Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Olenko vain hätäinen vai joko saa huolestua

Poissa TankMan

    • Viestejä: 24
    • Karma: -1
    • Profiili
Mulla on ensimmäiset kasvattelut käynnissä ja homman nimi on se että kakut ei suostu pinnaamaan. Mulla on Australian ja B+ tulossa Matyaksen maissitekillä ja ne ovat jo siis kasvatuslaatikossa. Inkubaatio kesti aika tarkkaan 10 päivää jonka jälkeen annoin niiden vielä olla about viikon ennen kasvatustilaan siirtämistä. Kasvatustila oli alunperin shotgun laatikko akvaariopumpulla höystettynä, mutta koska koska laatikko tuntui kuivuvan liiaksi sumutusten (3krt/vrk) välissä, niin teippailin niitä tuuletusreikiä paljolti kiinni. Nyt suunnitelmissa on tehdä toinen laatikko PMP:nä ja katsoa kokeilenko tuolla shotgunilla vielä myöhemmin. Tilanne on kuitenkin se, että siirsin kakut kasvatustilaan viisi päivää sitten ja ainakaan vielä ei ole nähtävissä mitään merkkejä pinnaamisesta. Pitäisikö olla vai odottelenko vielä kiltisti, ja jos odottelen, niin milloin pitäisi huolestua? Tein samalla myös 4 kakkua PFtekillä ja niiden inkubaatio on pahasti kesken 22 päivän jälkeen, mutta se ei kai ole mitenkään tavatonta?

[smg id=5181]
[smg id=5182]
[smg id=5183]


Poissa Elucka

    • Viestejä: 102
    • Karma: 20
    • Profiili
Ei mitään syytä paniikkiin, itsellä maissikakut ovat ottaneet yleensä aina sen lähemmäs kymmenen päivää ensimmäisiin pinneihin. Kakut ja olosuhteet näyttävät todella hyviltä, joten eiköhän ne tatit sieltä puske kun hetki on oikea :)


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Tilanne on kuitenkin se, että siirsin kakut kasvatustilaan viisi päivää sitten ja ainakaan vielä ei ole nähtävissä mitään merkkejä pinnaamisesta. Pitäisikö olla vai odottelenko vielä kiltisti, ja jos odottelen, niin milloin pitäisi huolestua? Tein samalla myös 4 kakkua PFtekillä ja niiden inkubaatio on pahasti kesken 22 päivän jälkeen, mutta se ei kai ole mitenkään tavatonta?

Voi tosiaan mennä pari viikkoa ennen kuin pinnaa. Jos on mennyt 3-4 viikkoa sit rupeisin pikku hiljaa huolestumaan.

Substraatin valtaamisessa voi mennä rihmastolla kuukauden päivät helposti - 22 päivää ei ole syytä huoleen. Huomaat kyllä sitten, kun/jos kasvu pysähtyy kokonaan ja joku tietty paikka jää rihmastolta valtaamatta.


Poissa TankMan

    • Viestejä: 24
    • Karma: -1
    • Profiili
Nyt on maissitekit olleet laatikossa 14 vrk ja ei vieläkään pinnaa. Kakkuihin on muodostunut vähän tuollaista sinistä ja nyt kaipailisinkin kommentteja siitä, onko kyseessä home vai bruising? Mä siirsin kakut siitä shotgunista tuohon PMP:hen, mutta jotenkin en usko että olisin noin laajalati niihin kuitenkaan koskenut. Suihkutellessa mä en kuitenkaan voi oikein välttää sitä, etteikö kakkujen päälle myös osuisi vettä. Mun hajuaisti ei todellakaan ole paras mahdollinen, kiitos vuosien tupakoinnin, jonka olen kyllä onneksi onnistunut lopettamaan. Haju on ehkä vähän makea, vaikkakin sienimäinen. Topsipuikkoja mulla ei ollut, mutta kun hieroin varovaisesti sinertymää vessapaperin palalla, ei siitä varsinaisesti tarttunut sitä väriä ennen kuin hinkkasin niin kovaa, että maissi tuli rihmaston alta esille (kts. alempi kuva).

[smg id=5224]
[smg id=5222]

Kakut roskiin vai vielä malttia harrastukseen?

P.s. Niin ja hei, voisiko joku katsoa noista kuvista, että mä olen onnistuneesti poistanut niistä ne gps yms. henkilökohtaiset tiedot.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Annat olla vaan ihan rauhassa vielä. Ei välttämättä tarvitse koskea joka kohtaan, jotta tulisi bruisingia. Voi tulla ihan vaan syystä x.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Bruisingilta vaikuttaa. Nyt malttia. Kakkuja ei kannata siirrellä paikasta toiseen.

Ja 2 viikkoa ei oo vielä pitkä aika odottaa. Kirjoittelin edellisessä viestissä, että 3-4 viikkoa on pitkä aika, mutta huomasin, että ensimmäisessä kasvatuksessani pf-kakuilla meni yli kolme viikkoa pinneihin, että sanon nyt, että jos yli kuukauden odottaa, sit voi ruveta huolestumaan.