Kirjoittaja Aihe: Vallankumous  (Luettu 2655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SoilBreaker

• Profiili
Vallankumous
« : Elokuu 01, 2013, 14:15 »
On välttämätön. Yksinkertaisesti jo siksi, että nykyinen maailmanjärjestys on tuhoamassa tätä planeetta ja elin mahdollisuuksia kiihtyvällä tahdilla ja jos joku haluaa jäädä henkiin niin olisi aika toimia ja jotain edes suhteellisen kestävää tilalle. Vaikeampaa on se miten se käytännössä tehdään. Suurin osa perus porvareista, kun kuitenkin on harhautettu tukemaan eliitin sikailua, riittävällä lahjonalla viihdykkeitä ja etuisuuksia. Tällöin tiedostavien ihmisten määrä on kovin pieni, eikä porvareita saane liikkeelle ennen kuin ollaan niin konkurssissa, että heille ei ole enää tarpeeksi leluja tarjolla. Mutta silloin lienee liian myöhäistä, koska ilmastokatastrofin estämiseen on aika korkeintaan 2050 asti.

Kuinkas moni olisi täällä valtaa kumoamassa? Tai siis kyseenalaisempaahan olisi jos joku ei ole.. Vai onko aihe epäkorrekti jos se leimaa liikaa jo muutenkin hankalaa forumin teemaa?
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Poissa Kosminen Nauraja

• Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Vs: Vallankumous
« Vastaus #1 : Elokuu 02, 2013, 09:43 »
Systeemin on muututtava, siitä olen samaa mieltä. Mihin suuntaan ja millä keinoilla on vaikeampi juttu, kuten itsekin totesit. Puhumattakaan siitä kenen sanelemilla ehdoilla. NWO eliitin agenda 21 on yksi kauhuskenaario 'kestävästä kehityksestä'.

Terence -eno esitti legendaarisella Alien Dreamtime -taltiolla oman visionsa jossa ihmiskunnan kolme vihollista ovat monoteismi, yksiavioisuus sekä monotonia ja näistä päästään kun ihmiset nauttivat säännöllisesti psilosybiiniä joka pitää egon kurissa. Aika villi visio joka sai minutkin nieleskelemään. Puhujana Terence oli vailla vertaa.

Vallankumous on epäjatkuvuuskohta yhteiskunnallisessa kehityksessä ja se voi viedä hyvään tai huonoon suuntaan. Valitettavan usein siihen jälkimmäiseen.

Hieman käytännöllisempiin asioihin liittyen: tältä hienolta foorumilta näyttää puuttuvan kokonaan Politiikka & Yhteiskunta osasto. Sille tämäkin keskustelu mielestäni kuuluisi.
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2013, 18:44 »
Mä siis olen messissä. Mä jopa itse tutkin aika paljon eri tapoja tehdä vallankumousta jopa sillä tavalla, että yrittäisin aivopestä ihmisiä luulemaan mua Jeesukseksi. Ei toiminut. Pitkälti siinä pointti oli, että Jumalan kaikki näkevä silmä tarkoittaisi Pyhää kolminaisuutta ja näin ollen Jeesusta ja sen tähden esimerkiksi Illuminati fanaatikot ovat heränneet siihen symbooliin, että se olisi maailmassa Jumalan tahdosta. Kuten myös graffiti tagit joissa kruunu tagin päällä symboloisivat Jeesus Kristusta ja sitä rataa. Sain mä pari jotain hindulaista seuraamaan. Suurin pointti tossa olisi ollut saada Illuminati fanaatikot uskomaan, että he ovat heränneet Jumalan Kaikki Näkevään Silmään Jumalan tahdosta. No, mutta se siitä.

Sitten mä kirjoitin myös Allukratiasta tännekin joka olisi siis sosialismin ja kapitalismin yhdistelmä, mutta ongelma on se, että emmä tiiä onko se tarpeeksi toimiva suunnitelma. Ongelma maailmassa on, että täällä tarvitaan sitä, että on köyhät ja rikkaat, koska silloin kulutus on pienempi, koska köyhillä ei ole varaa ostaa mitään. Toisaalta kapitalismin tuottama ongelma on myös se, että jotkut näkevät nälkää ja kärsivät taudeista. Ongelma siinä on se, että kuitenkin se pysäyttää väestönkasvun. Aika brutaalia toimintaa, mutta toimivaa.

Eli mä kuitenkin olisin messissä vallankumouksessa. Mulle riittäisi se, että joku selittäisi tarpeeksi hyvän systeemin joka pitäisi kulutuksen matalana ja tavallaan antaisi joidenkin olla rikkaita ilman, että muiden täytyy olla orjia tekemässä hommia päivästä toiseen puolet elämästään. Vituttaa koko toitotus työn tekemisen tärkeydestä ja siitä kuinka kaikkien täytyy kiristää vyötä, koska ajat vaan näyttävät pahenevan, koska tulee vaan työttömiä lisää robotiikan sun muun logistiikan paranemisen tähden. Kapitalismi ei voi toimia ainakaan tällä tavoin.

Mutta siis vallankumoukseen. Mulle riittäisi ihan harrastuksen muodossa toi tagittaminen ja jonkin symbolin tekeminen. Jumalan kaikki näkevä silmä olisi hyvä, koska monet ovat jo heränneet siihen ja sitä ollaan käytetty symboliikkana siellä sun täällä. Tietenkin kaikki muut symbolitkin käy. Tää nyt on vähän läppää, mutta olisi ihan hyvä, että ihmiset perustaisivat jonkin Illuminatin, koska en usko oikein sellaista olevan. Se olisi vaan hyvä nimi toiminalle vaikkakin ehkä vähän lapsellinen.

Kuitenkin pointti on, että jos haluaa tehdä vallankumouksen, niin kannattaa duunata jokin uusi -kratia joka olisi sen verran hyvä, että saisi ihmiset sen mukana kulkemaan. Jokin joka korjaisi kapitalismin virheet. Itse en Allukratiaa parempaa ole pystynyt kehittämään ja sen vaan pointti on, että kaikilla ihmisillä täytyisi olla elämän perusedellytykset ja sitä rataa. Oikeastaan mä lähtisin duunaamaan vaan vallankumousta ilman mitään agendaakaan. Olisi ihan siistiä ruveta vaan näkemään tageja ympäriinsä ihmisiltä jotka ovat sen snaijannut, mutta ehkä se on koko tagittamisen syvin olemus.

Kuitenkin siis tän tekstin pointti oli, että täytyisi olla jokin hyvä manifesti sellaiselta ihmiseltä joka ymmärtää miten tehdä parempi systeemi ja sitten valita vaan perus graffiti tagittamisen keinoksi saada message ihmisille. Itsellä olisi ainakin luppoaikaa nyt kun yritän hankkia skitsofrenian avulla itselleni työkyvyttömyyseläkettä ja jättää duuniin tekemiset muille ihmisille. Oravanpyörästä skippausta...

http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=1494.0

Eli laitetaan nyt linkki tohon edelliseen vallankumous hommaan. Pointti mulla pitkälti on se, että jos tulee joku yhtä älykäs jätkä kuin tavallaan Marx, niin ihmiset rupeaisivat seuraamaan, koska systeemi on parempi. Sosialismi ei kuitenkaan ole vastaus ja se, että kaikilla ihmisillä olisi saman verran, koska se vaan kuluttaa ihan liikaa. Ehkä sellainen henkilö saapuukin jossain vaiheessa kun kapitalismi alkaa mennä tyräksi, mutta sitä odotellessa...

