Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

MDMA ja ekstaasi

Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Erinomaista raportointia Dopamiiniorava, mielellään lukisi enemmänkin kriittistä arviointia pitkän aikavälin vaikutuksista.

Itellä on kyllä lähes aina madmoissa (oiskohan jotain viitisentoista kertaa kahdeksan vuoden aikana) tullut todella helppo ja kaunis olo, terapeuttinen, avartava, ja on tuntunut siltä että toivoisi mahdollisimman monen ihmisen tulevan siunatuksi tällaisella olotilalla.

Uskon, että MDMA:n ennen pitkää tapahtuva laillistuminen lääkekäyttöön tulee tekemään paljon hyvää tämän planeetan touhuille – sitä enemmän, mitä luovemmin ja rakentavammin sitä opitaan käyttämään (tuhoisan käytön riskiäkin kuitenkin on, kuten päihteissä nyt yleensäkin).

MDMA:n ja kannabiksen yhdistämisestä sen verran, että hiirikokeissa THC:n on todettu suojaavan MDMA:n neurotoksisuudelta.

THC Prevents MDMA Neurotoxicity in Mice


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Erinomaista raportointia Dopamiiniorava, mielellään lukisi enemmänkin kriittistä arviointia pitkän aikavälin vaikutuksista.

Kiitos kiitos, tässä sitä lisää.

Kolme viikkoa kulunut kokemuksesta, onneksi silloin kuunneltu musiikki palauttaa fiilistä. Mitään selviä jälkivaikutuksia en enää huomaa, mutta lievästi avoimempi yhä olen, ja ajattelen paljon asioita sosiaalisemmasta näkökulmasta. Ihmissuhteiden laatu kokemuksen jakaneiden kesken on varmasti parantunut. Ajattelu oli varsinaisissa jälkivaikutuksissa paljon selkeämpää, mutta nyt tuntuu että kelat ovat palanneet melkein ennalleen. Melkein unohdin konkreettisimman vaikutuksen tähän asti kirjoittaa, nimittäin paniikkikohtauksien loppumisen. En ole saanut kuin yhden hyvin lievän oireilun, ja kaikki oudot tuntemukset vatsasta on häippässyt. Great success!

Mitään ''ihmeparantumista'' ei ole tapahtunut, mutta voin hyvin uskoa, että jos MDMA:n ja ammattiauttajan kanssa tehtyjä terapioita tehtäisiin ihmisille useita, olisivat vaikutukset jo lukuisia pieniä ihmeitä. Pienenä ihmeenä pidän jo omaakin kokemustani :). Nyt ja varsinkin aiemmin sain tällaisia ajatuksia kuten ''Jumala on rakkaus'' tai ''rakkaus on elämän tarkoitus'' ja mietin myös miten ihmeellistä on rakkaus, koska se on melkein kaiken rationalisoinnin ulkopuolella. Minäkin tahdon, että mahdollisimman moni ihminen tuntisi ekstaasin vaikutuksen mielellään terapeuttisessa eikä tuhoisassa dopamiinioravaisessa mielessä ja saisi siitä perspektiiviä ihmisten kohteluun, kaikki on jotenkin yksinkertaisempaa kun on anteeksiantavampi.

MDMA:n ja kannabiksen yhdistämisestä sen verran, että hiirikokeissa THC:n on todettu suojaavan MDMA:n neurotoksisuudelta.

Olen lukenut joskus tutkimuksesta, jossa todettiin yhydvaltalaisten nuorien aivojen säilyvän alkoholilta paremmin, jos he polttivat samaan aikaan kannabista. Toisaalta MDMA:n neurotoksisuus on kyseenalaistettu, mene ja tiedä.


Poissa ziuziu

    • Viestejä: 102
    • Karma: 23
    • Profiili
kaikki on jotenkin yksinkertaisempaa kun on anteeksiantavampi.

Hienoa. :)
Sekä Ding että Dong.


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Tuntuu että pitää vähän päivittää taas, jos sitten viimeistä kertaa ehkä.

