Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Tajunnan menettäminen/pyörtyminen tripillä

Poissa Sienimäinen

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Eli söin cubensis ensimäistä kertaa,olo oli alusta asti todella hyvä,poltin hittiä myös jonkun verran,about 2-3 tunnin päästä poltin tuhdin savun bongista,muutama minuutti tämän jälkee tunsin kuinka olot nousivat todella nopeaa,menetin tasapainoni,jalat menivät alta ja tipahdin maahan,seuraavan kerran havahduin maasta niin kuin olisin herännyt sekavasta painajaisesta,sitten olot parani.

Mitä tapahtui?...johtuiko hitistä?... Onko vaarallista?...tietääkö kukaan?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Ei ole vaarallista, synergiaa vaan. Voi olla, että sinulla meni tajukin sekunniksi. Polta ensi kerralla vähemmän. Itse kyllä tykkään pilveä poltella matkan aikana ja loppupuolella etenkin.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kaverille kävi vastaava temppu kun poltti sienissä tuhdit savut. Verenkierto on heikentynyt äkillisesti aivoissa. "Iisimmissäkin" tilanteissa porukka pyörtyilee. ;) Tsekkaa täältä yleisimpiä syitä pyörtymiseen.

Ps. Muutin viestiketjun otsikkoa kuvaavammaksi.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Sakarias

    • Viestejä: 23
    • Karma: 9
    • Profiili
Nettikeskustelun kautta on kömpelöä ja hankalaa selvittää pyörtymisen taustalla vaikuttavia syitä. Jos huolestuttaa, mene lääkäriin.

Hyödyllistä lisäinformaatiota olisi silminnäkijän kuvaus pyörtymistilanteesta: oletko esim. kouristanut, virtsannut allesi tai purrut kieleen? Kuinka kauan olit tajuttomana? Tokenitko herättyäsi nopeasti vai jäikö tilanteesta tokkuraa? Onko pyörtymisiä tapahtunut aiemmin? Todennäköisimmin kyseessä on aivan hyvänlaatuinen pyörtyminen, sellaista tapahtuu itse kullekin. Hengityksen pidättäminen (esim. pilveä poltettaessa) voi hidastaa lyhytaikaisesti sykettä ja laskea verenpainetta, mikä on voinut olla osasyynä tapahtuneeseen.


Poissa Sakarias

    • Viestejä: 23
    • Karma: 9
    • Profiili
Kaikenlaisiin lääketieteellisiin kysymyksiin suosittelen muuten Duodecimin ylläpitämää Terveyskirjastoa (http://www.terveyskirjasto.fi). Wikipediaan verrattuna kattavampia, ajantasaisia, paremmin kirjoitettuja ja nimenomaan maallikolle suunnattuja artikkeleja erilaisista oireista ja sairauksista ym. Erinomaisena yksityiskohtana artikkelissa usein kerrotaan, millaisessa tilanteessa on suositeltavaa hakeutua tutkimuksiin - ja kuinka nopeasti.

Pyörtyminen: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00069


Poissa Sienipappa

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Minulla tajuttomaksi meneminen jossain vaiheessa trippiä on melkeinpä aina odotettavissa. Pari kertaa olen kaatunut vessan lattialle. Toisella kertaa löin otsan vessan lattiaan. Kuhmu otsassa ja nirhautuma silmäkulmaan. Onneksi olin kaatumis hetkellä puoli istuvassa asennossa vetämässä justiin housuja jalkaan pöntöltä noustaessa. Yhden kerran heräsin vessan pöntön ja seinän välistä.

Viime kerralla olin jo oppinut jotain. Istuin tripin ajan sängyn laidalla. Kun taju lähti olin kaatunut pehmeästi kyljelleen ja pääni osui pehmeästi sänkyyn.

Yleensä menen tajuttomaksi siinä vaiheessa kun tulee liian nopea nousu eli alussa. Tästä oppineena syön 1-2 sientä ja odotan 45 min ja otan taas uudelleen 1-2 sientä. Tällä tavalla nousu ei ole niin jyrkkä. Silti edellisellä kerralla kerralla otin tällä tavalla liikaa sieniä ja menin sen takia tajuttomaksi. Istuin sängyn laidalla "hurmio" tilassa. Itkin oivaltamisen onnesta ja samalla se vaihtui surulliseen itkuun josta taas onnelliseen hurmio nauruun. Ajatukset meni hullua vuoristorataa. Sitten piti mennä käymään kusella. Normaalisti vessassa kusella tai paskalla käynnin jälkeen on sellainen tyhjä olo: "hohhoijaa", mutta nyt sienissä sama vuoristorata kiihtyi sekunnissa takaisin täysi nopeuteen. Silloin tuli vaan liikaa informaatiota, ei pystynyt enää ottamaan kaikkea vastaan. Jonka jälkeen samassa tuli nopea ahdistus ja huono olo jota kesti 2 sekunttia ja sen jälkeen menetin tajuntani ehkä 5 minuuttia.