Poissa M

• Profiili
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2013, 18:54 »
Itsestä tuntuu siltä että koko vallankumouksesta puhuminen ja suunnitteleminen on käytännössä turhaa.
Korttitalo on jo kaatumassa ja tulee myös kaatumaan halusivat ihmiset sitä tai eivät.  ???

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2013, 21:02 »
Itsestä tuntuu siltä että koko vallankumouksesta puhuminen ja suunnitteleminen on käytännössä turhaa.
Korttitalo on jo kaatumassa ja tulee myös kaatumaan halusivat ihmiset sitä tai eivät.  ???

Kysymys vaan on siitä, että mihin suuntaan korttitalo kaatuu. Se voi kaatua siihen suuntaan, että elämän perusedellytykset tehdään oikeuksiksi kaikille tai sitten työttömät ja köyhät nähdään "turhina" otuksina. Maailmassa kuitenkin on paljon henkilöitä joita ei kiinnosta maksaa veroja köyhien takia. Kuitenkin kapitalismi tulee säilymään. Mekin pitkälti tiedostamme sen, että maailmassa on suuri määrä vääryyttä, mutta emme kuitenkaan tee yhtään mitään. Miksi se muuttuisi laman tai muun johdosta? Ehkä ihmiset sitten näkisivät mitä on köyhyys kun se tulisi kadulla vastaan, mutta harvoin mekään annamme kerjääjille lantteja. Mäkin olen elämässäni tavannut vaikka kuinka monia ihmisiä jotka eivät välitä tippakaan ylläpitää hyvinvointivaltiota ja maksaa veroja sen tähden.

Itse uskoisin, että maailmassa tulee resurssit ja ruoka maksamaan vaan enemmän ja enemmän. Sosiaaliturvallakaan ei tule tulevaisuudessa toimeen ja sitäkään ei hirveästi ole varaa nostaa. Tietenkin tulevaisuudessa voi käydä, että veroja nostetaan aika rutkasti, mutta se jää nähtäväksi. Kuitenkin pointti vaan on, että loppuen lopuksi mä en usko, että kapitalismi lähde yhtään mihinkään.

Voi siis olla, että meillä vielä tulevaisuudessa tulee aika tukalat oltavat, mutta ei silläkään niin väliä, koska varmaankin jossain vaiheessa keksitään kuinka saadaan resursseja Marsista ja sen jälkeen muilta kuolleilta planeetoilta. Ehkä keksimme miten emme edes tarvitse aurinkoa ja voimme vaan kulkea ympäri avaruutta. Sitä ennen kuitenkin saattaa olla aika tukalaa, mutta ei se loppupeleissä mua haittaa. Vallankumousta olisi ihan kiva tehdä läppänä ja hauskanpitona, mutta en mä näe, että sitä pitäisi hikihatussa vääntää.

Voi myös olla, että jäämme tänne planeettaan ja jossain vaiheessa kuolemme sukupuuttoon. Näen kuitenkin ton universumin surffauksen todennäköisemmäksi vaihtoehdoksi.

Ongelma kuitenkin on, että tarvitsisin aika vitun hyvän manifestin tai suunnitelman minkä tähden tehdä vallankumousta. Täytyisi olla jokin teksti joka selittäisi kuinka kaiken voi hoitaa paremmin. Onhan noita missä mainostetaan yhteiskunnasta missä voisi elää ilman rahaa, mutta mä en sellaisiin oikein usko. Ihmiset tarvitsevat jotain pointseja tekemästään työstä. Paras skenaario olisi, että ruoan ja juoman hinta tasaantuisi sitten kun täällä loppuu väestönkasvu ja ihmiskunta pystyisi työstämään oikean määrän ravintoa maailmaan tjsp. Vielä parempaa olisi, että tavaroiden hinta kuitenkin kasvaisi jolloin osa ihmisistä voisi olla työttöminä ja syödä ja juoda kunnolla, mutta jos he tarvitsisivat tavaraa, niin silloin heidän kuuluisi tehdä töitä, mutta kaikilla olisi verkko mihin laskeutua jos asiat menevät vituiksi. No, mutta toi nyt oli Allukratiaa pienellä twistillä toiseen suuntaan. Paras skenaario kuitenkin maailmassa olisi, että köyhillä ja vähän rikkaammillakin ei olisi rahaa paljoakaan ostaa viihdykkeitä ja vuorostaan rikkailla olisi niin paljon rahaa, että he eivät kerkeisi niitä käyttää. Ruokaa ja juomaa kuitenkin kaikille ja sänky mihin nukahtaa.

Jos tulevaisuus vaikuttaa pessimistiseltä, niin kannatan, että katsoo youtubesta Michio Kakun videoita. Ehkä maailma ei mene edes vituilleen ja sähköautot tulevat ajallaan. Ja sitä rataa. Kysymys on kuitenkin siitä, että olisi typerää vielä tehdä sähköautoja kun tulevaisuudessa ne olisivat melkein heti jo vanhentuneita. Muutenkin kun öljyn hinta kasvaa niin korkeaksi, että tulee halvemmaksi käyttää sähköautoja, niin näin tapahtuu...

Vähän meni off-topiciksi, mutta mun mielestä olisi siis kuitenkin hauskaa tehdä vallankumousta, mutta ei mitenkään tosissaan. Vallanrakenteita on turha mennä muuttamaan, mutta voi niitä parantaa. Ja onhan meillä Anonymous ja Occupy Wall St. jotka todennäköisesti tulisivat kasvamaan jos maailma menisi enemmän ja enemmän vituilleen. Vastavoima niin sanotusti. Joten tarvitseeko tässä itse mitään tehdä ja vaan syödä popcornia ja katsoa miten maailmalle käy. Itse näin kerran hapoissa Jumalan silmän ja sen jälkeen helvetti siirtyi oikealle ja taivas vasemmalle. Molemmat siis mahdollisia tulevaisuuksia maailmalle ja mulle se loppupeleissä on ihan sama. Ihmiset tyri jos tyrivät.

Joo, vetelen kalsarikännejä.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #5 : Elokuu 12, 2013, 19:42 »
No, mutta ehkä vähän selvinpäin...

Mä siis olen jonkin verran testannut duunaa vallankumousta, tavallaan sellaista henkistä vallankumousta, mutta se on vähän ongelmallinen asia. Kysymys on siitä, että mulla siis on diagnosoitu skitsofrenia ja tavallaan koko homman nimi on se, että mun täytyisi tehdä ihmisistä vähän enemmän skitsofreenikkoja ja mä en diggaa siitä hirveästi...

