Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kasvualustana lahoava puu metsästä?

Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Hei kaikille,

Pahoittelen jos kysymys on jo kysytty ja siihen vastattu, itse en etsimällä löytänyt.

Kävin mökillä kävelyllä ja ihmettelin taas miten sieniä pukkaa ihan joka paikasta, erityisesti vanhat kannot ja puun palat ovat täynnä eri sieniä. Rupesin siinä sitten miettimään, että mitäs jos kävisi hakemassa suht. "puhtaan" lahoavan puun palan, sirottelisi päälle itiöitä tai valmista kasvustoa ja laittaisi boxiin kasvamaan. Mahtaisiko onnistua? Lähinnä Cubensis mielessä. Ovatko nuo metsien puut jo niin täynnä homeita ja muita itiöitä ettei onnistu millään? Onko lahoava puu edes oivaa ravintoa rakkaalle cubensikselle?

Voisi ihan mielenkiinnosta melkein laittaa teorin testiin mutta ajattelin kysyä täällä ensin, jos tehtävä on täysin tuhoon tuomittu.
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili

Poissa Oudi

    • Viestejä: 27
    • Karma: 3
    • Profiili
Ei ole puunlahottaja mutta valmista rihmastoa olen siirtänyt keitettyihin savustuspuruihin jotka lähtivät purkissa iloiseen kasvuun ;)


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
valmista rihmastoa olen siirtänyt keitettyihin savustuspuruihin jotka lähtivät purkissa iloiseen kasvuun ;)

Tuliko satoa? Jos tuli, niin paljonko suhteessa tavallisiin määriin tyypillisissä kasvualustoissa? Lajia on niin helppo kasvattaa, että sen saa levittäytymään kummallisiinkin aineksiin - se ei vain useinkaan ole kannattavaa. Vaikka huurumadonlakkirihmasto kasvaisikin puulastuissa, en toistaiseksi näkisi järkeväksi käyttää niin epäotollista kasvualustamateriaalia muuten kuin tieteellisen ja tutkimuksellisen mielenkiinnon johdosta.