Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

LSD

Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
http://www.youtube.com/watch?v=V5d4wWGK4Ig#
Onkos ihmisillä minkälaisia kokemuksia haposta? Itse en ole vielä päässyt tutustumaan, mutta kiinnostaisi kyllä vielä joku päivä.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"


Poissa capt

    • Viestejä: 45
    • Karma: 2
    • Profiili
Onkos ihmisillä minkälaisia kokemuksia haposta? Itse en ole vielä päässyt tutustumaan, mutta kiinnostaisi kyllä vielä joku päivä.

Hapossa on pinnallisempi, visuaalisempi trippi. Sienissä omien kokemusten pohjalta tulee mietiskeltyä enemmän.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
LSD on ihan okei. Farmakologisesti se on psykedeelien joukossa eniten dirty drug -tyyppinen aines, sillä sitoutuvuutta erinäisiin reseptoreihin löytyy hyvin laajalla skaalalla (kun vertaa vaikkapa sieniin).

Sieniä huomattavasti dopaminergisempää sekä adrenergisempää ja täten myös aiheuttaa huomattavasti maanisempia fiiliksiä. Olo voi olla varsin mainio ja hyvin kykeneväinen. Sienten letargisuus on tipotiessään. Panetus voi tuntua loputtomalta.

Vaikutusten laatu riippuu hyvin paljon annostuksen koosta. Itselläni 100-250 µg:n annokset (1-2 normilappua) toimivat lähinnä älyllistä kapasiteettia boostaavasti ja hauskuuttaen. Isommat +300 µg:n annokset alkavat tuomaan peliin jo (toisinaan häiritsevän paljon) Pyhyyden tuntua sekä ajatusten harhautumista.

LSD:n kanssa on myös erityisen mukava ottaa muita päihteitä: Kalja maistuu, oopiumi saattaa taivaaseen, pilvi tekee loputtoman hämmästyneeksi ja ketamiini räjäyttää maailmankaikkeuden. LSD + sienet (pienellä dosella) on todella hauskanhuikea yhdistelmä.

Vaikka mulla on LSD:stä sanottavana oikeastaan pelkkää hyvää, niin se on mielestäni myös hyvin yliarvostettu päihdeaine. Ihmiset maksaa siitä ihan älyttömiä hintoja. Jos lapussa on 100 µg, niin niitä kannattaa ottaa ainakin kaksi - ja jos lapun hinta on 10 e, niin jokainen trippi maksaa vähintäänkin 20 euroa. Samalla hinnalla saa ainakin kymmenen doussia 2C-E:tä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa capt

    • Viestejä: 45
    • Karma: 2
    • Profiili
Tarkoitin pinnallisuudella ehkä sitä, että happo toimii mielen eri tasolla. Ajan ja tilan perspektiivit heittelevät ihan mielettömän siististi, mutta happo ei pakota mieltä vaihtamaan vaihteita.

Itse olen juuri tällainen visuaalinen ajattelija. Tunnen kuvaa kohtaan aistimuksia, joita en koskaan voi musiikista tai sanoista saada. Se mitä visuaalisesta ja pinnallisesta tripistä saa irti on täysin katsojasta kiinni. Pinnallinen trippi saattaa aiheuttaa minussa valtavan vaikutuksen, mutta koen sen silti oman egoni kautta. Sienet purkavat itselläni psykologisia muureja, mitä LSD ei vielä ole tehnyt.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
mutta happo ei pakota mieltä vaihtamaan vaihteita.

Sienet purkavat itselläni psykologisia muureja, mitä LSD ei vielä ole tehnyt.
Ota isompia annoksia. Tuplasti isompia, vähintäänkin. Kyllä se siitä sitten.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa capt

    • Viestejä: 45
    • Karma: 2
    • Profiili
En tuntenut oloani mukavaksi LSD:ssä, vaan jotenkin tyhjältä ja kivuliaalta. En haluaisi suoraan samaa kokemusta tuplavahvuudella, if you know what I mean. Täytyy tosin sanoa, etten myöskään halua dumata ainetta, joten koitan porrastaa annoksen nostoa ja etsiä rauhassa aineen saloja, paremmissa set & settingeissä.