Stoori pitkälti alkaa siitä, että mä rupesin laskemaan joku pari vuotta sitten sattumia mitä mä näin. Mulla saattoi olla päiviä jolloin mä näin vaikka numeroa seitsemän kaikkialla tai duunissa oli valkoinen kani joka oli vähän kuin white rabbit ja sitä rataa. Mä vaan diggailin laskea sattumia.

Oikeastaan mä tavallaan kirjoitin tän tänne kerran, mutta kirjoitetaan toisenkin kerran vähän selvemmin.

Eli sen jälkeen mä vedin kolme happoa. Happotrippi alkoi sillä, että mut hyväksyttiin johonkin korkeamman tietoisuuden boogieihin. Sen jälkeen mä näin kuinka koko maailmankaikkeus on vaan numeroita. Me eletään numeroissa 0 (kuolema) ja 1 (elämä). Me kelaillaan, että siinä olisi kaikki, mutta todellisuus on se, että niiitä numeroita on loputtomasti. 2 vois olla joku euforinen tila jonain henkiolentona yhdistyneenä Brahmaniin ja siitä vuorostaan jatkuisi vaan pidemmälle ja pidemmälle. En mä oikein tiedä täsmälleen miten se kaikki tapahtuu, mutta kuitenkin elämä jälleensyntymisten tai sitten siirtymisten toisille tasoille kautta on loputonta. Sitten mä näin happotripissa Taivaan ja Helvetin. Mä näin myös Saatanan ja koko trippi oli siis selitetty äänillä ja mulla kramppasi koko keho tai enemmänkin tuntui, että mun sielu tai tietoisuus rutistettaisiin enemmän ja enemmän kasaan. Toi siis oli Helvetti. Lopuksi mä näin Jumalan silmän mun edessä ja sitten tuli Taivas ja Helvetti jotka siirtyivät vasemmalle ja oikealle. Mulle tuli myös kanssa valo yläpuolelleni samaan tapaan kuin jollain pyhimyksillä ja sitä rataa.

Toi siis oli tripin ensimmäinen vaihe. Toisessa vaiheessa oli vaan läppää kaikesta ja siitä kuinka mun kuuluisi kirjoitella facebookiin ja bloggeriin. Mä myös jäin tripille. Yhtenä iltana mä kuulin trumpetit ja kerran kun tulin Egyptistä, niin mä kuulin lentokoneessa kuinka Saatana olisi jollain Devil -vocoderilla puhunut mulle ja mä näinkin Saatananan itse asiassa tossa toisessa tripin kohdassa. Mä en kuitenkaan usko Saatanaan ja sitä rataa...

Kuitenkin miten tää kaikki liittyy vallankumoukseen on se juttu, että kun tossa oli siirtymisestä korkeampaan tietoisuuteen, niin mä näin tripin jälkeen Jumalan juttelevan mulle kaikkialla ympärillä tv-mainoksista biiseihin ja sitä rataa. Perus skitsofreniaa. Jäin tripille. Silti mua välillä mietityttää maailma nähtynä skitsofrenisesti kolmas silmä auki. Mä ymmärrän hindulaisuutta ja sitä kuinka me eletään Brahmanissa ja kaikki on Jumalaa. Kun joku vetää sieniä ja tuntee olevansa universumin kanssa harmoniassa, niin se on mulle Brahman. Silti tää homma kaikki menee Ishvaran puoleen. Siihen, että olisi olemassa personaalinen Jumala joka vaikuttaisi ihmisiin.

Kun siis ajatellaan vaikkapa Illuminati fanaatikkoja ja sitä kuinka he näkevät tota Kolmiota ja Silmää, Jumalan kaikki näkevää silmää, niin mitä jos se kaikki olisikin viestejä Jumalalta, että Jumalan kaikki näkevä silmä on kaikkialla. Tai esimerkiksi kun jengi bommailee kruunuja graffiti tagiensa päälle, niin sekin on tavallaan symboliikkaa Jeesusta ja kuninkaallisuutta kohden. Graffitit joissa on vuorostaan sädekehät, niin se on jotain pyhimys shittiä. Uusnatsit tekee swastikoja ja se taas on hyvä symboli hindulaisuudessa. Tietenkin on kirkot, temppelit, patsaata ja moskeijat kaikkialle ja nekin ovat Jumalaa kohden. Joissain biiseissä kuten Bob Marley - One Love puhutaan siitä, että ei voi paeta from the father of creation ja Musenkin Uprising on kolmannen silmän avaamisesta, mutta ehkä ne ei ymmärrä, että kolmas silmä olisi sitä, että Jumala on kaikkialla ja toimii ihmisten kautta. Avatar -leffa oli hindujumalista ja niiden hengellisyydestä vastaan länsimaat ja niiden teknologia. The Matrix oli tavallaan Neo (Jeesus Kristus) ja Morpheus (Johannes Kastaja).

Kysymys on siis siitä, että mä näen kaikkialla aika paljon viestejä Jumalalta ihmisten kautta. Se on skitsofreniaa ja mua ei tavallaan kiinnosta saada ihmisiä näkemään maailmaa samalla tavalla kuin mä, koska mäkin kyseenalaista sitä. Hommanhan idea on se, että mitä jos noi kaikki ihmiset jotka ovat selittäneet, että Jumala puhuu heille, niin Jumala oikeasti olisisikin puhunut heille. Monet kuten Charles Manson ovat kelanneet asiat ihan vituilleen ja sitä rataa.

Mähän en siis kelaile olevani mikään Jeesus Kristus, mutta mä hiffaan jengiä jotka ovat luulleet olevansa. He tavallaan ovat kokeneet samankaltaisen tripin jossa he ovat nähneet Jumalan ja koska se on niin voimakas kokemus, niin he kelailevat olevansa ainoita jotka ovat näin kokeneet.

Jonkin verran mä sain facebookissa hinduja tajuamaan mitä se kaikki tarkoittaa, koska hindulaiset ymmärtävät sen, että tämä kaikki ympärillä on Jumala ja me eletään tavallaan Jumalassa ja Ishvara olisi vaan Jumalan personaalisempi puoli. Tavallaan Krishnakin sanoi olevansa jokaisen ihmisen sydämessä ja noita on uskonnoissa jonkin verran, mutta hindulaisuus olisi kuitenkin mun näkemys jos skitsofrenian polkua haluaisin kulkea.

Tietenkin voisin mä tonne facebookiin kirjoitella ja ryhtyä joksikin hulluksi kosmiseksi Guruksi, mutta mitä mä ymmärsin tripistä, niin se saattoi olla siitä, että mä tavallaan olisin Jivanmukta ja vapautettu kulkemasta uudelleensyntymisten kulussa ja ehkä mä näen maailman oikein ja muut ihmiset egojensa kautta näkevät maailman väärällä tavalla. Tavallaan koko maailma olisi oppilas-opettaja suhde missä Jumala koittaa kokoaika opettaa ihmisiä, mutta ihmiset eivät opi. Skitsofreenisesti ajateltuna, niin tääkin teksti on oppitunti, mutta en mä nyt rupee mitään sen kummemmin yrittämään aivopestä ihmisiä näkemään näin.

Siinä siis pieni stoori ja en mä tiedä saisiko tolla kaikella aikaiseksi vallankumousta, mutta ihmisten on aika vaikea tehdä pahaa jos he tajuavat olevansa osa Jumalaa. Ja pointtihan olisi siis tossa se, että aluksi koko idea saattaa vaikuttaa hullulta, mutta sitten ihmiset omissa elämissään näkevät kaikkialla tota symboliikkaa kohti Jumalaa ja saattavat tehdä käännöksen ja ymmärtää mitä mä selitän.

Tai sitten ei, mutta mä kuitenkin näen Jumalan kaikkialla ja toiset eivät, joten mä diggailen olla skitsofreniassa.

Ja kyllä mä näkisin tavallaan polun, että noi Killuminati ihmiset saisi tajuamaan, että se saattaisi olla Jumala Dollarin setelissä ja sitä rataa, mutta aika vaikeata saada ihmisiä tätä snaijaamaan ja kuitenkin mä tiedän, että jos on olemassa personaalinen Jumala, niin loppuen lopuksi varmaan ihmiskunta tulee kulkemaan kohti avaruutta ja sitä rataa ilman muakin. Ei ihmisten tarvitse tietää Jumalan todellista olemusta.

David Bowie - Starman

Ehkä olen Starman tai sitten ei, mutta skitsofrenia on ihan jeesh. Varsinkin jos tulen saamaan työkyvyttömyyseläkkeen ja voin jättää leikit oravanpyörässä ja katsella vaan mihin suuntaan tää maapallo menee.

Namaste!

The All Seeing Eye Watching Us All

Ja siis hauskoja sienifiilistelyjä yhteydessä universumiin joka on siis Brahman.

Illuminati Hollywood Exposed-"Men Who Stare at Goats"-Esoteric Symbolism,Occult Control

Siis aika läppä, mutta mua vaan mietityttää, että minkä tähden oikeasti jotkut ovat heränneet näkemään ton Jumalan kaikki näkevän silmän kaikkialla... Jos se olisi oikeasti vaan viesti Jumalalta, että on kaikkialla. Noita nyt on aika loputtomasti pistetty sinne sun tänne ja ehkä tossa nyt olisi reitti tehdä vallankumousta jos sitä haluaa, mutta se nyt vaatii skidiä skitsofreniaa...

Ja siis miten mä tän olen hiffannut, niin me eletään virrassa ja virta on Brahman. Me poukkoillaan minne sattuu ja meillä on henkilökohtainen karma, mutta kuitenkin virta vie meitä eteenpäin ja sitä rataa. Aika simppeliä loppupeleissä jos se niin siis menee, mutta kun tää fakin' skitsofrenia luokitus vaikka jossain Intiassa voisi olla musta aika eri näkemys. Ja tietenkin tavallaan Brahmanin ja Ishvaran voi vaihtaa Krishnaksikin, koska tavallaan jos Bhagavad Gita pitää paikkaansa, niin varmaan Krishna oli Jumala joka oli maanpäällä, mutta se jo menee vähän diipiks.

Ja siis tietenkinhän ihmiset ovat voineet alitajunnassa tehdä vaan noita symboleja ja tavallaan vaan mietin miten käyttää niitä tekemään henkisen vallankumouksen. Tietenkin vähän mietityttää, että mikä alitajunta on tai miten tajunnan menee kun ajattelee, että ihmiset ovat loppupeleissä aika tiedostamattomia omista toiminnoistaan. Eihän ihminen mieti esimerkiksi joku bommaaja miksi hän tekee jonkun kruunun tai sädekehän taginsa päälle, no mutta saa nähdä. Tietenkin voisin joskus facebookiin duunaa shittii vaikka nm. Kalki Avatar tai jotain sinnepäin, mutta toisaalta jos näistä asioista on väärässä ja rupee sekoittamaan ihmisten päitä, niin voi tulla aika huonoa karmaa ja sen tähden olen vähän valinnut, että en tee yhtään mitään suuntaan tai toiseen tai sitten ehkä pitäisi, mutta jos kerta Brahman/Krishna on osa kaikkia ihmisiä, niin ilman munkin apua maailma menee kohti parempaa.

Ja tietenkin laitoin ton alitajuntaisesti, koska ei mua kiinnosta ruveta mindfuckaa ketään uskomaan mun hölynpöly juttuja vaikka toisaalta jos näkisi maailman mun silmin, että Jumala ja symboliikka Jumalaa kohtaan on kaikkialla, niin ehkä saattaisi saada hitusen kuvan siitä millaisessa maailmassa mä elän varsinkin ton happotripinkin jälkeen.

God is everywhere!

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #6 : Elokuu 13, 2013, 03:18 »
Perinteisestihän vallankumous on tehty siten, että kansan joutuessa liian ahtaalle se teilaa jonkun hallitsijan kuvatuksen. Tämä oli varsinkin ennen helppoa, kun oli kuningas joka oli helppo tavoittaa. Nykyisin taas on hyvin epäselvää, kuka oikeasti omistaa sijoituksia ja kellä todellinen valta. Lisäksi tämä henkilö sijaitsee jossain päin maapalloa, eikä silloin ole helposti raivostuneen lynkkausjoukon tavoitettavissa. Toinen ongelma lynkkaamisessa on, että valtatyhjiö tuppaa houkuttelemaan vain uuden keulakuvan, mutta ei olennaisesti muuta itse järjestelmää.

Siksi olisi fiksumpaa muuttaa ensin kansaa, jolloin hallinnon täytyy seurata. Helpoiten tämä tapahtuisi esim kansalaistottelemattomuudella. Jos ihmiset eivät vain suostu tekemään töitä niin mikään järjestelmä ei kestä sitä kovin pitkään. Tosin eivät kansalaiset itsekään. Siksi tarvittaisi ensin järjestäytymistä yhdistyksiin ja anarkistisen riippumattoman tuotannon perustamista. Näitä asioita taas hallinto on yrittänyt jo pitkään vaikeuttaa, koska on niin ilmiselvää, että kansalaisten hajauttaminen tekee heidät heikoiksi ja riippuvaisiksi hallinnosta. Ihmiset ovat nykyisen enemmän yksin kuin koskaan historiassa.

Ihmisten pitäisi siis ensin löytää toisensa, muodostaa luottamuksellista yhteisöllisyyttä ja sen jälkeen heidän ei enää tarvitsisi alistua mihin tahansa ihmisarvoa alentavaan poljentaan. Ihan perus juttuja mistä lähdettävä. Forumin teemaan liittyen psykedeelit ovat mahdollisesti ensi askel itsensä tiedostamisessa, jotta voi kokonaisena tasapainoisena persoonana ottaa vastuuta ja osallistua yhteisen päämäärän tavoitteluun.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #7 : Elokuu 13, 2013, 03:24 »
Kirjallisuus suosituksena voisi tarjota tällaista, joka käsittelee tiiviisti paljon aiheeseen kuuluvia puolia, rivakan lähdeviitteistön kera.

