Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mielenterveysongelmien hoitaminen/helpottaminen psilosybiinisienillä

Poissa Hypnagogic

    • Viestejä: 250
    • Karma: 14
    • Profiili
Eikös se tässä tapauksessa ole ennemminkin "ahdistuneisuuden ja masentuneisuuden" (pitkäaikaisempien & sairausluokiteltavien)?

...sekä obsessiivis-kompulsiivisuuden (eli pakko-oireisuuden)...

7 Illegal Drugs that are Surprisingly Good Medicine

Psychedelic Mushrooms: Treat Cluster Headaches and OCD

"The drug is also promising in treating OCD. A University of Arizona study showed that those with the condition went through temporary remission and in one patient, the remission lasted for a full six months. While the researchers admit the study is not proof that the drug can serve as a treatment, they say it is promising enough to warrant further study."
http://mygalleryworld.blogspot.com/2010/12/7-illegal-drugs-that-are-surprisingly.html

Yleissivistävästi elämää avaava alaviite Obsessive-compulsive disorder
Mitä ikinä tahdot Tämän Hetken olevan.  ~


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
https://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkisto/1999/05/tiedote-2007-09-18-14-38-47-840660
väitös 29.5.1999 Juha Holma: Psykoosi on kertomuksen etsimistä kokemuksille

Kovasti tutultahan toi näkökulma tuntuu.

Me olemme tarinamme. Sitä voi sitten pureksia, että mikä on mielikuvitusta rikastavien molekyylien monimutkainen rooli sisäisen eheyden rakentamisessa ja tuhoamisessa <3


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olen tripannut toistaiseksi vain kolme kertaa ja joka kerta olen tripin lähentyessä loppuaan kokenut puhdistautumisen ja "uuden alun" tunteita, mutta nukkumisen ja heräämisen jälkeen kaikki on taas samaa paskaa  :(
Lainaan viestiä todella kaukaa, mutta itsekään en huomannut varmaan ensimmäisten 6-8 tripin jälkeen vielä itsessäni mitään varsinaista muutosta, sitten kun "sienimieli" alkoi kehittyä, huomasin että hemmetti, mähän oivalsin eilisellä tripillä jotain todella suurta, joka vaikutti muhun näin, ja näin on hyvä. Sienimieli on sienimieli, tiedäthän?
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
Voin vahvistaa tuon psilokkien tehon pakko-oireiseen häiriöön. Kärsin itse lievästä OCD:stä. Tämä vaiva oli minulla todella ahdistava ja haittaava ollessani 23-26 vuotias. opiskelut olivat tyssätä kesken ja jouduin lääkitykselle. SSRI-lääkkeet eivät vieneet pois oireita, mutta lieventivät niitä "riittävästi".

Reilu kolmikymppisenä kasvattelin sitten psilosybiini-sieniä ja syötyäni niitä hävisivät oireet kokonaan tuntikausiksi. Tässä vaiheessa olin jo lopettanut SSRI-lääkityksen.

Iän myötä oireet ovat muutenkin laimentuneet ja nyt OCD:n kanssa on helppo elää. Kuitenkin kun silloin tällöin maistelen sieniä ja oireet katoavat, ovat ne vaan juhlallista aikaa ne muutamat tunnit.


Kamikaze

  • Vieras
Olen tripannut toistaiseksi vain kolme kertaa ja joka kerta olen tripin lähentyessä loppuaan kokenut puhdistautumisen ja "uuden alun" tunteita, mutta nukkumisen ja heräämisen jälkeen kaikki on taas samaa paskaa  :(
Lainaan viestiä todella kaukaa, mutta itsekään en huomannut varmaan ensimmäisten 6-8 tripin jälkeen vielä itsessäni mitään varsinaista muutosta, sitten kun "sienimieli" alkoi kehittyä, huomasin että hemmetti, mähän oivalsin eilisellä tripillä jotain todella suurta, joka vaikutti muhun näin, ja näin on hyvä. Sienimieli on sienimieli, tiedäthän?

Itsellä paha 'määrittelemätön ahdistushäiriö' johon ei yksikään lääke auttanu, ravasin päälääkäreillä tosissani apua hakemassa, turhaan. Muutama vuos sujahti sekakäytössä, lääkkeitä ja viinaa, ja persoonallisuus, oma itseni oli hukassa ja hommat kusi.. Väkivaltaisuuteen turtuminen ja vihaisuus vaan kasvoi. Ja omaan päähän meni hermot, eikö kivutonta migreeniä saa pois muutenkuin nappia otsaan laittamalla kun ei nappien naamariin heittäminen auttanu eikä muukaan vieny paskaa oloa pois vaan itseni kauemmas itsestäni ja lapsistani. Budo-lajien kautta kiinnostuin Taosta ja Taon Tiestä mut sillä elämäntavalla ei ollu tekemistä Taon kanssa, tai bushidon. Kunnes.. Yksi viikko meni todella sekaisin ollessa, jonkinlainen psykoosi pamahti päälle. Olin jo "suht selvä" kun n.viikko oli kulunu, ja otin iisisti enkä sekoillut muuta kuin havahduin juttelemasta tyhjälle ilmalle viimeisenä päivänä jona olin sekaisin ja muuta harmitonta.
Seuraavana aamuna oli vaimo ja lapset mennyt ja heräsin yksin kotona ja heti ensin mietin että mistäköhän johtuu etten juo enää ikinä alkoholia tai lääkkeitä tms, ja totesin että kannabiksen polton pidän "oikeaoppisena" enkä anna sen haitata ikinä elämää. Ja silloin miusta tuli Taoisti, psykoosin yms myötä. Elämä muuttui kyllä mutta ahdistus ei kadonnu koskaan vaikka helpottikin kovasti, väheni kohtaukset ja mieliala koheni yleisesti, tulin rauhanomaisemmaksi, ja halusin olla hyvä ihminen. Rikollinen ehkä monien mielestä mutta parempi ihminen kuin ennen.
Psykedeeleihin en uskaltanut koskea tarinoiden takia, ja oma ahdistushäiriö sekä kovat nyrkit nopean veitsikäden kanssa niinsanotusti ei houkuttanut, paska trippihän vois olla vaarallinen..
Ensimmäinen kerta auttoi oivaltamaan, toinen lisää, ja varmaan kolmannella kerralla (ei sienet vaan tutkarit, mut kuitenkin) oman elämäni ja ahdistushäiriön syy selkeni, kaikki kirkastui, ja ahdistus lähti. Vaikka se tulee takaisin jos en jatka oman suuntani kulkemista. Ja sienet kuten muutama muukin enteogeeni kuuluvat työkaluihin oppimisessa elämästä ja elämästä jota ihmisen kuuluisi elää.
Tähän väliin, etten ole saanut käsiini vielä sieniä tai kaktuksia ja joitain kertoja kemikaaleilla menty, mutta suunta on selvä. Psykedeelit on samaa eri paketissa, eri lisäaineilla ja sivuvaikutuksilla, ja siihen pakettiin kuuluu muuten psykoosikin. Tosin useimmille psykoosi on huono trippi ilman että tietää olevansa matkalla. Taoismikin, se on psykedeelinen ajattelutapa näin vapaasti suomennettuna.
LYHYESTI: SIENIÄ EN OLE SYÖNYT MUTTA TIIÄN KYLLÄ ETTÄ NIISTÄ ON APUA OIKEIN KÄYTETTYNÄ, JA OIKEIN OPASTETTUNA NIILLÄ JA MUILLA LUONNONMUKAISILLA MIELEN TYÖKALUILLA TULISI AUTTAA IHMISIÄ KOSKA SE ON LUONNON OMA TAPA, PARAS JA TEHOKKAIN. ITSE APUA SAANUT, JA SAAN LISÄÄ VARMASTI VIELÄ KUN TUTUSTUN SUOMEN OMIIN LÄÄKKEISIIN JA TYÖKALUIHIN!


Kukka

  • Vieras
Onko kukaan hoitanut pitkään jatkunuta masenus ja ahdistuneisuus häiriötä suippumadonlakilla? Millaisa tuloksia tuli ja kuinka kauan vaikutus kesti? Oliko samaan aikaan muita lääkkeitä käytössä? Mikä oli annostus?


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ei mulla ikinä ole diagnosoitu mitään masennus-ahdistus-oireyhtymää, mutta toisinaan olen kyllä taipuvainen masennukseen ja hedelmättömiin keloihin. Ja semejä käytän. Niistä on ollut apua, vaikutuksen alla ei vaan jaksa vaivata päätään kaikella joutavalla mikä saattaisi masentaa. Medikalisoitunut lääketiede on musta enempi osa ongelmaa kuin ratkaisua, siis kapitalisti tekee poskettomia voittoja sillä että kriisien kautta saadaan ajettua yhä suurempia massoja masennukseen ja psyykelääkkeiden käyttäjäksi. Ongelmia ei siis lähtökohtaisesti pyritä ratkaisemaan poistamalla taustalla vaikuttava tekijä, vaan pyritään saattamaan potilas riittävän tolpilleen että kykenee hoipertelemaan merkityksettömään duuniinsa tienaamaan rahat uusiin lääkkeisiin. Semien käytössä on ainakin se hyvä puoli että niiden hankkiminen edellyttää ulos lähtemistä ja reipasta liikuntaa, suunnitelmallisuutta turvallisuustekijät huomioiden. Kertadose on viime aikoina ollut sellainen 4-5 semiä.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Onko kukaan hoitanut pitkään jatkunuta masenus ja ahdistuneisuus häiriötä suippumadonlakilla? Millaisa tuloksia tuli ja kuinka kauan vaikutus kesti? Oliko samaan aikaan muita lääkkeitä käytössä? Mikä oli annostus?
SSRI-lääkkeitä ei suositella käytettäväksi sienten kanssa jos aikoo käyttää MAOI:a. Masentuneisuus voi joko lisääntyä tai loppua kokonaan ja kaikkea siltä väliltä etenkin jos kokeilee sieniä ensimmäistä kertaa. Riippuu lähes täysin kokemuksesta. Toki sieniä voi ottaa kuurimuotoisena pieniä (lähes vaikuttamattomia) määriä, kuten Nyäpikkä mainitsi. Olen kuitenkin itse ottanut sieniä masentuneenakin (ei todettu masentuneisuus, minusta se on vain normaalia olla joskus allapäin pitkiäkin jaksoja, en halua itselleni lääkitystä ja olen lähes samaa mieltä lääkkeistä kuin Nyäpikkä), ja tripillä pohdiskelemalla olen saanut useita vaihtoehtoja masennukseni korjaamiseen ikäänkuin vertauskuvina kun olen "kuunnellut" mitä sienillä on sanottavana, mutten varsinaista suoraa vastausta ongelmiini ole kuitenkaan matkoilta löytänyt. Kyllä sienet auttavat tilanteen pohdiskelussa, mutta vartavasten masennukseen ja sen hoitoon otettava trippi voi olla synkkä. Subjektiivista...niin subjektiivista, mutta mahdollista.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.



Poissa Olli

    • Viestejä: 87
    • Karma: 11
    • Profiili
Lyhyt mielenkiintoinen dokumentti aivopesusta ja psykedeeleistä ml. psilosybiinistä. Lääkärille mm. piikitetään psilosybiiniä ja hän kertoo kokemuksesta. Lopussa kerrotaan myös masennushoitopotentiaalista.

Doctor takes psilocybin pt 1
Doctor takes psilocybin pt 2

EDIT: Täältä löytyy dokumentti kokonaisuudessaan:
http://www.sciencedump.com/content/brain-secret-history-1-4-bbc


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
mikä toi biisi on ku tuos ekan osan lopus soi.
"Olemme vain tomua tuulessa"


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Itse meinasin juurikin masennuksen hoitoon kokeilla suippumadonlakkeja. Olen kyllästynyt syömään lääkkeitä, jotka eivät kuitenkaan auta tarpeeksi.. Jospa sienistä olisi apua myös lääkkeistä vieroittautumisessa. Ensin vain pitäisi löytää niitä :-[ Kolme tuntia tänään etsin, mutta en onnistunut löytämään. Ja tunnistaminen vaikuttaa olevan näin alussa hankalaa. Mutta jatkan yrittämistä^^


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Itse meinasin juurikin masennuksen hoitoon kokeilla suippumadonlakkeja. Olen kyllästynyt syömään lääkkeitä, jotka eivät kuitenkaan auta tarpeeksi.. Jospa sienistä olisi apua myös lääkkeistä vieroittautumisessa. Ensin vain pitäisi löytää niitä

Tiedäthän, että noin yleisesti masennus/psyykelääkkeet ei sovi taikasienien kanssa samaan aikaan käytettäviksi. Pahimmillaan aivokemiat voi mennä ihan sekasin, kun "lääkkeet" vetää toiseen suuntaan ja taikasienet toiseen.

En oo mikään asiantuntija, mutta suosittelen pitämään monta päivää kokonaan taukoa psyykelääkkeistä ennen taikasienten ottamista.

Tää kandee lukee:
Lääkkeet sekä päihteet jotka vaikuttavat taikasienten toimimiseen


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Juu kerkesin lueskella tätä foorumia jo jonkin aikaa ennen kuin kirjoittelin mitään/rekisteröidyin. Mutta kiitos kuitenkin :)

Toivon saavani luvan alkaa tiputtamaan nykyistä lääkitystä pois tämän kuun lopussa. Jos vain jotenkin ihmeen kaupalla löytäisin oikeita sieniä, niin oottelisin sitten vaikka pari viikkoa ihan ilman lääkkeitä ja sitten kokeilisin näitä luonnon antimia. Varmaan kyllä "pakottavat" uuden lääkkeen aloittamaan, mutta kerkeäisi siinä tauon aikana varmaan napostelemaan.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Mulla itellä on sellainen ajatus, että psykedeelien käyttö tällaisin tarkoitusperin kannattaa ajatella enemmän psykoterapiana kuin psyykelääkkeenä. Ainakin oma näkemykseni on sellainen, että mahdolliset positiiviset vaikutukset syntyvät juurikin samantyyppisillä mekanismeilla kuin psykoterapian positiiviset vaikutukset, tai ainakin enemmän niin kuin miten mielialalääkkeet toimivat.

Et toki kannata sulkea pois vaihtoehtoa, jossa sienten psykedeeleillä olisi myös itse aivokemian pitkäaikaista rukkautumista aiheuttava vaikutus, josta hyötyä voisi olla.
Psykoosi se siellä vain surisee.