Tulipa oAo:n bumppauksen myötä luettua tämä ja voisi tehdä updatea uusista happokokemuksista.

Tällä hetkellä luokittelisin LSD:n ehkä lempiaineekseni, mennen psilosybiininkin ohi. Tykkään LSD:n kirkkaasta tripistä ja annostelun helppoudesta. Motoriikka ei myöskään heikkene. Todella helppokäyttöinen.


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Mulle on alkanu käymään niin tyhmästi et nykyään ku otan happoa niin multa menee muisti ja nukahdan parissa tunnissa ja sit herään muutaman tunnin pääst pikkusten visuaalien kera ja se on siinä :(  voisko olla huono valmistautuminen koska pari viimekertaa en oo niin tarkkaan valmistautunu ku yleensä,siis trippi on aina alkanu helvetin hyvin ja mieli on ollu tosi korkeella ja visuaalinen antiki on hyvä mut sit pari tuntii nii kaikki sumenee ja nukahan? mitä vittuu?? ihme juttu?yleensä en edes pysty nukkumaan koska stimulantit vie multa unet pois kokonaan mut hapoissa onnistun nykyään aina nukahtamaan?  en mä ennen oo edes saanu unta ainakaan 6:n tuntiin ku vaikutukset on loppu.  vituttaa vaikka ei niin vituta mut silti olis kiva muistaa jotain ja pysyä hereil koko matkan :D onks jotai ideoit?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
yleensä en edes pysty nukkumaan koska stimulantit vie multa unet pois kokonaan mut hapoissa onnistun nykyään aina nukahtamaan?
Käytätkö stimulantteja useinkin? Ensimmäiseksi tulee mieleen, että jatkuva dopaminergisten aineiden kuurittaminen saattaisi muuttaa radikaalisti LSD:n aiheuttamaa fysiologista vastetta.

Oletko varma, että käyttämäsi tuote sisältää pelkästään aitoa LSD:tä? Arviolta, miten suuria annoksia olet ottanut? Kombotatko kannabiksen kanssa?

Kannattaa katsoa myös topic Nukkuminen vaikutuksen alaisena.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Dove

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Itselläni on vastaavanlaista ilmiöitä useampien psykedeelien kanssa. Puolentunnin kohdalla nauttimisesta alkaa nukuttamaan vietävästi. Muutaman kerran olen nukahtanut ja herännyt tunnin-kahden päästä ja kokemus herätessä on kyllä itsellä paljon parempi kuin kuvailet. Herään taikamaailmaan jossa unet vielä jatkavat visualisoitumistaan hereillä olevan maailman päälle. Itse tykkään efektistä vaikkei se ainakaan vielä ole mikään hakemisen arvoinen juttu.
LSD:n vaikutukset itsellä ovat hiipuneet ajan myötä muutenkin enkä enää saa niistä sitä mitä olen joskus hakenut.

Ohjeena voisin kehoittamaan nukkumaan hyvin ennen psykedeelien käyttöä ja käyttämään niitä normi touhukkaan päivän loppuvaiheilla niin vireystaso pysyy toivottavasti yllä. Jos kombotat kannabiksen, alkoholin tai hitaiden kanssa niin kannattaa miettiä voisiko niiden käyttöä siirtää matkan loppuvaiheille.
When the going gets weird, the weird turn pro
-Hunter S. Thompson