Miksi ihmiskunta jatkaa maapallon lämmittämistä, vaikka ilmastonmuutos johtaa katastrofiin? Miksi taloutta kasvatetaan hinnalla millä hyvänsä? Miksi nykyiset katastrofin torjuntayritykset epäonnistuvat?

Kylmä suihku käy läpi ilmastonmuutoksen taustat ja torjuntavaihtoehdot. Kirjan mukaan näennäisratkaisut - kuten päästökauppa ja "puhtaat" jättivoimalat - vievät vain ojasta allikkoon: ne pönkittävät niitä samoja rakenteita, jotka ovat syypäitä ilmastonmuutokseen. Katastrofi voidaan estää vain nopealla ja laajalla yhteiskunnallisella muutoksella.

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #8 : Elokuu 13, 2013, 03:46 »
Lainaus
Voi siis olla, että meillä vielä tulevaisuudessa tulee aika tukalat oltavat, mutta ei silläkään niin väliä, koska varmaankin jossain vaiheessa keksitään kuinka saadaan resursseja Marsista ja sen jälkeen muilta kuolleilta planeetoilta.
Tämähän on tätä perus teknologia uskovaisuutta mikä meille yleisesti markkinoidaan. Ei mitään hätää, jatka vain normaalia kulutusta, kun asiat voidaan mahdollisesti ratkaista myöhemmin. Helppo ostaa, koska silloin ei tarvitse ajatella tai muuttaa mitään. Ongelma kuitenkin on siinä, että yleisesti hyväksyttyjen mallien mukaan hiilidioksidi päästöjen pitäisi vähentyä 10% vuodessa, jotta holtiton kasvihuone ilmiö voitaisi estää ja tällä hetkellä päästöt kasvavat. Tekniikka jolla asia voitaisi myöhemmin korjata pitäisi olla jotain todella mullistavaa.

Lainaus
Vallankumousta olisi ihan kiva tehdä läppänä ja hauskanpitona, mutta en mä näe, että sitä pitäisi hikihatussa vääntää.
Kysehän on enempi siitä, että se on välttämättömyys, jos täällä haluaa elää, muutkin kuin ne joilla on varaa rakentaa itselleen riippumattomia bunkkereita. Toinen välttämättömyys vallankumoukselle on korollinen rahoitusjärjestelmä joka väistämättä kasaa rahaa niille joilla sitä alunperin on. Tällöin tuollainen järjestelmä aina johtaa vallankumoukseen, viimeistää siinä vaiheessa varallisuus on niin kasaantunut, etteivät köyhät enää tule toimeen. Siksi vallankumous olisi järkevää tehdä enemmin kuin myöhemmin, jotta kärsimys minimoitaisi. Parempaahan toki olisi jos pystyttäisi kehittämään rahajärjestelmä, joka estäisi varallisuuden kasautumisen, mutta sama ongelma on ollut läpi koko rahan olemassa olon ajan, joten ongelma on ilmeisen hankala.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #9 : Elokuu 13, 2013, 19:15 »
Lainaus
Voi siis olla, että meillä vielä tulevaisuudessa tulee aika tukalat oltavat, mutta ei silläkään niin väliä, koska varmaankin jossain vaiheessa keksitään kuinka saadaan resursseja Marsista ja sen jälkeen muilta kuolleilta planeetoilta.
Tämähän on tätä perus teknologia uskovaisuutta mikä meille yleisesti markkinoidaan. Ei mitään hätää, jatka vain normaalia kulutusta, kun asiat voidaan mahdollisesti ratkaista myöhemmin. Helppo ostaa, koska silloin ei tarvitse ajatella tai muuttaa mitään. Ongelma kuitenkin on siinä, että yleisesti hyväksyttyjen mallien mukaan hiilidioksidi päästöjen pitäisi vähentyä 10% vuodessa, jotta holtiton kasvihuone ilmiö voitaisi estää ja tällä hetkellä päästöt kasvavat. Tekniikka jolla asia voitaisi myöhemmin korjata pitäisi olla jotain todella mullistavaa.

Lainaus
Vallankumousta olisi ihan kiva tehdä läppänä ja hauskanpitona, mutta en mä näe, että sitä pitäisi hikihatussa vääntää.
Kysehän on enempi siitä, että se on välttämättömyys, jos täällä haluaa elää, muutkin kuin ne joilla on varaa rakentaa itselleen riippumattomia bunkkereita. Toinen välttämättömyys vallankumoukselle on korollinen rahoitusjärjestelmä joka väistämättä kasaa rahaa niille joilla sitä alunperin on. Tällöin tuollainen järjestelmä aina johtaa vallankumoukseen, viimeistää siinä vaiheessa varallisuus on niin kasaantunut, etteivät köyhät enää tule toimeen. Siksi vallankumous olisi järkevää tehdä enemmin kuin myöhemmin, jotta kärsimys minimoitaisi. Parempaahan toki olisi jos pystyttäisi kehittämään rahajärjestelmä, joka estäisi varallisuuden kasautumisen, mutta sama ongelma on ollut läpi koko rahan olemassa olon ajan, joten ongelma on ilmeisen hankala.

No siis ongelmahan on, että jos rahaa olisi kaikilla enemmän, niin kulutus olisi myös suurempaa. Itse en ainakaan näe kapitalismissa muuta ongelmaa kuin se, että eri valtiot kilpailevat keskenään ja se lisää kaikkien työmäärää niin paljon ettei hirveästi ainakaan itseäni kiinnosta tehdä töitä. 8+8+8 ei oikein nappaa. Ei mua sinänsä haittaa vaikka saisi vähemmän palkkaa, koska mulla nyt on kulutus aika minimissä (tupakkaa, huumeita, viinaa ja joskus jotain vaatteita), jos se siis tarkoittaisi lyhyempää työviikkoa.

Itse ainakin diggailen siis katsoa netistä Michio Kakun tulevaisuuden visioita.

Michio Kaku: Fusion Really Is 20 Years Away

Michio Kaku: Will Mankind Destroy Itself?

Ja sitä rataa. Aika hyvin sälli siis visio tulevaisuutta. Itse näkisin, että kapitalismi kuitenkin siis tulee säilymään. Jos esimerkiksi Suomessa alkaa hyvinvointivaltio rapistua, niin silloin varmaan Suomessakin täytyy veroja kasvattaa tai keksiä kuinka työttömät pääsisivät osa-aikaisiin tai vaikka minkälaisiin töihin. Mua ei sinänsä haittaa se, että jotkut ihmiset käärivät itselleen miljardeja ja toiset vaan muutamia tonneja. Ongelma tietenkin on, että jossain Afrikassa jengi kärsii, mutta toisaalta se estää väestönkasvua ja kulutusta kun Afrikassa ei vielä ole niin paljon teollisuutta, ehkä tulevaisuudessa on, mutta se tarvitsee sen, että Kiina nousee halpatyömaasta ylöspäin ja sitä rataa. Kapitalismi hoitaa siis homman.

Mä en usko siis sosialismiin ja siihen, että täällä tulisi joku järjestelmä missä ei olisi ollenkaan rahaa. Ne jotka kouluttautuvat eniten ja tekevät töitä eniten ansaitsevat mun mielestä saada enemmän. Vallankumous sinänsä olisi ihan kiva juttu tehdä, mutta se ei onnistu oikein Suomen mittakaavassa. Se täytyisi tehdä globaalisti ja siinä en oikein usko kenenkään onnistuvan tai ihan hyvät lähtökohdat siis on noilla Anonymous ja Occupy Wall St. ja silloin kun jengi rupeaa vaan köyhtymään ja kärsimään, niin varmaankin noi ryhmät kasvaa. Hyvä vastavoima koko hommalle. Mä en oikein usko, että jotain noin suurta ryhmää saisi aikaiseksi muulla tavalla kuin ruveta olemaan joku Messias ja sitä rataa. Oon testannut hupiin, mutta se koko systeemi, että tää kaikki on Brahman, koko siis universumi olisi Jumala ja Brahman toimisi Ishvarana ihmisten kautta ei oikein uppoa länsimaalaisiin, mutta jotkut hindut siis snaijaavat paremmin.

Munhan siis juttu on se, että mä näin hapoissa noi molemmat taivaan ja helvetin eri vaihtoehdoiksi tälle maailmalle. Se on ihmisistä kiinni ja mulle se on ihan sama. Jos ihmiset tyrivät ja eivät paranna maailmaa jos kapitalismi on vituillaan, niin silloin tästä voi tulla aika helvetti ja se on vaan karmaa joka kuuluu ihmisille kun tyrivät. Toisaalta mä uskon jonkin verran, että tässä koko kuviossa miten maailmankaikkeus toimii, niin ihmisille on annettu niin hyvät lähtökohdat, että ne todennäköisesti tulee kulkemaan kohti universumia jossain vaiheessa. Koko hommanhan idea on, että tää maapallo on rakennettu ehkä vähän turhan hyvin ollakseen se sattumaa. Enemmin tai myöhemmin asiat parantuvat hyviksi vaikka voisi vaikuttaa, että vituilleen menee. Ei ihmisen kannattaisi ottaa stressiä koko maailman ongelmista.

Mutta siis vallankumousta olisi ihan mageeta tehdä, mutta se vaan tarvitsee jonkun luomaan, niin hyvän uuden tavan hoitaa infrastruktuuria, että se saa taakseen ihmisiä. Toinen tietenkin on, että lähtee duunaa jotain Messias -juttua, mutta en mä oikein usko, että siihen kukaan lähde mukaan ja mäkin pitkälti olen aika gonzo journalisti ja member of the First Earth Battalion eli joku ihme Jedisoturi niin kuin Men Who Stare at Goats -elokuvassa, niin ei se tule mun osalta toimimaan. Yhden Miehen Kultti ja en mä kaipaa mitään seuraajia.

Jontti Profeetta Ft.Jodarok (Yhden miehen kultti)

Ja tietenkin mun mielestä toi tagittaminen olisi paras ratkaisu, koska kun ajattelee jotain anarkismia, niin sen symboliikka on aika hyvin näkyvissä ja tunnistettavissa myös tagien muodossa. Ehkä vaan kannattaa olla anarkisti. Se on siis noiden Anonymous ja Occupy Wall St. ongelma, että niissä ryhmittymissä ei ole mitään anarkistista vaihtoehtoa ruveta vaan tagittamaan koko kaupunkia ja sitä rataa. Monet varmaan "ongelmanuoret" lähtisivät herkästi sille linjalle, että rupeaisivat vaan turmelemaan yhteiskunnan tiloja ja jokainen pystyisi helposti tekemään itse muutosta. Ei tarvitsisi mitään mielenilmauksia vaan manifesti jossa olisi uusi tapa hoitaa maailman asioita ja ihmiset tagittamassa. Kun joku kysyisi mikä toi merkki on, niin manifesti vaan käteen ja seuraava tagittamaan. Sillälailla mä hoitaisin vallankumousta.

Ja lopuksi siis, että tietenkin voi käydä niin, että tänne maailmaan tulee kärsimystä saasteiden, ilmastonmuutoksen ja kaiken muunkin kautta, mutta toisaalta aina on olemassa joitain jotka vievät teknologiaa eteenpäin ja näin ollen on vaan ajan kysymys, koska ihmiskunta tulee keräämään resursseja kuolleilta planeetoilta ja rupeavat surffaamaan ympäri avaruutta. Voi olla, että jotkut ihmiset kehittävät erilaiset systeemit miten poistaakin saasteita ja niin edelleen joskus tulevaisuudessa. Koko homman ydin on vaan se, että tää koko mesta on rakennettu vähän turhan hyvin, että kaikki maailmassa olisi vaan sattumaa.

- Jedisoturi kuittaa.

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #10 : Elokuu 14, 2013, 05:26 »
Puhuttiinkin tästä näemmä jo viime talvena ja meillä molemmilla oli silloin selkeämpää argumentointia. :D

Muutaman kohdan voisin vielä lisätä. Hitler aloitti kehityksen, että tarvitaan kansan auto jotta kansalaiset saadaan levitettyä kauemmaksi työpaikoistaan, jotta olisivat siten hajanaisempia ja vähemmän vuorovaiktuksessa keskenään, eivätkä tällöi kapinoi yhtä herkästi. Nykyisellään yksinäisyys on vielä suurempaa. Vaikka on netti ja mahdollisuus kommunikoida niin silti tärkeistä asioista ja politiikasta puhutaan vähempi, koska aikaa vietetään kuitenkin vähempi yhdessä. Myöskään mihinkään ei sitouduta ja sidosryhmää voi vaihtaa jatkuvasti parempien tarjousten perässä. Valtiotakin on helppo vaihtaa, jos toisaalla on parempia etuisuuksia tarjolla. Tällöin vallankumous todellakin tarvitaan globaalisti tai vastakkaisesti täytyisi valtio kokonaan sulkea. Jälkimmäiseen kuitenkaan harvalla maalla on taravittavia luonnonvaroja tai energian tuotantoa. Todennäköisempää siis olisi, että pitäisi odottaa globaalia yhtenäistä maailmajärjestystä ja lainsäädäntöä, mutta siihen taas ei ole ekologisesti aikaa, koska siinä tällä vauhdilla kestäisi liian kauan.

Rahan ei pitäisi olla ongelma, koska meillä on olemassa tuotantojärjestelmät jotka takaavat tarpeeksi välttämättömyyksiä kaikille. Ongelma vain on siinä, että varallisuus karkaa reaalitaloudessa veroparatiiseihin, jolloin reaalitaloutta joudutaan ajamaan alas. Tämä taas on järjetöntä, koska ilman tuotantoa rikkaatkaan eivät tee rahoillaan mitään. Sikäli rikkaat pitäisi vallankumouksessa myös pelastaa omaltaa tyhmyydeltään. Jos heidän rahat takavarikoitais, mutta he saisivat silti pitää omistuksensa, raha palaisi heille nopeasti takaisin, mutta talous pysyisi käynnissä, kun raha kiertäisi. Tämä siis on selkeä kapitalismin ongelma ja se voi toimia vain säännöllisten nollauksien kanssa, mikä olisi myös omistajien etu, jos he haluavat pitää omaisuutensa arvoa yllä.

Markkinat hoitavat teoriaan luottaminen taas on ilmeisesti epävarmaa, koska markkinat eivät huomioi laskelmissaan aiheutuvaa kärsimystä ja kollektiivisiä menetyksiä. Siinä vaiheessa, kun markkinat alkaisivat reagoida ja korjata, on luonto voitu jo tuhota loppuun asti.

Afrikasta taas sanoisin, että sehän on tahallisesti pakotettu velkavankeuteen, jotta heidät voisi helposti ryöstää ja pitää talouskasvua muualla yllä heidän kustannuksellaan. Afrikan köyhyys ei vähene heidän teollistumisensa kautta, koska köyhyys on enempi suhteellista toisten rikkauteen ja asemaan varallisuushierarkiassa. Niin pitkään kuin afrika on muille ikuisesti velkaa, mikään määrä tuotannon lisäämistä ei tee heitä yhtää rikkaammiksi, koska kaikki tuotanto menee vain muiden taskuun. Lisäksi meillä ei ole ekologisesti varaa teollistaa arfikkaa. Saharaan olisi toki järkevää saada laajaa aurinkoenergian tuotantoa, mutta sitä taas vastustetaan poliittisesti, koska se parantaisi liikaa heidän poliittista asemaansa.

Kukaan ei ansaitse enempää kuin muut, koska ne joilla on mahdollisuus kouluttautua tai muuten saada asemaa, saavat sen jo alun perin sitä varten koska olivat paremmassa asemassa ja polkivat huonompi osaisempia. Asian pitäisi enempikin olla vastakkaisesti, että ne keillä on mahdollisuus vaikuttaa koulutuksen tms kautta, heidän pitäisi ottaa vastuu niistä jotka ovat heikommassa asemassa ja käyttää saavutuksensa yhteisen hyvän eteen. Tällaisia arvoja ei kuitenkaan ole tarjolla individuaalisuutta ihannoivassa kulttuurissa ja varsinkin silloin itsekeskeisyydestä ja väliinpitämättömyydestä ei pitäisi ansaita minkäänlaista arvostusta.

Poissa Kosminen Nauraja

• Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
« Vastaus #11 : Elokuu 14, 2013, 10:29 »
Lainaus
Markkinat hoitavat teoriaan luottaminen taas on ilmeisesti epävarmaa, koska markkinat  eivät huomioi laskelmissaan aiheutuvaa kärsimystä ja kollektiivisiä menetyksiä. Siinä vaiheessa, kun markkinat alkaisivat reagoida ja korjata, on luonto voitu jo tuhota loppuun asti.

Luonto voittaa aina. Markkinatalous on pärjännyt suunnitelmataloutta paremmin sen takia että se jäljittelee paremmin luonnon tasapainomekanismeja. Kuitenkin lopulta myös markkinatalous romahtaa kun ristiriita ekosysteemin kanssa kasvaa liian suureksi. Tämä saattaa tarkoittaa ihmisille dinosaurusten kohtaloa mutta elämä ei lopu siihen. Edes täysimittainen ydinsota ei tuhoaisi kaikkea elämää vaikka se ehkä veisi evoluutiota jokusen miljoonaa vuotta taaksepäin. Ainakin torakoiden ja ruskeiden rottien tiedetään selviävän ydintuhoista, pieneliöistä ja kasveista puhumattakaan. Tshernobyl kuhisee elämää ja tietysti säteilyn nopeuttama mutaatiokehitys osaltaan kiihdyttää evoluutiota.

Mitä yhteiskuntaan tulee, olen aina katsonut kieroon amerikkalaisia NRA:n aseintoilijoita. Kuitenkin viime aikojen kehitys on saanut minut miettimään asiaa uudelta kannalta. Tuntuu siltä että kaikkialla länsimaailmassa hallitukset käyttävät kouluampumisia ja vastaavia tapahtumia keppihevosena sille että kansalaisilta kerätään kohta tuliaseet kokonaan pois. Näin myös Suomessa.

Kun olemme nähneet lähes reaaliajassa kuinka läpeensä korruptoitunutta tiettyjen demokratian mallimaina pidettyjen valtioiden johto on ja kuinka loputkin länsimaat kulkevat em valtioiden talutusnuorassa, pidän tärkeänä sitä että kansalaisilla säilyy mahdollisuus tarvittaessa puolustaa itseään korruptoitunutta hallintoa vastaan - myös aseellisesti. En tarkoita terrori-iskuja vaan esimerkiksi tilannetta jossa korruptoitunut johto julistaa poikkeustilan, tekee vallankaappauksen tms. Aseetonta ja hajallaan olevaa kansaa on helppo hallita.
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #12 : Elokuu 14, 2013, 16:49 »
Puhuttiinkin tästä näemmä jo viime talvena ja meillä molemmilla oli silloin selkeämpää argumentointia. :D

Joo, kyllä se taisi hieman selkeämpää olla. Kuitenkin mikä siis tulee vallankumoukseen niin itse olen vähän pohtinut tuota asiaa, että minkä tähden jotkut Killuminati porukat ovat heränneet siihen, että olemassa olisi jokin negatiivinen eliitti ja varsinkin siihen, että negatiivinen eliitti viestittäisi toisilleen kolmion ja silmän kautta sun muun symboliikan. Jotkut jopa vievät kolmansien silmiensä kautta asiat niin pitkälle, että dollarissa oleva yksisilmäinen pyramidin päällä tarkoittaisi Dajjalia eli Väärää Messiasta. Esimerkiksi kun Rihanna ilmoitti facebookissa tekevänsä 777 kiertueen, niin heti oli jengi kimpussa siitä, että Rihanna on Illuminatin nukke. Varsinkin kun vielä Jay Z aika avoimesti duunaa kolmiota ja silmää sekä Roc-A-Fella taitaa olla levy-yhtiön nimi.

Mua siis kiehtoo pitkälti toi kolmio ja silmä, koska se vaikuttaa sellaiselta symbolilta joka jää ihmisten päähän aika hyvin ja valmiiksi on siis aika monessa paikassa. En mä nyt tosissaan usko, että Jumala lähettäisi viestejä jollain vitun kolmiolla ja silmällä vaan, että ihmiset ovat sen alitajunnassaan laittaneet kaikkialle länsimaalaisessa yhteiskunnassa. Mä siis vaan kannattan sitä, että jos tekee vallankumousta, niin kannattaisi ehkä olla Illuminati vaikkakin koko nimitys vaikuttaa musta aika lapselliselta, mutta so what?

Mähän duunailin aikoinaan ton Allukratian. Se nyt saattaisi olla ihan toimivaa, että ihmisille taattaisiin ruoka, juoma ja asunto valtiontoimesta, mutta ei sen enempää. Koko idea on se, että jos joku haluaisi viihdykkeitä, niin hänen kuuluisi tehdä töitä niiden eteen. En kannata sosialismia missä ihmiset saavat saman verran tekemällä eri asioita vaan siihen, että jos on koulutus ja paljon alaisia, niin silloin ihmisellä saakin olla Bentleyt ja popsia kaviaaria. Maailma ei toimi niin, että kaikki popsisivat kaviaaria ja ajaisivat Bentleyllä.

Kuitenkin Allukratian pointti on se, että moni ihminen voisi olla työtön ja näin ollen kuluttaisi maailmaa vaan oman ruoan ja juoman verran sekä energian minkä kuluttaa. Työttömyys ei haittaisi yhteiskuntaa, niin paljoa ja yhteiskunnalle olisi halvempaa maksaa sosiaalituet vaan ruokana ja tasa-arvoisesti kaikille. Ihmiset kuitenkin haluaisivat viihdykkeitä, niin silloin he tekisivät töitä niiden eteen. Pointti siis on, että toi ruoka mitä ihmiset saa, niin se nyt saisi olla vaikka eineksiä ja vettä sekä asunto joku 18 m2, mutta tekemällä töitä siitä ponnahtaisi ylöspäin ja jotkut voisivat tehdä töitä niin, että he säästäisivät ja jäisivät työttömiksi, mutta omistaisivat silti rahaa elää paremmin. Dokata ja niin edelleen. Ei tarvitsisi lipittää kiljua.

Mutta kuten sanoin, niin vallankumous tarvitsee teesin jota käyttää. Mulle kävisi vaikka toi Allukratia ja koko homman pointti saisi muutenkin olla se, että poliitikkoja saisi vähän ravistella miettimään parempia tapoja viedä maailmaa eteenpäin kuin kangistuminen kapitalismiin. Ei vastauksen tarvitsisi olla Allukratia vaikka sen saisi pohtimalla varmaan toimimaan kohtuu hyvin.

Ja siis diggailen Allukratian tapaa siinä, että lama olisi hyvä asia. Silloin yritykset eivät olisi tarjonneet ostajilleen tarpeeksi hyviä tuotteita ja ne menisivät vähemmän kaupaksi jolloin vähemmän olisi töissä, koska ei olisi varaa pitää suurta määrää. Ja sitten taas ihmiset olisivat perustarpeiden äärellä. Maanviljelijät tienaisivat jatkuvasti varmasti rahaa ja sitä rataa. Se on oikeastaan aika toimiva systeemi. Jos ei parempaa keksi, niin siitä pystyisi ehkä kirjoittamaan jonkin manifestin ja sitten vaan tagittamaan ja tarraamaan seiniä. Ja siis kaikki voisi olla vaan hauskanpitoa. Eihän ton vitun Allukratian tarvitse edes toimia kunnolla, mutta ainakin jengi saisi tavan tehdä vallankumousta.

Ja tietenkin eläkkeetkin voisi vaihtaa ruoaksi ja juomaksi. Paras systeemi olisi, että maailmaan tulisi kalorirajat ihmisille. 2000 kcal per ihminen ja niin edelleen. Emmä nyt tarkoita, että pakosti eineksiä ja vettä, mutta siis työttömyyden täytyisi olla kuitenkin vähemmän haluttua kuin tavara mitä duunilla saa. Ulkomaan lennot, autot, ravintolaillat, alkoholi jne. kaikki voisi laittaa sellaisiksi etuuksiksi joita saa tekemällä töitä.

No, mutta tossa mun siis suunnitelmani pitkälti ois.

Ja siis sehän on sosialismin ja kapitalismin yhdistelmä kun kaikille jaettaisiin ne vitun S-Etukortit ja Bonus -kortit joilla ostaa päivittäiset 2000 kcal riippumatta onko työtön vai töissä. Eläkepomminkin välttäisi tarjoamalla eläkeläisille safkaa eikä massia.

Olisi siis muutenkin aika sivistysvaltio sellainen joka tarjoaisi ihmisille ruoat, juomat ja asunnot ihan perusedellytyksinä.

Kuitenkin mulle vallankumous olisi pitkälti ajanvietettä. Olisihan se ihan hyvä saada ihmisiä kyseenalaistamaan kapitalismi vaikka systeemillä joka ei toimi vaikka toisaalta voishan toi toimia.

Mutta kirjoitetaan nyt tähän mitä on Allukratia lyhyesti jos jengi ei oikein tota edellistä postausta ole lukenut:

Eli pointti olisi, että noi S-Etukortit ja Bonus-kortit muunnettaisiin toiseksi valuutaksi joka toimisi yhdessä nykyisen euron kanssa. Noilla korteilla ja tolla valuutalla voisi siis ostaa itselleen päivittäisen annoksensa ruokaa ja juomaa. Ei alkoholia. Jos haluaa enemmän kuten uuden tv:n, lennon ulkomaille, syödä ravintolassa, kittaa bisseä, kittaa bisseä baarissa, niin silloin ihmisen kuuluisi tehdä töitä ja siitä saisi toista valuuttaa. Homman idea on siis yhdistää kapitalismi ja sosialismi.

Ihmiset siis kävisivät töissä aina kun he tarvitsisivat elämäänsä jotain luksusta. He voisivat käydä töissä jonkin aikaa keräten rahaa ja sitten voisivat taas rentoutua työttöminä. Kulutus olisi pienempää. Autot jne. olisivat niille jotka käyvät töissä tai joilla on käteistä ylläpitää niitä. Ja niin edelleen....

Poissa SoilBreaker

• Profiili
« Vastaus #13 : Elokuu 15, 2013, 21:57 »
Ralph nader on kirjoittanut mielenkiintoisesta näkökulmasta fiktiota. Idea olisi siis, että vain super rikkaat ovat enää tilanteessa missä voivat vaikuttaa keinottelun kollektiiviseen itsetuhoisuuteen. Valtiovat ovat jo alistuneet markkinoille, eikä niiden kautta näytä olevan toivoa. Mutta yksittäiset porhot, joilla on enemmän valuuttaa kuin yhtiöillä voivat jossain vaiheessa herätä vaikuttamaan siihen miten tilanne alkaa heidän kannaltaan käymään hälyttäväksi.

Only super rich can save us.
Ralph Nader on Only The Super-Rich Can Save Us [FULL]

Sinänsä kaikki valtioteoriat taitavat olla turhia, koska markkinat kun päättävät mitä valtiot tekevät niin valtioteorioilla ei taida olla kovin suurta painoarvoa.

Poissa Hattivattitatti

• Profiili
« Vastaus #14 : Elokuu 16, 2013, 20:41 »
https://www.facebook.com/pages/The-All-Seeing-Eye-of-God/654497181229167

No tuossa mun keino tehdä vallankumous ilman tota hindulaista läppää. Ehkä toimii, ehkä ei, mutta ainakin aika vitun hyvä suunnitelma. Eikä mitään Allukratiaa ja onhan mulla diagnosoitu skitsofrenia joten aika korkealentoista settii...