Kirjoittaja Aihe: Vallankumous/Muutos 2030  (Luettu 1365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
Vallankumous/Muutos 2030
« : Helmikuu 16, 2015, 19:16 »
Eli pahoittelut, että en kirjoittanut tätä Hattivattitatin stooreihin, mutta ajattelin, että tämä voisi olla jossain määrin jopa uuden otsikon arvoinen. Ainakin tämä käy hyvin mun logiikkaan ja ajattelin vaan kysyä foorumilaisten mielipiteitä koskien ajatuksenjuoksuani. Tein siis tällaisen Facebookiin.

Vallankumous/Muutos 2030

Eli mikä tän sivuston idea on?

No, siis tän sivuston idea on simppeli. Tän sivuston idea on sen taustalla, että lähtökohtainen oletukseni on, että maailma tulee vielä muuttumaan ehkä radikaalistikin meidän aikakautenamme. Tietenkin voin olla väärässä, että 2030 olisi jo se aika tehdä vallankumous/muutos, mutta uskoisin, että teknologian kehittymisen kautta tällä luvulla voisi olla jo muutoksia yhteiskunnan rakenteessa.

Koko siis idea tän kaiken taustalla on se, että automaatio ja robotiikka lisääntyy jatkuvasti. Vaikkapa kun kävin Kampin Hesburgerissa huomasin, että siellä oltiin jo otettu käyttöön laitteistoa joilla voi itse maksaa hampurilaisensa ilman, että tarvitsee mennä tiskille tilaamaan.

Tällaisista muutoksista on siis kyse.

Ajatelkaa vaikkapa kaikenlaisia Prismoja ja Citymarketteja? On vain ajan kysymys, että milloin robotiikka ja automaatio rupeaa korvaamaan kassaneidit/jätkät ja saamme tilalle koneet joita valvoo vaan murto-osa vaaditusta työvoimasta. Maailmassa on jo kulkemassa erilaisia keksintöjä kuten 3D-printtaus ja ajatus, että printtaisimme taloja koneella tulevaisuudessa. On mahdollisuuksia kuten itsestään ajavat autot ja voi vaan kuvitella niiden vaikutusta maailmaan missä ei enää tarvittaisi rekkakuskeja kuljettamaan tavaroita vaan kaikki logistiikka taikka suurin osa toimisi koneiden voimalla. Ja siis itsestään ohjautuvat traktorit leikkaisivat viljat ja tietenkin karjaakin saattaisi kaitsia robotit.

Osa tietenkin kirjoittamistani ajatuksista voivat tapahtua 2030 vuoden jälkeenkin, mutta siis uskon, että vuoteen 2030 mennessä automaatio on jo lähtenyt käyntiin korvaamaan työntekijöitä vaikkapa palvelualalla. Koko aika robotiikka tulee kehittymään aiheuttaen potkuja töistä, koska voi kuvitella saman tilanteen mitä kävi silloin kun hevoset luulivat olevan korvaamattomia, mutta korvattiin autoilla. Yksinkertaisesti robotiikan kehittyessä ihminen ei ole vaan kykenevä kilpailemaan suurissa määrissä tämänkaltaisten "otusten" kanssa.

Koko lähtökohtainen ajatus siis tässä on siis perustulon tulo jossain vaiheessa, koska totuus on, että monet ja taas monet työntekijät voidaan korvata koneilla. Yhdysvalloissa vaikkapa on ollut Barack Obaman jonkinlaisena ajatuksena, että minimipalkkaa nostettaisiin. Tähän vuorostaan pikaruokalaketjut ovat vastanneet ajatuksella muuttaa toimintatapaa kohti automaatiota. Tavallaan siis minimipalkan nostaminen ei ole vastaus kohti tätä ongelmaa vaan vastaus on antaa kaikille ihmisille ilmaiseksi elämän perusedellytykset. Tietenkin siis jonkin aikaa voi olla samankaltainen malli kuin Suomessa missä työttömät joutuvat kouluttautumaan saadakseen tukea, mutta väistämättä aika kulkee kohti perustuloa minkä siis saisi vaikka ei tekisikään mitään sen eteen.

Tässä siis täytyy ymmärtää vähän tulevaisuutta, ainakin siis mun ehkä ei-niin-järjellisen, ajatusmallin kautta.

Ajatellaan nyt vaikka siis perustuloa, niin vaikkapa siis 1000 €/kk. Nykyisessä järjestelmässä siis voisi olla kaksi työntekijää tekemässä 2000 €/kk, mutta tulevaisuudessa automaation kautta toinen heistä saattaisi saada potkut. Tällöin toinen voisi tienata 3000 €/kk kun taas toinen saisi 1000 €/kk.

(Mä siis koitan selittää tän systeemin niin, että firmat eivät muka hakisi itselleen enemmän voittoa!")

Kuitenkin siis jäljellä oleva työntekijä voisi tienata 3000 €/kk kun taas toinen laitettaisiin työttömäksi 1000 €/kk. Mitä vähemmän työvoimaa sitä korkeammat palkat työntekijöillä saattaisi olla. Tietenkin siis tilanne voisi muuttua myös siten, että koska automaatio tekee mahdolliseksi, että ei tarvita niin paljoa työntekijöitä, niin henkilö joka siis saisi 1000 €/kk saattaisi haluta tehdä töitä muutaman päivän viikossa. Näin ollen systeemi muuttuisi takaisin siihen, että meillä olisi kaksi työntekijää tekemässä 2000 €/kk, mutta heidän työpanoksensa olisi puolet vähemmän.

Asia vaan on niin, että yhtiöt ovat tavallaan saaneet tehdä voittoja jatkuvasti ja näin tavallaan kuuluukin, mutta jos olisi perustulo, niin yhtiöiden täytyisi antaa ihmisille sen verran, että he tekisivät töitä. Mä siis en ole siitä varma toimisiko yhteiskunta hyvin nykyhetkellä, jos ihmisille annettaisiin perustulo. Ajatus on vaan siinä, että jossain vaiheessa tämä mitä olen kirjoittanut muuttuu todellisuudeksi ja sille ei mahda mitään mitkään vitun perussuomalaiset, kokomuuslaiset jne., jotka ovat vastaan ajatusta perustulosta!

Tulevaisuudessa vaan automaation kautta ehkä voidaan vähentää monien ihmisten työpanosta niin, että voimme tehdä töitä vähemmän kuin nyt taikka saman verran, mutta tienaten enemmän taikka olla vaan työttöminä. Jos siis ei ymmärrä, niin jos työntekijöiden määrä laskee, niin tällöin muiden palkkoja voidaan nostaa. Tietenkin siis yritykset yrittävät tehdä enemmän ja enemmän voittoja, mutta perustulon kautta he joutuisivat maksamaan sen verran, että ihminen haluaisi käydä töissä. Todennäköisesti ensimmäinen merkki muutoksesta on juurikin se, että kassaneidit/jätkät alkavat pikku hiljaa olla työttömiä, koska heidän palveluksilleen ei ole varmaankaan vuonna 2030 tarvetta sillä riittää, että joku vaan valvoo ihmisiä, jotka käyttävät automaation palveluksia.

Tietenkin siis voimme ajautua kohti maailmaa missä kenellekään ei anneta tukia ja ihmiset käyvät töissä pakotetusti, mutta mitä vitun järkeä siinä on? Tietenkinhän jossain vaiheessa ihmiset ottaisivat spray-kannut käteen, tekisivät mielenosoituksia ja jopa anarkiaa! Jos siis ei ymmärrä, niin tämä yhteiskunnan malli missä automaatio korvaa työntekijöitä ja kaikilla on perustulo, niin, se on vaan oikeasti se mitä tulevaisuudessa tulee käymään!

En ole pohtinut ihan loppuun kuinka voisimme kehittää yhteiskuntaa siihen suuntaan nopeammin jossa automaatio voitaisiin ottaa käyttöön, mutta sen tulo on vaan ajan kysymys. Teknologia voi olla hyvin kehittynyttä jo 15 vuoden päästä, ehkä on, ehkä ei, mutta se siis on vaan hypoteettinen luku tälle ajatukselle vallankumouksesta/muutoksesta!

Mä vaan osaan laskea hieman kohti tulevaisuutta ja kaiken järjen mukaan laskuni ovat täysin oikeassa, eli, tulevaisuudessa voit tehdä työtä saman verran kuin nyt, mutta paremmalla palkalla taikka voit tehdä muutaman päivän viikossa huonommalla palkalla taikka olla vaan perus-vitun-tulon äärellä!

Ja siis diggailisin ideaa, että kansanedustajat eivät muka huomaisi tätä tulevaisuuden skenaariota ja näin ollen ihmisten täytyisi ruveta tekemään vallankumousta/muutosta, mutta voin olla väärässä ja kaikki menee juuri niin kuin sanoin kohti päämäärää jonka kirjoitin.

https://www.facebook.com/pages/VallankumousMuutos-2030/902684533104674

Eli sis ajatus on, että jos laskelmani ovat oikeassa, niin voin saada jonkin verran tykkäyksiä nyt, mutta siis jos kaikki menee kohti tätä tulevaisuutta jonka olen kirjoittanut, niin laskelmieni mukaan mun Facebook-saitti voi saada aika paljon tykkäyksiä!

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
Vs: Vallankumous/Muutos 2030
« Vastaus #1 : Helmikuu 16, 2015, 23:12 »
Kaksi akuuttia kysymystä:

1) Miten olet ottanut tulevaisuudenvisiossasi huomioon öljyhuipun, ja kaikkien muidenkin resurssien rajallisuuden? Tietääkseni mikään olemassaoleva energianmuoto ei ole edes alustavasti kykeneväinen korvaamaan alati hupenevaa halpaa öljyä, minkä lisäksi infrastruktuurin muuttamiseen pois öljyriippuvuudesta vaadittaisiin suuria resursseja, eikä motivaatiosta tällaiseen muutokseen ainakaan toistaiseksi näy (ainakaan minun silmilleni) kovinkaan suurta motivaatiota. Ks. esim. http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_minerals ja http://physics.ucsd.edu/do-the-math/2011/10/the-energy-trap/
2) Jos perustulo toteutettaisiin, niin millä estettäisiin ihmisten sen myötä kasvaneesta ostovoimasta seuraava hintatason nouseminen sillä seurauksella, että pelkän perustulon varassa elävät eivät enää tulisikaan toimeen? (Osallistuin itse viime eduskuntavaaleihin, ja perustulo oli yksi kannattamistani ajatuksista, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut kysymykseeni tyydyttävää vastausta – olkoonkin, etten ole sellaista kauhean aktiivisesti etsinytkään, kun mieleni on ollut muissa kysymyksissä.)

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #2 : Helmikuu 18, 2015, 10:08 »

2) Jos perustulo toteutettaisiin, niin millä estettäisiin ihmisten sen myötä kasvaneesta ostovoimasta seuraava hintatason nouseminen sillä seurauksella, että pelkän perustulon varassa elävät eivät enää tulisikaan toimeen? (Osallistuin itse viime eduskuntavaaleihin, ja perustulo oli yksi kannattamistani ajatuksista, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut kysymykseeni tyydyttävää vastausta – olkoonkin, etten ole sellaista kauhean aktiivisesti etsinytkään, kun mieleni on ollut muissa kysymyksissä.)

Verotuksella pitäisi kaiketi pystyä säätelemään ostovoimaa, jolloin se voitaisi pitää aina samalla tasolla riippumatta siitä kuinka paljon rahaa markkinoille pusketaan. Mistä toki seuraa, että onko mistään tuesta köyhille hyötyä, jos heidän asemansa voi parantua vain jos rikkaiden asema huononee tai tapahtuu teknologista kehitystä.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Poissa Kosminen Nauraja

• Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 18, 2015, 12:38 »
Öljyhuippu ja resurssien riittävyys ylipäätään on monella tapaa relevantti ja ajankohtainen kysymys, mutta se ei ole spesifi perustuloskenaariolle. Se on ihan yhtä suuri ongelma kaikissa muissakin skenaariossa - mukaanlukien nykyinen status quo. Pikemminkin nykytilanne kärjistää resurssien riittävyysongelmaa, kun prosentti maapallon populaatiosta hallitsee valtaosaa kaikista resursseista.

