Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kuinka usein käytät psykedeelejä?

Vieras · 27 · 17217

Äänestys

Kuinka usein yleensä käytät psykedeelejä?

Harvemmin kuin kerran vuodessa
6 (4.2%)
Noin kerran vuodessa
9 (6.3%)
Noin kerran puolessa vuodessa
16 (11.1%)
Muutaman kuukauden välein
40 (27.8%)
Noin kuukauden välein
20 (13.9%)
Noin viikon välein
8 (5.6%)
Useimmiten epäsäännöllisin väliajoin
29 (20.1%)
En ole käyttänyt
16 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 143

Matkustaja

  • Vieras
Haluaisin pienimuotoisen gallupin aiheesta, koska luulen itse matkailevani ehkä hieman liian usein (kerran kuussa).


!spore

  • Vieras
Käytän sieniä kerran tai pari kertaa joka syksy. Mielestäni paras ajankohta trippailulle on juuri syksy. Näinhän sen on oltava. Silloin niitä on tarkotus syödä, kun ne maasta ylös työntyvät.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Käytän silloin, kun tarvitsen. Joskus olen tarvinnut viikottain ja kaksittaisina päivinä peräkkäin, joskus useiden kuukausien välein. Elimistöni kyllä tietää, milloin sen tulee hankkia itseensä näitä lisäravinteita.

luulen itse matkailevani ehkä hieman liian usein (kerran kuussa).

Miksi luulet tätä liialliseksi?

Mielestäni paras ajankohta trippailulle on juuri syksy. Näinhän sen on oltava. Silloin niitä on tarkotus syödä, kun ne maasta ylös työntyvät.

Eikö siten myös ruokasienten tarkoitus olisi tulla syödyksi heti tuoreeltaan?


Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Eikös tämä kysely olisi ollut parempi toteuttaa foorumin äänestystoiminnolla, niin vastaamiskynnyskin olisi matalampi.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Eikös tämä kysely olisi ollut parempi toteuttaa foorumin äänestystoiminnolla, niin vastaamiskynnyskin olisi matalampi.

Äänestys lisätty.


Matkustaja

  • Vieras
Lainaus
Miksi luulet tätä liialliseksi?

Koska onhan se aika usein, ja matkustan aika tasan 4 viikon välein jonkin maksimisuosituksen mukaisesti. Eli teen aikatauluani tavallaan sienten ehdoilla.


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
koska luulen itse matkailevani ehkä hieman liian usein (kerran kuussa).

Mielestäni harvakseltaan matkustamista painotetaan vähän liikaa. Kyllä minä nostan hattua kerran kuussa matkaaville. Tietty edellinen matka pitää kunnolla käsitellä ennen seuraavaa, että hommassa on jotain järkeä, mutta tuntuu, että kerran pari vuodessa matkaamista pidetään usein jotenkin oletusarvoisesti arvokkaana ja kypsänä tapana käyttää näitä aineita. Kyllä psykedeelien kohdalla mielestäni vaatii enemmän selkärankaa käyttää niitä kuin jättää käyttämättä.

Ainakaan ei kannata ottaa paineita siitä, mitä mieltä muut ovat tahdistasi. Uskoisin, että jokainen kyllä tietää mikä on itselle sopiva tahti, kun tarkkaan itseään kuuntelee. Mitään sääntöjä ei ole.

Itse käytän psykedeelejä silloin kun on aika ja paikka, eli olo ja kolo, ja homma tuntuu oikealta. Se voi tarkoittaa muutaman viikon väliä tai miltei vuotta. "Liian usein" käyttäminen ei ole itselleni ollut ikinä ongelma, ennemminkin joudun hieman potkimaan itseäni astumaan jälleen näihin maailmoihin.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Lainaus
Miksi luulet tätä liialliseksi?

Koska onhan se aika usein

Eikö asioita voi tehdä usein tekemättä niitä liikaa?

matkustan aika tasan 4 viikon välein jonkin maksimisuosituksen mukaisesti. Eli teen aikatauluani tavallaan sienten ehdoilla.

Sienetkö itse tämän suosituksen ovat sinulle antaneet? Kuulostaa enemmänkin muiden ihmisten ehtojen mukaan toimimiselta.

Jokaisella meistä on poikkeuksellisia henkilökohtaisia tarpeita ja eikä mitään yleispätevästi sopivia aikarajoja voida vetää oikein minkään harrastuksen suhteen. Vaikka useimmiten psykedeelikokemusten väliin on hyödyllisempää jättää reilusti väliä, poikkeustilanteita syntyy jatkuvasti. Käsittääkseni jungeleiden ayahuascašamaanit harrastelevat suht useinkin useamman viikon kestäviä trippailuputkia.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Minun mielestäni ei ole olemassa henkilöä, joka olisi millään tavalla pätevä antamaan mitään suosituksia kenenkään psykedeelien käytölle. Itse käytän psykedeelejä (kuten myös päihteitä) silloin kun siltä tuntuu. Joku voisi välillä kauhistella, mutta eipä ole mitään mielenterveys/terveysongelmia tai muutakaan ja olen ihan sinut asian kanssa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Matkustaja

  • Vieras
Lähinnä tuo aikataulun jonkin aineen mukaan tekeminen on mielestäni epäterveellistä touhua. Kuulostaa ainakin omaan korvaan ikävältä. En kuitenkaan tunne sieniä, enkä psyykettäni mielestäni riittävän hyvin jättääkseni kontrollin täysin itselleni.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
En kuitenkaan tunne sieniä, enkä psyykettäni mielestäni riittävän hyvin jättääkseni kontrollin täysin itselleni.

Hyvä, varovaisuus on aina tarpeen. Huomauttaisin kuitenkin, että sienikokemukset tuppaavat usein kääntymään karkoittavan synkkään sävyyn, kun käyttäminen siirtyy liialliselle tasolle.


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Lähinnä tuo aikataulun jonkin aineen mukaan tekeminen on mielestäni epäterveellistä touhua.

Itse joudun useinkin tavalla tai toisella aikatauluttamaan matkailua, mikä on sinänsä sääli, sillä olisi mukavampaa matkailla puhtaasti fiilispohjalta, mutta järin epäterveelliseksi en ole silti aikataulujen tekemistä mieltänyt.

Huomauttaisin kuitenkin, että sienikokemukset tuppaavat usein kääntymään karkoittavan synkkään sävyyn, kun käyttäminen siirtyy liialliselle tasolle.

Täsmälleen tästä syystä en hirveästi märehtisi asiaa. Jos sieniä käyttää liikaa tai jotenkin muuten ongelmallisesti, niin sen kyllä tulee melko varmasti huomaamaan. Itseään on vaikea päästä karkuun sienimaailmassa.


Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Käytän DMT:tä päivittäin. Jossain vaiheessa huomasin olevani humanoidi. :D


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili

Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Oon arvioinut, että kesällä 2004 alkanut trippailuni ois nyt toteutunut ainakin 100 kertaa. Ei ainakaan yli saataaviittäkymmentä. En laske kannabista, vaikka sekin kyllä on toisinaan erittäin trippaavaa.

Kuus ja puol vuotta jo, voi huhhuh. Eli melkein 80 kuukautta. Eli keskimäärin kerran-kaks kuukaudessa. Välillä on ollu parin kuukauden taukoja ihan spontaanisti. Vuos sitten alotin puolen vuoden täyspäihteettömyyden, se oli hieno kokemus myös. Huomasin sen aikana rakastavani erilaisia tolkuntiloja, ja oli aika luontevaa palata takaisin psykedelian maailmaan. Toteutin sen viikon paastolla sekä ruoasta että sanoista, jonka kolmena viimeisenä päivänä join mimosa-harmala-yhdistelmää taivaallisin seurauksin.

Jotenkin psykedeelit tuntuvat itsesäännöstelevän aika hyvin. Useimpien kokemusten jälkeen vaan tuntuu siltä, ettei kaipaa enempää hetkeen. Toisaalta oon kyllä kokeillut esim. muutaman päivän happoputkia pari kertaa, ja sekin on ollut oikein oivallista ja rikastavaa. Tuolloin tuntuu, että useamman erillisen kokemuksen sijaan on yksi monen päivän mittainen psykedeelikokemus.

Jonka lisäksi musta kyllä tuntuu siltä, että emmä oo sen kesän 2004, tai ainakaan uudenvuoden 04-05 (jolloin söin ekaa kertaa happoa) jälkeen enää palautunut ennalleni. Joka on mulle oikein mieluista - mä rakastan tätä eloa.

Mä luotan psykedeeleihin tosi paljon. Järkevänä poikana voin sanoa, että tätä luottamusta helpottaa tosi paljon se, että lähes jokainen vahvempi psykedeelikokemus lyö mut nykyään polvilleni, nöyrryttää ja pakottaa kyseenalaistamaan hyödyllisyytensä - sekä omani että psykedeelien käytön. On helppoa luottaa kun on tilaa kriittisyydelle - psykedeelit (vai mun aivot) eivät mulla oo oikein koskaan harannut itsensä kyseenalaistamista vastaan. Suosittelen.