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
  • The Pharmacology of Lysergic Acid Diethylamide A Review (Passie et al., 2008)
    Lainaus
    Lysergic acid diethylamide (LSD) was synthesized in 1938 and its psychoactive effects discovered in 1943. It was used during the 1950s and 1960s as an experimental drug in psychiatric research for producing so-called "experimental psychosis" by altering neurotransmitter system and in psychotherapeutic procedures ("psycholytic" and "psychedelic" therapy). From the mid 1960s, it became an illegal drug of abuse with widespread use that continues today. With the entry of new methods of research and better study oversight, scientific interest in LSD has resumed for brain research and experimental treatments. Due to the lack of any comprehensive review since the 1950s and the widely dispersed experimental literature, the present review focuses on all aspects of the pharmacology and psychopharmacology of LSD. A thorough search of the experimental literature regarding the pharmacology of LSD was performed and the extracted results are given in this review. (Psycho-)pharmacological research on LSD was extensive and produced nearly 10,000 scientific papers. The pharmacology of LSD is complex and its mechanisms of action are still not completely understood. LSD is physiologically well tolerated and psychological reactions can be controlled in a medically supervised setting, but complications may easily result from uncontrolled use by layman. Actually there is new interest in LSD as an experimental tool for elucidating neural mechanisms of (states of) consciousness and there are recently discovered treatment options with LSD in cluster headache and with the terminally ill.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa trippihippi21

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
  • mieleni tekee matkata mieleni maahan.
    • Profiili
Olen 18v opiskeleva miehen alku.
Ennen kyseistä kokemusta en ollut kokeilut psykedeelejä, mutta olin polttanut ja myynyt pilveä jo useamman vuoden sekä samana vuonna kokeilut ekstaasia kahdesti ja amfetamiinia kerran.

Tarina sijoittuu 2013 kesän loppuun helsinkiin.

Heräsin aamulla vanhempieni kotoa ja mietin mitä tänään keksisi pilven myymisen ja polttamisen lisäksi. Aloin katsomaan kännykälläni sattuman varaisesti LSD : eetä käsittelevää dokumenttia, mielenkiintoni kyseistä psykedeeliä kohtaan alkoi kasvaa ja dokumentin lopuksi olin aineesta niin innostunut, että soitin tyttöystävälleni ( josta käyttäkäämme nimitystä q ) ja kerroin haluavani kokeilla happoa jo samana päivänä. Q oli kyseistä päihdettä kokeilut jo ennestää yhden kerran. Q kehui ideaani ja sanoi tulevansa mukaan.

Etsin viellä lisä tietoja ja vinkkejä kyseisen aineen käytöstä, ennen kuin valmistaudin lähtemään metsästämään matkka lappuja. Koska päätös oli tullut niin nopeasti ja aivan tyhjästä oli lappujen hankkiminen aika hankalaa. Kysellessämme tutuilta sattuisivatko he tietämään mistä saisimme haluamamme kavrimme x ja y lyöttäytivä metsästykseen mukaan ( heistä kummallakaan ei ollut aikaisempaa kokemusta psykedeeleistä )

Turhautuminen alkoi vallata minun ja seuralaisteni mielen kun emme olleet löytäneet haluamaamme. .Pysähdimme polttamaan hieman kukkaa ja jatkomme etsintää hiaman ilosemmin mielin. Yhtäkkiä törmäsimme q : n puoli tuttuun ja tämän ystävään, jolta kysyimme ongelmaamme ratkaisua. Johon he vastasivat " joo joo saattais tossa yhellä tutulla olla " jonka jälkeen he soittivat hänelle. Puhelun jälkeen he sanoivat, että menee noin tunti.

Istuimme heidän viereen odottamaan. Minulta oli jo kaikki pilvet loppu joten avustajamme tarjoutuvat tarjoamaan meille savut jos vain voitaisiin polttaa repussani olevalla bongilla. Ja tottahan se meille kävi. Noin tunnin kulutta hippin näkoine heppu tuli paikalle ja pahoitteli että jouduimme odotelemaan niin pitkään. Sannoimme ettei sillä ollut enään mitään väliä kun kerta saatiin mitä haluttiin. Ostimme 6 lappua kun oltiin sen verran rahaa saatu kasaan. (Tyypin mukaan n. 100-120 mcg per lappu)

Kello oli noin yksi yöllä kun laitoimme kaikki puolikkaat laput kielen päälle. Tunnin päästä ei oikeen toiminut vielä ( ja koska olimme kaikki aikalailla vasta alkajia emme tienneet että vielä olis pitänyt odottaa ) niin päätimme ottaa kaikki vielä kokonaiset laput. Noin jo 10min jälkeen päin huomattiin että kaikkien mieliala oli aika katossa, mutta ei vielä muuten tuntunut toimivan. Tapasimme q:lle ennestään tuttuja ihmisiä joiden kanssa aloimme puhumaan pilvestä. Ja menimme heidän asunnolleen ihan lähelle polttamaan yrttiä koska hekin halusivat polttaa bongistani.