Nykyinen kasviperimän patentointibuumi ja luonnonvarojen hallintaoikeuksien privatisointi tulee pian johtamaan täysin kestämättömään tilanteeseen, joka ei voi ratketa väkivallattomasti. Jos viljelijä ei voi ostaa muita kuin Monsanton patentoimia kalliita siemeniä (jotka eivät kasva kuin väkilannoitteiden ja tuholaismyrkkyjen avulla) ja pohjavedestäkin joutuu maksamaan korvausta Nestlélle, ollaan tilanteessa missä rahatalous aiheuttaa nälänhädän, vaikka ympäristötekijöiden osalta tämä ei olisi väistämätöntä (kuivuus, kato tms). Eli köyhällä ei ole varaa juoda vettä tai kasvattaa itsellensä ruokaa edes omilla tiluksillaan. Mitä vaihtoehtoja jää? Kuolla nälkään tai nousta vastarintaan. Tosin hallitsevan luokan väkivaltakoneisto on jo viritetty torjumaan tällaiset yritykset.

Aihetta viistosti sivuten, tämä Cancer Stage of Capitalism vaikuttaa sangen mielenkiintoiselta kirjalta. http://www.jaunimieciai.lt/wp-content/uploads/2011/02/the-cancer-stage-of-capitalism.pdf
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #4 : Helmikuu 20, 2015, 21:07 »
Eli kirjoitetaan tämä uusiksi...

Okei, siis tietenkin voisi olla se vaihtoehto, että vaikkapa joku eliitti näkisi, että muilla ihmisillä ei ole ihmisarvoa ja maailma jakaantuisi dystopiaan ja utopiaan. Ihan sinänsä mahdollinen skenaario, jos, vaikkapa jossain vaiheessa resurssit alkaisivat loppumaan.

Kuitenkin mun lähtökohtainen meininki tälle on siis oikeastaan vaan kelat joita olen ihan "mainstream"-ajattelijoiden nähnyt pistävän eteenpäin. Aika harvalla heistä on minkäänlaista "doomsday"-skenaariota.

Jos kuitenkaan ei asiaa hiffaa, niin ajatukseni tässä mallissa on tehdä oikeastaan jonkin verran epätasa-arvoa maailmaan vaikkakin niin, että kaikilla olisi elämän perusedellytykset. Jos vaikka siis ajattelee kuviota missä olisi kaksi työntekijää tienaamassa tällä hetkellä molemmat 2000 €/kk, niin ajatus olisi, että toinen heistä siirtyisi perustulon äärelleen joka olisi n. 1000 €/kk kun taas toinen tällöin voisi tienata sen 3000 €/kk. Tämä siis ajatus on lähtokohtaisesti kohti sitä, että monet ihmiset tekisivät vähemmän töitä ja näin ollen kuluttaisivat maailmaa vähemmän.

Idea siis on, että voisi olla, että yhtiöt automaation jälkeen eivät maksaisi siis koko 4000 €/kk vaan esimerkiksi, että teknologian apujen kautta jolloin työ voisi olla hauskaa, niin palkka saattaisi olla vaikka 2500 €/kk ja toinen perustulolla 1000 €/kk. Silloinkin palkat nousisivat ja yhtiön tulot nousisivat. Ajatus on, että esimerkiksi jos työ jakaantuisi, että kaksi ihmistä tekisi automaation jälkeen töitä puolet vähemmän, niin heille voitaisiin maksaa vaikka 1500 €/kk ja tällöin kokonaispotti olisi 3000 €/kk työntekijöille.

Tämä siis on varmaan ajatus mitä Nalle Wahlrooskin mietti sanoessaan, että perustulo voi olla hyvä ratkaisu. Tavallaan tietenkin perustulo määrittelisi mihin hintaan ihmiset suostuisivat käymään töissä, mutta jos tulee apuja teknologian saralta jotka tekevät työstä helpompaa, hauskempaa, mukavempaa jne., niin tällöin voisi olla mahdollista jopa polkea ihmisten palkkoja.

Eli siis täytyy ymmärtää, että mä tavallaan diggailen sitä ajatusta, että on miljardöörit on miljonäärit, koska se tekee yhteiskunnan kulutuksesta vähempää. Ja tavallaan automaation ja perustulonkin kautta voitaisiin tehdä niin, että epätasa-arvo kasvaa kun jotkut voisivat vaikka päättää, että he haluavat elää perustulon äärellä kuluttamalla vähän yhteiskuntaa taikka joku voisi tehdä duunia vaan saadakseen itsellensä rahaa kaljaan ja tupakkaan jne.

Kuitenkin mitä olen lukenut, niin ihmiset ovat "mainstream"-ajattelussa jokseenkin jakaantuneet asian tiimoilta. Jotkut ajattelevat, että duunia saattaisi tulla loputon määrä ja jotkut vuorostaan ajattelevat, että jossain vaiheessa sen on pakko lähteä laskuun.

Se siis tässä muutoksessa on hankalin kysymys, että jos yhtiöt automaation kautta saisivat lisää tuloja, niin kannattaisiko se ohjata yhtiöille jotka voisivat näin ollen investoida lisää vaiko käyttää se perustuloon jolloin työntekoa saatettaisiin vähentää? Tämän vastauksen voi vaan tulevaisuus kertoa, mutta kuitenkin lähtökohtainen olettamukseni on, että kaikenlaisten apujen kautta ns. "paskaduunit" voivat muuttua helpommiksi ja vaikka duunia olisi loputon määrä, niin tällöinkin jonkinlainen hyvinvointivaltio säilyisi.

Kuitenkin jossain vaiheessa uskoisi, että maapallon resurssit eivät riitä loputtomaan rakentamiseen jne. Tällöin tietenkin voisi tehdä, että monet eläisivät perustulon äärellä kun taas jotkut tekisivät töitä ylläpitääkseen sitä yhteiskuntaa joka on rakennettu. Jos resurssien hinnat vaikka lähtisivät roimaan nousuun, niin ei se sinänsä ole ongelma. Yhtiöillä tavallaan olisi varaa ostaa juurikin se määrä resursseja mihin heidän rahansa riittävät ja he voisivat maksaa työntekijöille aika ruhtinaallisesti, jos käyttää logiikaa, että vaikkapa 1/10 olisi töissä. Jos näin siis olisi, niin logiikan mukaan yksi ihminen tienaisi 20000 €/kk mistä lähtisi muiden perustuloon 9000 €/kk eli siis tienaisi 11000 €/kk. Tietenkin siis yhtiöt maksaisivat tälle 1/10 työntekijälle paljon vähemmän, mutta siis mun logiikka vaan on, että mitä vähemmän ihmisiä on töissä sitä enemmän voi maksaa niille jotka ovat töissä.

Tavallaan vaikkapa, että pilvenpiirtäjän rakentaminen voisi resurssien tähden maksaa paljon enemmän tulevaisuudessa ja tällöin ne harvat jotka tekisivät töitä saisivat suuren palkan ja heillä olisi varaa ehkä jopa ostaa asuntoja pilvenpiirtäjistä, jne.

Täytyy kuitenkin miettiä, että pohdin vasta tätä logiikkaa.

Kuitenkin siis uskoisin, että bussikuskit, rekkakuskit, taksikuskit, kassaneidit, jne. (mitä nyt noita keksii), niin ovat aika liipasimella ja kysymys on, että saattaisivatko yhtiöt automaation kautta tulevan suuremman pääoman kautta sijoittaa vaikkapa rakennusalalle? Mä siis jokseenkin ymmärrän myös jonkun Kokoomuksen ajatusta, että yrittäjät luovat työtä ja mitä enemmän heillä on rahaa, niin sitä enemmän he voivat luoda työtä, siis, investoida!

Ongelma vaan on, että voihan olla mahdollista, että kuljemme kohti loputonta rakentamisen buumia varsinkin, jos, pääsemme jossain vaiheessa eri planeetoilta keräämään resursseja, mutta toisaalta siis siinä vaiheessa varmaankin robotit jo rakentaisivat kaikki rakennukset toisiin planeettoihin ja rakentaisivat kaikki rakennukset täälläkin, tai, ainakin hyvin suuren osan.

Asia vaan on niin, että mielestäni kapitalismi voi olla ihan toimiva ratkaisu tulevaisuutta ajatellen, tietenkin siis sosialismin kanssa taikka ihan miten vaan, mutta asia vaan on niin, että en mä nyt tiedä loppuuko duunit, mutta jos ne alkavat loppua, niin diggailen, että sivustoni on kuitenkin valmis ja jokainen ymmärtää varmaankin mitä tarkoitan tällä ja jotkut ymmärtävät asian varmaan vieläkin paremmin, niin ehkä joku vallankumous/muutos 2030 voi tapahtua ja se siis ei ole mun mielestä niin sekava ajatus kuin joku vaikkapa Venus Project, koska en mä vaan koe, että massat koskaan siirtyisivät jonkun Venus Projectin taakse. Eli siis koen vaan, että tämä kirjoitukseni on vaan jokseenkin mahdollinen tulevaisuuden aspekti eikä niin utopistista.

Mitä taas tulee öljyhuippuun, niin mä olen vähän miettinyt vaikka Googlen autoa ilman kuljettajaa ja pohtinut sitä, että mikäköhän on Googlen lähtökohtainen ajatus sen takana? Jos olette nähneet sitä autoa, niin sehän on ihan pieni kirppu ja uskoisin, että niin sen kuuluu ollakin. Google voisi nimittäin tehdä vaikkapa jonkun mopoauton joka kulkee sähköllä ja kuljettaa ihmisiä kuukausimaksulla, kertamaksulla ja/taikka mainoksilla. Tavallaan siis kaupungeista voi jo 2030 mennessä olla lähteneet suurin osa autoista joita kuljettaa ihmiset ja muutenkin monet autot saattavat olla julkisia sen sijaan, että ne olisivat yksityisiä.

Eli siis ajatus vaan on, että musta tuntuu, että teknologia jonkun älyttömän sattuman kautta on oikeassa tilanteessa oikeaan aikaan. Tietenkin siis se on aika outoa, että kaiken typeryyden jälkeen mitä ihmiset ovat tehneet, niin onnistumme kuitenkin luomaan utopian oikeaan aikaan, mutta silti myös pohdin sitä, että ihmisten typeryys (kuten omanikin välillä) on loputon.

Koko siis saitilla mä haluaisin tai olisin haluanut nostaa debaattia ja ajatusta kohti tulevaisuutta vaikka jo näihin eduskuntavaaleihin, mutta mä en näe, että kukaan oikein lähtee tohon messiin vaikka omasta mielestäni olisi ollut kiinnostavaa nähdä kuinka kansanedustajat jne. vastaavat kysymyksiin koskien vähän pidempää tulevaisuutta. Ja jos he olisivat voineet luoda jonkinlaisa konsepteja, niin tällöin maailma todennäköisesti ajautuisi paremmin eteenpäin, koska massatkin voisivat ymmärtää sen logiikan kaikkien vaihtoehtojen takana.

Kyllä mulla siis on se tieto, että jotkut ihmiset ovat ajatelleet kaikkea tätä paremmin, mutta ajattelin nyt vaan kirjoittaa tämänkaltaisen opuksen, ja, ei mulla ole suuria toiveita, että ihmiset ymmärtäisivät koko ajatusta, ja, siis muutenkin se on vaan GONZOA!

Ja siis

Ajatus yksinkertaisuudessaan on aika simppeli ja se siis on se, että mitä enemmän olisi ihmisiä perustulon äärellä sitä enemmän olisi rahaa muille. 100/100, niin kaikki saisivat 2000 €/kk eli 200000 €, mutta jos on 1/100 eli 99 ihmistä tienaamassa 1000 €/kk, niin silloin 1 saisi 101000 €/kk ja loput 99000 €.

Ajatus siis vaan on, että ei raha mihinkään katoa ja kulutuksen kannalta olisi hyvä, että olisi enemmän ihmisiä perustulon äärellä sitten tulevaisuudessa kun automaatio ja robotiikka voi tehdä duunista iisiä, koska siis voisihan tuollekin joka tienaisi 101000 €/kk maksaa vaan 10000 €/kk ja tällöin yritykset tai mitkä lie tienaisivat ihan järkyttäviä rahoja.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2015, 18:40 »
Okei!

No, siis jossain vaiheessa ehkä tänkin voi pikku hiljaa vaan siirtää tuonne Hattivattitatin huuhaa juttuihin, mutta siis mulla on yksi ongelma. Mä siis olen kirjoittanut Facebookiin vaikka minkälaista hepreaa ja mä olen aina saanut kohtuu hyvin tykkäyksiä (n. 5-10 päivässä). No, siis nyt kun tuntuu, että kirjoitan todella selvää settiä, niin mulle on viikossa tullut 3 tykkäystä vaikka mun päähän kaikki vaikuttaa todella rationaaliselta.

Eli mä nyt pistän tän blogger osoitteen tähän ja siis ei tämä ole minkäänlaista promoamista, mutta olisi kiinnostava vaan tietää mitä jengi mieltä kirjoituksista? Mä en tiedä tuleeko ne hirveän selkeästi tuosta läpi kun Facebookissa ne on vaan eräänlaisia lyhyitä päivityksiä mitä voi lukea.

Ajatus kuitenkin on siis, että... No, siis tuosta saa paremmin ehkä selvää:

http://weirdshitjournal.blogspot.fi/2015/03/the-enlightened-bohemian-punk.html

Olisin kiitollinen, jos joku lukisi ja vähän kommentoisi:

https://www.facebook.com/pages/The-Enlightened-Bohemian-Punk/659290957515136

Tuossa jos haluaa lukea Facebookin kautta ja katsoa kokonaisuutta.

Mä kuitenkin olen siis päättänyt lopettaa koko vaeltamisen joka alkoi LSD:stä ja johti psykoosiin, ja, siis siitä jonkinlaiseen mielen hiljentymiseen. No, siis ei nyt ehkä ihan vielä, mutta mä uskoisin, että olen saavuttanut oman huippuni kaikenlaisessa pohtimisessa ja tällöin voi vaan olla ihan hiljaa ja ok siitä kaikesta.

No, jos jaksaa lukea, niin olisi kiinnostavaa saada tietää mielipiteitä, ja, siis ovathan nämä vaan mun näkemyksiä ja visioita tulevaisuudesta, mutta oudoksun hieman vaan tykkääjien määrää varsinkin kun siis kaikenlainen sekopäisyys tuntui luovan niitä enemmän.

Ja siis onhan tuossa aika suuruudenhulluutta, mutta se on myös eräänlaista gonzo journalismia, ja, ihmisen kuuluisi ehkä olla vähän suuruudenhulluisempi täällä maan päällä kuin hyväksyä vaan, että on jonkinlainen kone kulkemassa niin kuin sanotaan, taikka, edes ajatus siitä, että maailma ei voi muuttua, koska historiassa näin ei ole tapahtunut, niin sekin on aika blokkaavaa, mutta siis gonzo journalismia eräällä tapaansa ja kun mulle riittäisi vaan joku 100 tykkäystä, niin olisin tyytyväinen koko polun lopputulokseen, mutta ei, niin ei. :)

No, hauskoja lukuhetkiä, jos tällainen kiinnostaa.