Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sekalaisia kysymyksiä kasvattamisesta

Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Kiitos vastauksesta oli hyvä.
Kokeilin tuota topsi hommaa ja ei mitään muuta kun bruisingia se kaikki mitä oli. Siitä kohtaa mistä kokeilin niin pikkuisen väri muuttui vielä tummemmaksi niin kuin sienien varret tapaa muuttua. Tosiaan eilen pikkuisen sumutin kevyesti siihen päälle ja mulla on todella ohut kerros niissä se on kosteaa ootan vaan pinnejä kai ne joskus tulee. Tänään lähtee taas yksi vuoka joka on nyt dunkkauksessa tuonne puoleen yöhon ja sitten saa uunissa steriloitua ja kevyesti kostutettua vermistä ketteeksi toivottavasti se pinnaa nopeammin.


Poissa Sienijaska

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Onkos muillakin bulkin kolonisaatio aika ollut reilusti pidempi mitä isommassa astiassa se kolonisotuu? Itse tein siis 5l purkkeihin 50/50 suhteella toissijaista kasvualustaa pftek kakuilla, ja siirsin ylimääräiset bulkit 0.5l lasipurkkeihin. Lasipurkit kolonisoitunut melkein tuplasti nopeammin kuin 5l astiat, ja sama ilmiö käynyt aikaisemmin vähän pienempien astioiden kanssa myös. Onkohan sattumaa vai onko tolla koolla merkitystä kolonisaationopeuteen vaikka bulkin ja rihmaston suhde on sama?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Periaatteessa, vaikka suhde on 50/50, niin onhan rihmastolla aina enemmän uutta kasvualustaa vallattavanaan mitä isompi setti on kyseessä. Kuitenkin rihmastoituminen riippuu hyvin paljon siitä, kuinka hyvin saat sekoitettua uuden kasvualustan ja rihmaston keskenään, ja eroavatko olosuhteet kasvualustojen välillä jotenkin muuten.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Sienijaska

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Sekoittaminen tapaihtui samassa astiassa kahdessa osassa, joista kummastakin meni 5l astiaan sekä lasipurkkiin, joten sekoituksesta ei tässä tapauksessa voi olla kyse. Ainoaksi eroksi jää astia ja määrä. Mutta pitää seurata josko tuo toistuu vai onko sattumaa.


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Kauanko keskimäärin kestää ennen kun tulee uusia sieniä / pinnejä toisessa flushissa? Alustana kookos bulkki (toissiainen)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Sanoisiko että keskimäärin n. viikko. ::)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Sienijaska

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
No nyt on mennyt tilanne vielä vähän oudommaksi noiden mun aikasempien viestien jälkeen. Yksi noista mun lasipurkeista on hieman isompi kuin muut ja sekin kolonisoituu paljon hitaammin kun pienemmät ja toinen mitä huomasin on että noi 5l astiat haisee erittäin voimakkaasti käyneeltä, aivan kuin kiljuämpäriä haistelisi. Toi lasipurkin hitaus viittaisi omasta mielestä siihen että koko vaikuttaa siihen aikaan mutta toi haju taas viittaisi siihen että on joku bakteerikontaminaatio? Onko kellään mittään ideoita, ite en tiedä mitä noista vois nyt päätellä.


Poissa Nanza

    • Viestejä: 6
    • Karma: 0
    • Profiili
Kun kuivasin sieneni viime kasvatuskerralla, niin monet muuttuivat sinertäviksi. Olen lukenut juttua että tämä olisi psilocybiini joka hapettuu(?). Myöhemmin kun söin nämä sienet, n. 2g, niin tuloksena oli erittäin mieto trippi, erittäin mukava kylläkin, mutta haluaisin tietää että ovatko siniset sienet ns. "pahoja" eli suurin osa psilocybiinistä oli "hävinnyt" ja siksi trippi oli mieto.

Toiseksi, miten voin estää sen että ne sinertyvät? Viimeksi kuivatin ne 50 asteisessa uunissa ja huoneenlämmössä leivinpaperilla parissa päivässä.

Kiitos etukäteen.


Poissa j0rmis

    • Viestejä: 20
    • Karma: 1
    • Profiili
Kun kuivasin sieneni viime kasvatuskerralla, niin monet muuttuivat sinertäviksi. Olen lukenut juttua että tämä olisi psilocybiini joka hapettuu(?). Myöhemmin kun söin nämä sienet, n. 2g, niin tuloksena oli erittäin mieto trippi, erittäin mukava kylläkin, mutta haluaisin tietää että ovatko siniset sienet ns. "pahoja" eli suurin osa psilocybiinistä oli "hävinnyt" ja siksi trippi oli mieto.

Toiseksi, miten voin estää sen että ne sinertyvät? Viimeksi kuivatin ne 50 asteisessa uunissa ja huoneenlämmössä leivinpaperilla parissa päivässä.

Kiitos etukäteen.
Se on psilosiini (psilosybiinin epävakaampi serkku) joka hapettuu ja muuttuu sinertäväksi. Olevinaan.
Pitoisuudet voi vaihdella kun kasvatat itiöistä. Älä kuivata niitä uunissa, käytä tuuletinta tai elintarvikekuivuria.
Vaikea sanoa..


Poissa Haisuvuori

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Pitääkö PF-tek -kakkujen saada ilmaa inkubaatio -vaiheessa? Omissa kakuissa rihmastoa näkyy jo, mutta kasvu on pysähtynyt ja epäilisin syyksi ilmatiivistä ylintä foliokerrosta.


Poissa Healing soul

    • Viestejä: 58
    • Karma: 9
    • Profiili
Mikä lie yleisin syy siihen että toisessa flushissa osa pinneistä jää pikku pinneiksi ,kun muut sienet kasvavat vierellä? Alustana siis on kookos bulkki maissi rihmastolla aloitettu. Kosteutta on boksissa ,mutta tuosta bulkista on vaikea sanoa. Mietin että ei vissiin ole kunniolla imenyt vettä itsensä dunkkauksessa,kun on niin tiivistä matskua nuo. Auttasko jos tökkis vaikka haarukalla reikiä ennen kun dunkkaa seuraavan kerran? (jos edes dunkkaan enää)  Itse asiassa tuossa mun toisessa vuoassa jäi osa ekalla pinnauksellakin vaan pinneiksi.


Poissa matruus

    • Viestejä: 5
    • Karma: 2
    • Profiili
Miten yhdestä lakista saa otettua useampia printtejä?

[Siirretty sopivampaan vistiketjuun. - Klonkku]


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Off topiciksi menee, mutta siirtämällä lakin puhtaalle foliolle, kun edelliselle on laskeutunut kylliksi itiöitä.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa myko

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 1
    • Profiili
Vaikuttaako itiöiden määrä kakussa sadon suuruuteen?


Poissa baabo123

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
ei mielestäni koska tatithan ei kasva itiöistä samalla tavalla kuin kasvit vaan ne kasvaa sienirihmastosta jota tulee itiöistä. korjatkaa jos olen väärässä.