Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sekalaisia kysymyksiä kasvattamisesta

Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Mikähän tän kolonisaation on pysäyttänt? kaks muuta on kohtapuoleen terraan valmiita mutta tän yksilön kulma https://anonfiles.com/P298Nc68n6/Kuvakaappaus_2019-09-26_17-52-40_png Jos ei kolonisoidu niin kannattanee heittää kompostiin
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Paha sanoa, mahdollisesti jokin kontaminaatio.
Ja ihan vinkkinä, että minä en ainakaan todellakaan anna millekään randomille sivustolle lupaa lähettää ilmoituksia, jotta pääsen katsomaan kuvaasi. Kannattaa etsiä parempi kuvapalvelu.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Juu toi menee kompostiin. Tor verkon kautta laitan kuvat ja ilman metatiietoja
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Eikös sato olisi mielellään kerättävä samaan aikaan? Kakussa kuitenkin 2 nopeammin kasvanutta ja paljon sellasia suunnilleen samaa nopeutta kasvavia eli annanko noiden isompien vaan olla ja odottaa että muutkin vähän kasvaa? Kun niiden ympärillä on paljon itiöemiä ettei niiden kasvu häiriinny.
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Jos ne alkaa näyttää liian vanhoilta niin ne voi napsasta saksilla poikki juuresta niin ettei rihmasto vaurioidu. Harvemmin tullut abortteja tällä tavalla.


Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos badtrip!

Kohta mennään siihen vaiheeseen kun alkaa itiöorinttien otto tulevaisuuden varalle. Eli jos ottaa ensimmäisestä flushista samasta lakista kaksi printtiä niin onko mitään suurempaa riskiä että toinen olsi helpompi kontaminaatioon kun ensimmäinen? Kun muistaakseni täältä luin että lakista voisi ottaa kaksi printtiä.
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Yhdestä lakista saa usein helposti neljäkin laskeumaa. En usko, että olisi merkittävästi kontaminaatioalttiimpia ne myöhemmät ekaan verrattuna. Olettaen toki, että hoidat printtaamisen asian vaatimalla steriilitekniikalla.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Dimension

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Hei, seuraavasta reseptistä olisi yksinkertainen kysymys että meneekö
kookoskuitu kuivana vai kostutettuna?
Kookoskuitu on mulla sellaisena tiiliskivenä

Yleinen kookoskuituresepti
10 osaa vermikulittia
10 osaa kookoskuitua
1 osa kipsiä
1 osa käytettyjä kahvinpuruja


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili

Poissa Myoni

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Voisiko joku sanoa näyttääkö tää massa oikeelta? Viimeksi tuli liian tiivistä vaikka muka täytin ilmavasti. Tehty hullun mykologin ohjeella 1:1:2 vesi, tumma täysjyväriisijauho, vermikuliitti. Jos näyttää liian tiiviiltä ni onko ideoita tai toista ohjetta miten onnistua, missä meni pieleen?



Poissa Myoni

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Noh joo nyt selvisikin syy, kun just mainitsin et viimeks MUKA täytin ilmavasti ja kakut näytti karseelta.... niin tosiaan viimeksikin olin tehnyt ilmavia nättejä kakkusia mutta  painekeittimessä käyttö tuhos sen ilmavuuden :D Lasit on ollut ilman koroketta kattilassa eli kun oon laittanut kakut sisään ja minimi määrän vettä, niin vesi on yltänyt korkealle lasien teippaukseen asti -> ilmeisesti tuhoten teipin liiman -> nestettä ja painetta päässyt lisää kakkuun ja koko kakku lässähtänyt lasin pohjalle. Kakut tuli tälläkin kertaa painekeittimestä täytenä sementtinä, voi surku.

 Nyt kysyisinkin, millasia korokeviritelmiä te käytätte, joilla on myös tollanen 6L painekeitin?
 
Kyllä tää amatöörinä vähän sähläystä on, mut en mä vielä lannistu. Positiivisena yllärinä yhteen viime kokeilun sementtikakuista on ilmestynyt rihmastoa, tosin vasta 1,5kk jälkeen, mutta tämä luo toivoa että itiöruiskuni on kuitenkin onnistunut :D 


Poissa Dimension

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Se on moro!

Painekattila asioissa tässä liikun. Olisiko Teillä hetki aikaa kuunnella painekattiloista?  :)
Olin Hankkimassa itselleni All American Pressure Canner merkkistä painekeitintä Ameriikasta, kunnes kävi ilmi että eivät ilmeissti tue induktio käyttöistä liettäni. Onko teillä hyvät ystävät omakohtaisia kokemuksia kyseisestä tuotteesta?


Kärkkäisellä oli myynnissä Alpha 7 l painekattila, jossa maksimi sallittu paine 3.0 bar / 300 kPa. Kuulostaa aika paljolta. Onko kokemuksia tästä vehkeestä. Hinta 169€
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/alpha-7-l-painekattila-painekeitin?searchTerm=painekattila

Olisin kiitollinen, jos teillä olisi ehdottaa jotain painekeitintä, joka teillä on asiansa ajanut.






Poissa Dimension

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Tuli joitakin vuosia sitten tilattua printti ulkomailta. Se oli kätköissäni niin pitkään että en muistanut enää mitä olin tilannut, nyt niitä printtejä on mulla useampi. Osaako joku kertoa mikä mahtaa olla lajike? Mulla on tää alkuperäinen minicrip jossa printti tuli jaa siinä seuraavanlainen teksti mutta en ole ihan varma mitä siinä lukee.Näitä Printtejä olisi vaihdossa johonkin toiseen lajikkeeseen kun ajattelin ruveta keräilemään näitä.Osaako joku auttaa mitä tässä lukee?

ps. Toivottavasti osaan liittää kuvan tähän.
Setämiehen elämä ei ole helppoa!

edit: Setämies onnistui! :)


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili