Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Suippumadonlakkihavainnot 2014!

Poissa Tryptamine

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Ei ehkä näin aikaisin taida löytyä, mutta kertokaa ihmeessä jos lähiaikoina jostain löytyisi!
Innolla syksyä kohti  ;)


Poissa Vekkuli

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
kertokaa toki myös milloin olette ensimmäiset suippumadonlakkihavainnot tehneet edellisinä vuosina :) itse viime syksynä ensimmäistä kertaa niitä tuloksetta etsinyt :-[ Toivottavasti parempi onni sitten tulevana syksynä. :)


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
kertokaa toki myös milloin olette ensimmäiset suippumadonlakkihavainnot tehneet edellisinä vuosina :)

Asia selviää asianmukaisia keskusteluketjuja tutkailemalla:

Oulussa 27. heinäkuuta, vaikka lämpötila olikin bongaushetkellä 30 celsiuksen tiennoolla. Muutamana menneenä päivänä lämpötila ei noussut päivälläkään paljoa yli 15 asteen, mikä lienee mahdollistanut näinkin aikaisen esiintymisen. Kuvan itiöemä oli ainoa täysikasvuinen lajinsa edustaja paikan päällä, pienokaisiakin näkyi vain kolme kappaletta tämän yllättäjän vieressä.

Savon alueelta löytyy ihan hyvin yhden hyvin hoidetun nurmikon reunustoilta

Vakiospotilta tänään löydetyt, ilmeisestikin silokkeja, mutta miten niitä voi näin aikasessa jo olla?

Luoteis-uusimaan heinikoissa on havaittu suippumadonlakkeja, sienet kooltaan pieniä ja veikkaisin että noin viikon ajan ovat kasvaneet. Sateita täällä ei pahemmin vielä ole ollut joten aika mukavasti alkaa tämä tattikausi!

Heinäkuussa voidaan siis paikoitellen tavata muutamia yksilöitä, mutta yleisesti ottaen satoa alkaa löytymään vasta elokuun alun tienoilla. Kyllä tässä vielä pari kuukautta kannattaa odotella.

itse viime syksynä ensimmäistä kertaa niitä tuloksetta etsinyt :-[ Toivottavasti parempi onni sitten tulevana syksynä. :)
Jep. Viime syksy oli poikkeuksellisen vähäsatoinen silokkien ja myös muiden sienten kannalta. Toivotaan, että tänä vuonna loppukesästä sataa kaatamalla.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Voiko alkukesän sateisuuden ja kylmyyden perusteella vielä tehdä mitään päätelmiä syksyn sienisadon suhteen?

En kyllä itse ole innostunut vielä lähtemään metsästämään jotain muutamaa kappaletta, vaikka niitä saattaisi tuurilla jo kasvaakin. Jäi viime kaudesta vähän paha maku suuhun kun oli niin huono kausi yhdistettynä siihen että oli vielä itselleni seensimmäinen. Saaliiksi jäi vain muutama yksilö.

Tänä syksynä sitten parempi onni  :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ainakin täällä vähän pohjoisemmassa näkyi tateille tulevan pikku shokki kun kävi ilmat parikin kertaa nollissa. Tatteja putkahti kovienkin helteiden aikaan pinnalle. Suippumadonlakkeja ei ole näkynyt. Kerran olen käynyt katsomassa vakiopaikan, josta tulee joka vuosi luonnon omaa taikasientä. Vakiopaikoilta kannattaa käydä keräämässä useampiakin satoja syksyn aikana. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa lahna

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Kainuussa päin 2 silokkia löyty sateiden jälkeen. ;)


Poissa Pihkatappi

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Tunturi-Lapista muutama bongattu kovien sateiden jälkeen


Poissa Omsk

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Kanta-Hämeen alueella 2 tunnin haahuilun jälkeen n. 15 yksilöä löytynyt.


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Etelä-Suomen havaintoja kaipailtaisiin, vai onkohan vielä liian aikaista? Sateita on ainakin nyt piisannut ja lämpötilatkin jo laskeneet, joten ajattelin käydä ehkä jo tänään tarkistelemassa spottiani :)


Poissa lahna

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Kainuusta löytyi noin 50 kpl 8) lisäilen vielä pari kuvaa joku päivä.
 :)


Poissa pinhead

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Etelä-Suomen havaintoja kaipailtaisiin, vai onkohan vielä liian aikaista? Sateita on ainakin nyt piisannut ja lämpötilatkin jo laskeneet, joten ajattelin käydä ehkä jo tänään tarkistelemassa spottiani :)

Eilen PK seudulla bongasin n. 30 kpl kun olin koirani kanssa kävelyllä. Mikrokokosia yksilöitä mutta kyllä on tuttu rihmasto. Ei ollut kamera mukana kun oli niin sateinen päivä eikä ollut kuvausreissu.


Poissa keksimonsteri

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 52
    • Karma: 24
    • Profiili

Poissa HumDrum

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko Lahdesta kukaan löytänyt viellä? Ite olen saksalaa haravoinnut tuloksetta 3 päivää ja aloittelija rupeaa turhautumaan. Hyviä spotteja olen löytänyt muutaman, mitkä vastaa hyvin täältä löytyviä kuvia ja vinkkejä, mutta sieniä en löydä. Kokeneempi sienestys kaveri olisi hieno joskus löytää seuraksi.


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Onko Lahdesta kukaan löytänyt viellä? Ite olen saksalaa haravoinnut tuloksetta 3 päivää ja aloittelija rupeaa turhautumaan. Hyviä spotteja olen löytänyt muutaman, mitkä vastaa hyvin täältä löytyviä kuvia ja vinkkejä, mutta sieniä en löydä. Kokeneempi sienestys kaveri olisi hieno joskus löytää seuraksi.

Saattaa olla ettei maaperä ole tarpeeksi ravinteikas. Mutta ei vielä kannata luovuttaa, odota hieman ilmojen kylmenemistä ja lisää sateita - yleensä tuolla syyskuun puolella noin etelässä alkaa vasta olemaan ne parhaat sienikelit.

Itsellä hieman sama tilanne, ensimmäinen sienispotti löytyi viime syksynä ja sieltä olen löytänyt yhteensä vain 7 kpl viime syksynä. Viime syksy tosin olikin ilmeisesti poikkeuksellisen huono sienten kannalta. Nyt vähän jännityksellä odotellaan mitä tämä syksy tuo tullessaan, samalla uusia paikkoja jatkuvasti etsiskellen.


Poissa lahna

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Onko oulun suunnilta löytynyt? Ajattelin tässä lähiviikolla käydä tsekkaamassa.