Jostain syytä emme halunneet heidän tietävän mitä olimme ottaneet. Ja kun poltin viellä yhden putken niin yhtäkkiä teeveestä tuleva south park muuttui pinkikksi ja kohta huomasin seinällä olevan taulun ruusun alkavan aueta ja toisen taulun auringon lasku levisi seinille. Olin onnesta ja visuaaleista sekaisin ja täpinöissäni. Päätin vielä polttaa yhden tupakan ikkunalla enne kuin ilmoittaisimme lähtevämme. Ikkunasta näkyvät talot aaltoilivat ja näkymäni värimailma vaihteli liilan, punaisen, keltaisen ja sinisen välillä. Lopulta vaikealtta tuntuneen lähtö operaation jälkeen pääsimme vihdoin ulos.

Kaikki ympärilläni tuntui täydelliseltä, seinät liikkuivat hassusti muodostaen geometrisiä kuvioita ja vaihdellen värejä. Oloni oli kuin vapaalla pikku linnulla joka oli juuri oppinut lentämään. Tunsin ymmärtäväni syyn ja logiikan mailman kaikkeuden jokaiselle yksityiskohdalle. Pysähydimme erään puiston pienelle kalliolle pitkältä tuntuneen matkan välissä levähtämään ja vaihtamaan alku tripin kokemuksia.

Päätin vielä käydä puiston reunalla olevassa pisuaarissa. Kun astuin pisuaarin sisälle koko pisuaari muuttui oranssiksi ja seinät tuntuivat kaartuvan päälleni samalla kuin pisuaarin pohja tuntui liikkuvan syvemmälle. Aluksi säikähdin asiaa, mutta sitten aloin nauramaan niin paljon, että meinasin kusta päälleni ja ajattelin "ei vittu tää on siistiä". Kun astuin ulos kaikki näytti todella kirkkaalta. Päätimme jatkaa matkaa q : n ehdottamalle rannalle johon oli vielä useampi kilometri matkaa.

Matkalla pysähdyimme katsomaan sillalta alas veteen. Näin ehkä upeimman visuaalin täällä matkalla. Kun katsioin veteen, näin siellä jonkin laisen disney hahmon joka oli patsas. Katselin sitä jonkin aikaa ja kun nostin katseeni patsas nousi ylös vedestä ja hävisi noin puolessa sekunnissa. Kerroin välittömästi kokemani kaikille innoissani.

Jatkoimme taas matkaa ja minusta q, x ja y olivat jotenkin ylienergisiä kertoessaan minulle kaiken mitä kokivat ja näkivät, juoksennellessaan ympäriinsä. Kun taas minulla oli rauhallilen ja harmooninen olo ja vastailin heidän kertomuksiin kuin ne olisivat aivan arkisia asioita minulle. Se herätti huvittuneisuutta kaikissa.

Yhtäkkiä huomasin etten ollut polttanut tupakkaa pitkään aikaan ja mieleni rupesi tekemään tajuttomasti tupakkaa. Aloin käärimään sätkää (joka oli minulle normaalisti yhtä helppoa kuin kävely ) huomasin sen olevan huomattavasti vaikeampaa kun sätkäpaperini vaihteli kokoaan jatkuvasti. Kun olin vihdoin saanut tupakkani valmiiksi sytytin sen, ja se maistui taivaaliselta. Polttaessani katselin pilviä, ne muistuttivat laskuvarjohyppääjiä jotka pitivät toisiaan kädestä ja pyörivät ympyrää.

Päästyämme vihdoin rannalle (noin kello kuusi aamulla) alloimme leikkimään hiekalla, se oli älyttömän hauskaa ja syvällistä. Yhtäkkiä joku meille tuntematon mies käveli rannalla ja kysyi haluttaisiinko me polttaa vähän lefaa sen kanssa ihan vaan maun takia. No mehän tottakai suostuttiin ja päädyttiin kertomaan että ollaan aika matkoilla. Josta mies innostui kysymään olisiko meillä vielä lippuja. Harmittelimme että kaikki oli jo syöty, mutta ei hän ollut siitä juuri moksiskaan.. kun olimme kaikki lähdössä pois rannalta hän antoi meille vielä vähän lefaa tupakan kanssa poltettavaksi.

Aloimme pikku hiljaa olemaan kaikki jo hieman enemmän selvin päin ja lähdimme reissailemaan julkisilla ympäriinsä. Emme nukkuneet ennen seuraavaa yötä joten päivä meni siinä rajamailla heilumisella ja pilveä polttaen, joka laukaisi vielä pieniä trippejä. Seuraavana päivänä totesin että tämä ei jää tähän. Siitä lähtien olen nauttinut happoja sillon tälloin hengellisen puhidstuksen ja hauskan pidon mielessä.

Peace out guys!  8)
Me elämme harhakuvien maassa. Harhaan johtavien kuvien maassa, nähdäksemme todelisuuden tarvitsemme vain lisää harhoja


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Lukasin jotain hyvin arveluttavaa aivoja käsittelevää kirjaa jossa väitettiin, että 60-luvun hipeillä on alkanut 80-luvulla esiintyä parkinsonia, koska heidän lsd:nsä oli niin epäpuhdasta, että haitta-aineet olisivat aiheuttaneet parkinsonin muodostumisen. Onkos tässä väitteessä mitään tolkkua? Eli oliko joku tän tyylinen myytti jossain vaiheessa kiertämässä mistä en olisi kuullut?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Reilummallakaan googlettelulla en löytänyt aiheesta mitään. Myöskään Erowid LSD (Acid) Vault : FAQ ei mainitse asiasta mitään. Ainoa LSD/Parkinson -juttu, jonka löysin oli Low-Dose LSD as a Dopamine Agonist for Parkinson's?
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Tuo on varmaan järjetöntä myös siksi, että lsd annoskoolla, monikaan muu aine tuskin voinee kovasti vaikuttaa vaikka jopa puolet olisi jotain muuta. Uskomatonta, että joku lääkäri on trollanut noin vapautuneesti.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa keksimonsteri

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 52
    • Karma: 24
    • Profiili
Noin reipas kuukausi sitten eräänä perjantai-iltana nielasin 120 µg lapun. Kyseessä oli eka kerta ja olin pyöritellyt ajatusta LSD:stä jo pitkään. Halusin varmistua siitä, että pystyisin luomaan itelleni sellasen viihteellisterapeuttisen set & settingin ja sehän onnistui paremmin kuin hyvin. Kokemus oli aivan älyttömän terapeuttinen kaiken viihteellisyyden ohessa. Sain myötätuulta omille tulevaisuuden suunnitelmille, jotka siis tuntuvat järkeviltä kaikissa tähän asti kokemissani tajunnan tiloissa. LSD antoi taas uudenlaisen näkökulman omiin henkilökohtaisiin asioihin ja tästä on hyvä jatkaa!  :)

Yllätyin hieman siitä, että kuinka vaikea oli saada kunnolla unen päästä kiinni vielä seuraavanakin päivänä. Tästä melko yleisestä "sivu- tai jälkivaikutuksesta" olin kyllä lukenut/kuullut , eli en pahemmin asiaa kuumotellut. Vasta la-su välisen yön nukuin ku tukki ja sunnuntaina olikin sitte sellanen aidosti levänneen oloinen fiilis.

LSD:tä vois testata uudestaan joskus tulevaisuudessa matkaseuralaisten kera. Tuolla 120 µg dosella tuntu siltä, että ne vibat on pakko jakaa muiden kanssa irl :D