MDMA:n jotkut positiiviset vaikutukset ovat tulleet ilmi jopa näinkin myöhään kuin kuukausi ottamisesta. Päätin mennä luokkalaisen kanssa mulle tuntemattomien ihmisten kotibileisiin, joihin menemisen kynnys on ollut mulla aika korkeella. Mukavuusalueeta oli hyödyllinen poistua. Uusien ihmisten kanssa jutellessa huomasin sosiaalisten taitojen parantuneen oikeastaan aika merkittävästi ja olevani paljon rennompi, vaikken kovin vahvalla AS:lla olekaan varustettu, siinä ja siinä lasketaanko assiksi vai ei. Viime viestissä mainitsemani pieni ihme tulee päivittää vähän suuremmaksi ihmeeksi :). En vihaa ketään ja rakastan kaikkia edelleen, mikäs ollessa.

Joillekin voisi olla parempi ottaa sienien sijasta MDMA:ta, jos terapeuttisia vaikutuksia haetaan esimerkiksi tunne-elämän eheyttämiseksi. Harmi vain, että aineen puhtaudessa on ongelmia. Niin kuin joku jo mainitsikin, psykedeelejä on vaikeampi hallita ja moni asia voi mennä vikaan, jos aineen ottaja ei ole huolellinen ja huono trippi voi tulla valmistautumisesta huolimatta. Onhan MDMA:ssa ja varsinkin pillereiksi painetussa ekstaasissa omat riskinsä, mutta ne voi minimoida lähes olemattomiksi.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Sen verran tähän esso hehkutukseen.
1vk(jopa kerta) essoja voi tehdä paljon pahempaa kuin monen vuoden pirin käyttö.
Mahtavaa ainettahan tuo on mutta siihen leikkiin ei kyllä kannata ryhtyä.
Paljon parempi on kyllä sieniä syödä jos haluaa tehdä itse tutkistelua jne...
15v kokemuksella eri aineista voi kyllä suoraan sanoa että essoista jää pahimmat vauriot pidemmän päälle kuin muista aineista(liuottimet ja design jutut on erikseen).


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Sen verran tähän esso hehkutukseen.
1vk(jopa kerta) essoja voi tehdä paljon pahempaa kuin monen vuoden pirin käyttö.
Mahtavaa ainettahan tuo on mutta siihen leikkiin ei kyllä kannata ryhtyä.
Paljon parempi on kyllä sieniä syödä jos haluaa tehdä itse tutkistelua jne...
15v kokemuksella eri aineista voi kyllä suoraan sanoa että essoista jää pahimmat vauriot pidemmän päälle kuin muista aineista(liuottimet ja design jutut on erikseen).
Niin unohtu sanoa vielä että eipä noista kanssa koskaan tiedä mitä saa, harvemmin on puhdasta mdma missään tarjollla


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Sen verran tähän esso hehkutukseen.
1vk(jopa kerta) essoja voi tehdä paljon pahempaa kuin monen vuoden pirin käyttö.
Mahtavaa ainettahan tuo on mutta siihen leikkiin ei kyllä kannata ryhtyä.
Paljon parempi on kyllä sieniä syödä jos haluaa tehdä itse tutkistelua jne...
15v kokemuksella eri aineista voi kyllä suoraan sanoa että essoista jää pahimmat vauriot pidemmän päälle kuin muista aineista(liuottimet ja design jutut on erikseen).
Niin unohtu sanoa vielä että eipä noista kanssa koskaan tiedä mitä saa, harvemmin on puhdasta mdma missään tarjollla

Millä tavalla pahempaa? En ole koskaan kuullut väitettä, että esso vaikuttaisi aivotoimintaan pysyvästi kerrasta. En tiedä muista, mutta itselläni tarkoituksena ei ole ottaa elämän aikana enää montaakaan kertaa, yhteensä varmaan enintään 10 kertaa. MDMA:n on epäilty olevan neurotoksista, ja muistihan siinä menee jos monta kymmentä kertaa elämässään ottaa. Olet aivan oikeassa siinä, että esimerkiksi kuukausittainen käyttö ei liene järkevää, ja tähän aineeseen ei kannata ''hurahtaa''. 50 kertaa nauttineet jossain tutkimuksessa olivat jo jonkin verran huonomuistisempia kuin muut.

Itse otin terapiana homman enkä hedonistisena sekoiluna (en siis väitä että sekoilu olisi väärin ellei käsistä karkaa), enkä tahdo kokea noin järisyttäviä juttuja ja serotoniinivajareita kovin usein. Sveitsissä mämmeillä muuten suoritetaan terapiasessioita, koska sitä käytetään ihan virallisellakin tasolla epäilen ettei esso voi olla kerrasta tai parista pahempaa kuin piri.

Sienet ovat paljon moniulotteisempia kuin MDMA, ei ollut tarkoitus dissata sieniä, mutta mämmissä on toki puolensa, joten joillekin se voi sopia paremmin tiettyyn tarkoitukseen. Tarkoituksena ei ollut myöskään hehkuttaa essoja sen enempää, raportoin vain mitä itse olen kokenut :). Vaaroista esim. epäpuhtauksien osalta on keskusteltu tässä aiemmin.

Muuten ollaan varmaan samaa mieltä mutta perusteluja vähän kaipaisin väitteeseesi.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Sen verran tähän esso hehkutukseen.
1vk(jopa kerta) essoja voi tehdä paljon pahempaa kuin monen vuoden pirin käyttö.
Mahtavaa ainettahan tuo on mutta siihen leikkiin ei kyllä kannata ryhtyä.
Paljon parempi on kyllä sieniä syödä jos haluaa tehdä itse tutkistelua jne...
15v kokemuksella eri aineista voi kyllä suoraan sanoa että essoista jää pahimmat vauriot pidemmän päälle kuin muista aineista(liuottimet ja design jutut on erikseen).
Niin unohtu sanoa vielä että eipä noista kanssa koskaan tiedä mitä saa, harvemmin on puhdasta mdma missään tarjollla

Millä tavalla pahempaa? En ole koskaan kuullut väitettä, että esso vaikuttaisi aivotoimintaan pysyvästi kerrasta. En tiedä muista, mutta itselläni tarkoituksena ei ole ottaa elämän aikana enää montaakaan kertaa, yhteensä varmaan enintään 10 kertaa. MDMA:n on epäilty olevan neurotoksista, ja muistihan siinä menee jos monta kymmentä kertaa elämässään ottaa. Olet aivan oikeassa siinä, että esimerkiksi kuukausittainen käyttö ei liene järkevää, ja tähän aineeseen ei kannata ''hurahtaa''. 50 kertaa nauttineet jossain tutkimuksessa olivat jo jonkin verran huonomuistisempia kuin muut.

Itse otin terapiana homman enkä hedonistisena sekoiluna (en siis väitä että sekoilu olisi väärin ellei käsistä karkaa), enkä tahdo kokea noin järisyttäviä juttuja ja serotoniinivajareita kovin usein. Sveitsissä mämmeillä muuten suoritetaan terapiasessioita, koska sitä käytetään ihan virallisellakin tasolla epäilen ettei esso voi olla kerrasta tai parista pahempaa kuin piri.

Sienet ovat paljon moniulotteisempia kuin MDMA, ei ollut tarkoitus dissata sieniä, mutta mämmissä on toki puolensa, joten joillekin se voi sopia paremmin tiettyyn tarkoitukseen. Tarkoituksena ei ollut myöskään hehkuttaa essoja sen enempää, raportoin vain mitä itse olen kokenut :). Vaaroista esim. epäpuhtauksien osalta on keskusteltu tässä aiemmin.

Muuten ollaan varmaan samaa mieltä mutta perusteluja vähän kaipaisin väitteeseesi.

Sehän siinä on aika huono homma kun aika monelle tuo jää päälle eikä vain pysy siina kerrassa parissa vuodessa. Kyllähän toi puhdas mdma on suurimmalle osalle jotain elämää suurempaa mikä jää helposti päälle(nähty usein) ja vaikutukset aivoihin on ihan eri luokkaa muistin kuin muutenkin verrattuna muihin aineisiin. Oli kyllä aika karua jälkeä käyttäjissä tuo rave villitys reilu 10v sitten kun hyviä essoja nappaili vähän jokainen. Piri ei nyt itsessään tee päälle mun kokemuksen mukaan pahoja vaurioita esim monta kk putkeen menee vielä ihan hyvin ja palautumisen jälkeen taas pää toimii mutta essoissa on vähän eri juttu pidemmän käytön jälkeen.
Siihen taas mihin siitä voi oikeasti olla hyötyä niin käy kyllä sienetkin eikä niistä tuu samanlaista kemiallista euforiaa. Ei nyt oo tarkoitus saarnata ja kaikki saa mun puolesta ottaa mitä haluaa. essoista on vaan ollut eniten haittaa mun kaveripiireissä


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Hyvä että toit näkökulmas esille, monella tosiaan käyttö voi jäädä päälle, ja arvaahan sen että jatkuvissa serotoniinivajareissa ja tiheeseen otetuista myrkytyksistä jotain seuraa. Tässä on myös ollut puhetta että jotkut voi sekottaa helposti metamfetamiinin ja MDMA:n vaikutukset keskenään ja voihan siinä muutakin myrkkyä olla seassa, joten kannattaa munkin jatkossa käyttää testeriä jos vielä joskus otan.

En ole tullut hirveästi ajatelleeksi tämän kannalta hommaa, koska en ole sellainen luonteeltani että jäisin päihteisiin koukkuun. Mulla ei oo mitään kiinnostusta alkaa ottaan suht kallista kemikaalia niin tiheeseen joka voi vaikuttaa aivoihin em. tavalla, ja se serotoniini vaje ei oo mitenkään miellyttävä olotila, vaikka se mitään varsinaista masennusta saanutkaan aikaan. Näissä mun viesteissä on ollu lähinnä tarkotuksena tuoda ilmi, mitä mahdollisia hyötyjä MDMA:n käytöstä voi olla AS-ihmiselle. Mielestäni riskeistä oli jo tarpeeksi puhuttu, mutta tarkemmin ajatellen ei niitä voi melkein liikaa korostaa.

Epäilin aika paljon että mitään pitkäkestosempia vaikutuksia vois tulla positiivisessa mielessä, ja jos ei ois tullu mitään olisin kirjoittanut ''niin kuin epäilin, MDMA:n hyödylliset vaikutukset jäivät siihen yhteen iltaan.'' Ei hehkuteta, mutta näin mä tän koin kun kirjoitinkin.


Poissa kamikami

    • Viestejä: 118
    • Karma: 45
    • Profiili
Tää on kyllä hyvä että aisoista kekustellaan eri kanteilta ja tulipahan sanottua oma ei niin tieteellinen kanta :) kuitti


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
MDMA kiinnostus kasvaa kohdillani taas. Tuntuu, että kohdillani nämä kiinnostukset kiertävät kehää. Tammikuussa tulee taas valtava sienikiinnostus.
MDMA:ta en ole ikinä kokeillut, sillä en ole ollut tarpeeksi aktiivinen tonkimaan niitä mahdollisia linkkejä joilla sen tavoittaisin, tosin tässä rajoittavat myös lakisäädökset. Muutos tulee - ehkä - joskus.
Kiitos kaikille tähän ketjuun kirjoittaneille, enimmäkseen tosi informatiivista käyttäjälähtöistä tekstiä on riemu lukea.


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
3. Kerta takana, koin sen uutenavuotena samojen ihmisten parissa kuin edellisellä kerralla. Annoskoko oli ~150 mg.

Jos joku lukee tätä tietämättä edellisistä viesteistäni aiheeseen liittyen, niin siitä vain lukemaan tätä viestiä valaisevat edellisetkin jos kiinnostaa. Olen siis mielenkiinnosta ottanut pääosin terapeuttisessa mielessä (totta kai olen halunnut myös vastaanottaa hauskanpitämisen, mutta en tee siitä pakkomiellettä) MDMA:ta ja postaillut tänne miten se on vaikuttanut minuun (eli ihan vain ihmiseen, ja omanlaiset ongelmat omistavaan lievän tason jäyhän jäykkään AS-ihmiseen).

En suosittele MDMA:n käyttämistä (jotkut esim. obsessoituvat käyttämiseen), mutta suosittelen sopivan kriittistä tiedon hakemista omiin mielenkiintoihinne ja valintoihinne liittyen. Kannattaa olla tietoinen siitä mitä suuhunsa laittaa, oli se sitten ruokaa tai jotain muuta.


Kokemus oli hyvin samanlainen edelliseen, lokakuiseen kokemukseen verrattuna samankaltaisten settingkien vuoksi. Häpeän tunteet ja estot heikkenivät sopivasti ja jumalallinen rakkauden tunne löi kirjaimellisesti lattialle aluksi rauhoittumaan ja lausumaan sanat kaverille ''tää oli mun paras joululahja'' :D, koska hän antoi kokemuksen lahjana. Ihan yhtä nautinnollinen ja mahdollisesti hyödyllinen ei tämä kerta ollut, vaikka tällä kertaa tuli juteltua terapeuttisessa hengessä monta tuntia enemmän kuin viimeksi. Se suurin juttu sienissäkin usein on se eka kerta.

Pari viikkoa uuden vuoden jälkeen mieliala oli hieman vaihteleva ja alakuloinenkin, mutta ei kuitenkaan masentunut varsinaisesti. Huomasin taas, miten tunteita herättelevä aines tuo MDMA on, ja vuodattelin välillä kyyneleitä pihalle ja hyväähän se varmaankin teki. Aika ristiriitaisiakin ajatuksia oli. Koen negatiiviset jälkivaikutukset sen verran raskaina, että olen varma etten ota MDMA:ta tai mitään psykedeeliä moneen kuukauteen. Kesällä voisi olla tilaa seuraavalle kokemukselle...

Positiiviset, psyykkiset jälkivaikutukset alkoivat lähes tunnilleen samaan aikaan kuin viimeksi, eli 2 viikon sulattelun kuluttua. Huomasin jälleen eräänä iltana, kuinka olo alkoi kohentua rakettimaisesti. Tällaisia olon kohentumisia on tapahtunut useampiakin. Yhtä herättäviä muutoksia en itsessäni huomaa kuin viimeksi, koska olen jo tavallaan kokenut samankaltaisen prosessin. Kuitenkin muutuin astetta avoimemmaksi, katson sujuvammin ihmisiä silmiin ja muutenkin kommunikointi tuntuu sujuvammalta. Persoonallisuuteni ei juuri ole muuttunut, vaikka olo on parantunut ja jotkut asiat ovat helpompia kuin ennen.

Kun lokakuisesta kokemuksestani oli kulunut välissä ollut 3 kuukautta, olin alussa tapahtuneiden positiivisten muutosten jälkeen palannut vähän jäyhemmäksi, vaikka MDMA:sta oli tullut myös luullakseni kestäviä myönteisiä vaikutuksia. Oli miten oli, olen varma tulevasta, menneestä ja nykyisestä myönteisestä tapahtumaketjusta elämässäni. Se liittyy osin mämmiin, mutta se liittyy myös paljon muuhun.

Henkilökohtaisesti lähimenneisyydessä enemmän haitallinen kannabiksen käryäminen on osaltani loppunut, alkoholin juominen on tippunut myös lähes olemattomaksi, syön terveellisemmin, harrastan lähes joka päivä liikuntaa ja olen saanut energiaa myös muihin tervehenkisempiin aktiviteetteihin. Enemmän tai vähemmän pinnallisella tasolla ajateltuna raha-asianikin ovat kondiksessa, kun en käytä juuri mitään päihteitä ja harvemmin syön kallista roskaruokaa enää.

Älkää luulko, että tämä muutos olisi tullut kuitenkaan vain käänteentekevällä taikajauheilla, meditoimisella on ollut suuri rooli muutoksessa. Luulen saaneeni muutoksen aikaiseksi vierittämällä rinteeseen useita lumipalloja samoihin aikoihin, joista kasvoi suurempi vyöryvä ja kasvava pallero. Meditoimista voin suositella kaikille, ja sitä kautta oman rauhallisen ja viisaan sydämen löytämistä. Mieleen on niin helppo eksyä :)


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
Yhden kerran tullu koitettua, jotain pari vuotta sitten.
Painos oli pinkki timantti (ekstaasi pohjainen, kaveri kertoi että erä oli kuulemma testattu)
Muistan että naamariin heiton jälkeen juuri ennen nousua alkoi korvissa vitullinen kohina,
jonka jälkeen nopeasti alkoikin tuo helvetin euforinen olo.
Musiikki tuntui siltä että se elää ja muutenkin paremmalta kuin koskaan savuissa.
Itse makoilin vaan rennosti ja aina välillä frendi muistutti ottamaan huikan juotavaa.

Candyflippailuun tai mx-ohjukseen liittyvä mielenkiinto on aika katossa, mutta tällä seudulla esso on aika harvinaista, joten kaipa ens travelleri reissul tulee koitettua.
"Olemme vain tomua tuulessa"


Poissa tenokas

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
osaako joku sanoa että onko mahollista essoista jäädä ns. trippi päälle? viime kerrasta puolisen vuotta aikaa ja jotain tapahtui silloin, en tiedä mitä, ehkä paniikki iski kun saavutti huippunsa niin nopeaa mutta jossei seura olisi ollut pelastamassa olisin vaikka hukuttanut itseni, jotain hämärää tapahtui enkä tiedä mitä olo oli vaikutuksen ajan järkyttävä! nyt jälkeenpäin on paniikkihäiriö uusinu ERITTÄIN pahana, ei enään mikään auta, lääkekammo, alkoholikin ollut poissa pian puolisen vuotta, pysty elämään enään normaalia elämää. jos joku puhuu edes psykedeeleistä jotain saan paniikin joka tuntuu aivan siltä ku vajoais psykoosiin(skitsofrenia), ja tuntuu kun ois "jumissa" viimesessä kerrassa kun naukkas essoja. tämä oli turkoosi nappi kysymysmerkillä, kuullut jälkeenpäin että seassa ollut ainakin happoa ja muutoinkin epäpuhdasta, mutta kellekkään muulle ei jäänyt mitään tälläistä 'vauriota' kun minulle. meneekö tää helvetti ohi joskus vai pimahtiko päässä lopullisesti puoli vuotta sitten????


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kokemuksesta ja jälkioloista pääsee useimmiten yli, mutta siihen menee aikaa. Toisilla se vie viikon, toisilla jopa vuosia. Riippuu paljolti kokemuksesta itsestään, omista ajattelutavoista ja ulkoisesta tuesta. Et ole todellakaan ainoa, jolla tuollaisia tuntemuksia on. Olen itsekin rämpinyt sieltä iljettävästä ja ahtaasta päänsisäisestä vankilasta pois ja meinannut vajota usein uudelleenkin, mutta elämä on ylä- ja alamäkiä. Vieläkin järrkyttäviä paniikkikohtauksia iskee sillointällöin päälle, mutta joka kerta ne osaa ottaa paremmin ja osaa jopa hillitä ja rauhoitella itseään. Jonkin mukavan asian kanssa puuhasteleminen auttaa hyvin paljon ja toimii terapiana jos normaali terapia ei kiinnosta. Kokeile aluksi vaikka piirtää jotain, vaikka vain kuvioita jonkin kauniin musiikin tahdissa. Tee jotain mistä pidät? :) Uusien asioiden tekeminen ja rohkeuden kerääminen vähitellen on eriarvoisen tärkeää. Päänsä sisältä ei pääse ulos kuin tulemalla ulos, ja silloin pitää keksittyä johonkin muuhun kuin ajatuksiinsa. Ja se on niin vitun paljon helpommin sanottu kuin tehty.. :( Mutta nyt on kyllä upeaa aikaa alkaa nauttimaan pikkuhiljaa elämästä, sillä elämä alkaa heräillä kaikkialla ympärillä auringon käydessä päivä päivältä korkeammalla. Ota siemen, laita se multaan, ja seuraa pikkuruisen kasvua. Se parantaa. Anna itsellesikin aurinkoa ja hymyile asioille. Pienin askelin.

Psykedeelien ja muutenkin tavalla tai toisella psyykeeseen vaikuttavien aineiden kanssa on oltava aina tosi varovainen ja ne on jätettävä välistä jos set&setting ei ole kohdillaan. Etenkin sellaiset päihteet, joiden sisällöstä ei ole varsinaista tietoa, on hyvä jättää kokonaan ottamatta. Harmi, että eteesi sattuneet ekstaasipillerit olivat juuri noita huonoja.. :( Noista sinertävistä pillereistä näkyy netissä olevan juttua.

Voimia ja rohkeutta! Pikkuhiljaa olo kyllä laimenee, mutta muutos voi olla hyvin merkittävä jo yhdessä päivässä. ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.