansa (serotoniini-) 5-HT2A-reseptoriin. Amitriptyliini metaboloituu nortriptyliiniksi, jonka vaikutusmekanismi on samankaltainen, joten vaikutuksen täydellinen hälveneminen on hyvin hidasta. Antagonismi lakkaa sen myötä, kun aktiivinen aines poistuu, mutta takaisinoton eston tuottama vaimennussäätely katoaa vasta pidemmän ajan kuluttua. Voit olla varma siitä, että reseptorit ovat täydellisen vastaanottavaisessa vaiheessa vasta siinä vaiheessa, kun vieroitusoireet ovat menneet ohi.

Toisaalta, jos tarkoituksenasi oli alun alkaenkin kokeilla vain microdoseja, ei voimakkaiden vaikutusten aikaansaaminen liene mikään itseistarkoitus. Suositan silti pitämään muutamien päivien taukoja amitriptyliinistä ennen ja jälkeen annostelun, jotta sienillä on mahdollisuus vaikuttaa edes jotenkin.

Tervetuloa foorumille!
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher