Kirjoittaja Aihe: Itiöiden hankkiminen  (Luettu 46920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laskeuma

• Profiili
Vs: Itiöiden hankkiminen
« Vastaus #45 : Marraskuu 06, 2013, 16:18 »
FSRE toimii ja pelittää. Odotusaika oli noin kaksi viikkoa.
Jep, päivän alle kaksi viikkoa kesti FSRE:ltä täälläkin. tämä siis tilanne pari päivää viestin kirjoittamishetkestä. vuosia sitten ekan kerran sieltä (eikö se aikasemmin ollut free spore ring europe eikä earth??) hankkiessa meni noin kuukausi.

Poissa Nikou

• Profiili
« Vastaus #46 : Marraskuu 27, 2013, 15:55 »
Saisko itiöitä et vois snaasei laittaa kasvaa, ja laajentaa mun tajuntaa. i want to trip my balls off

Poissa Saarnikko

• Profiili
« Vastaus #47 : Joulukuu 10, 2013, 19:29 »
FSRE toimii kyllä, mutta minulla kesti melkein kuukausi, joten kaikille tiedoksi, että vaikka kestää odottaa kannattaa. Lataan pian kasvatuspäiväkirjani tälle (siis oikealle viestiketjulle) sivustolle pian. Joulun jälkeen näkee miten onnistuin ;)

Poissa Psilocybin Laden

• Profiili
« Vastaus #48 : Joulukuu 11, 2013, 02:49 »
FSRE toimii kyllä, mutta minulla kesti melkein kuukausi, joten kaikille tiedoksi, että vaikka kestää odottaa kannattaa.
juu FSRE toimii, mutta niillä voi kestää _kauan_, nimim. sain odottaa ~3kk kun tuolta joskus printin tilasin.

Poissa miisu

• Profiili
« Vastaus #49 : Helmikuu 20, 2014, 18:13 »
 Multa on varmaan mennyt jotain ohi, mutta voiko tuolta http://www.sporewonder.com/ tilata itiöitä  ilman kuumottelua, kun tuossa tilausta tehdessä kysytään kaikki osoitteet ja nimet jne? Uskaltaako tilata omaan osoitteeseen?Ja mitä se tarkoittaa kun noissa tilausvaihtoehdoissa on "10ml" siis tuleeko ne millilitroina jotenkin, kun mulle tulee ensimmäisenä mieleen millilitroista nesteet ja oon käsittänyt että itiöt tulee sellaiseen folioon/papruun tms jotenkin lintattuina? Ja tätäkään en ole itse saanut selville, eli voiko maksaa pankkikortilla?

Ja oon kai jotenkin tosi tyhmä, kun en yhtään tajunnut miten FSREstä tilataan...siis sieltä ei tilata ollenkaan netistä lomakkeen kautta, vaan laitetaan lähetys postitse mikä sisältää 2€, listan jostain mitä tilaa (?) ja palautuskuoren missä osoite johon itiöt lähetetään?

Kuulostampa uusavuttomalta idiootilta, toivottavasti joku viitsisi vasta  :)

Poissa Silo-P

• Luotettava tunnistaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : Helmikuu 20, 2014, 18:50 »
miisu: Sporewonder kai toimittaa noita valmiita ruiskuja, jotka näyttäisi olevan huomattavasti kalliimpia, kuin FSREltä itiöprinttiä tilatessa. (Yhdestä itiöprintistä saa tehtyä neljä kpl 20ml ruiskuja.)

Ja oon kai jotenkin tosi tyhmä, kun en yhtään tajunnut miten FSREstä tilataan...siis sieltä ei tilata ollenkaan netistä lomakkeen kautta, vaan laitetaan lähetys postitse mikä sisältää 2€, listan jostain mitä tilaa (?) ja palautuskuoren missä osoite johon itiöt lähetetään?

Kas, ovat nostaneet hintoja! Mutta juu, kutakuinkin noin se tilaus menee. Eli kaksi kirjekuorta. Palautuskuoren sisään se pahvinpalaan teipattu 2€ ja palautuskuori siihen kuoreen, jonka lähetät FSRE:lle. Mukaan tietty myös toivelista.

Mulla meni se kaksi viikkoa toimituksessa, kun aikoinaan tilasin.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''

Poissa Psilocybin Laden

• Profiili
« Vastaus #51 : Helmikuu 20, 2014, 19:00 »
Multa on varmaan mennyt jotain ohi, mutta voiko tuolta http://www.sporewonder.com/ tilata itiöitä  ilman kuumottelua, kun tuossa tilausta tehdessä kysytään kaikki osoitteet ja nimet jne? Uskaltaako tilata omaan osoitteeseen?Ja mitä se tarkoittaa kun noissa tilausvaihtoehdoissa on "10ml" siis tuleeko ne millilitroina jotenkin, kun mulle tulee ensimmäisenä mieleen millilitroista nesteet ja oon käsittänyt että itiöt tulee sellaiseen folioon/papruun tms jotenkin lintattuina? Ja tätäkään en ole itse saanut selville, eli voiko maksaa pankkikortilla?

Kuulostampa uusavuttomalta idiootilta, toivottavasti joku viitsisi vasta  :)

En suosittele tilaamaan suoraa itiöruiskua, vaikka itsekin niin tein joskus kauan sitten tätä harrastusta ensi kertaa kokeillessani. Uskoisin että tullia kiinnostaa, kun näyttää ruisku aika epäilyttävältä läpivalaisussa. FSRE:n kanssa homma menee juurikin noin kuten Silo-P selostikin - ja kuten ymmmärsitkin -, mutta heillä voi kestää parhaimmillaan ihan saatanan kauan ennen kuin printti kolahtaa postiluukusta. Mulla kesti ~3kk. Saat täältä foorumilta printin paljon nopeammin ja ilmaiseksi, esimerkiksi multa. Laita yksityisviestillä osoitteesi niin laitan tulemaan.

Poissa nodium

• Profiili
« Vastaus #52 : Syyskuu 08, 2014, 10:29 »
Lähetin 4.9. kirjeen free spore ring earthiin. Raportoin tänne kun saan postia takaisin. Nyt voisi luulla että toimitusajat ovat pidemmät kuin normaalisti koska fsre oli kesätauolla ja sinne on voinut kertyä jonoa. Saa nähdä, en malta odottaa :D kerron sitten kun itiöni saan. :)

Poissa typpis

• Profiili
« Vastaus #53 : Syyskuu 30, 2014, 18:34 »
muista kertoa! tässä itsekkin mietin, että uskaltaisikohan sitä sijoittaa 8) 8)

Poissa Fast

• Profiili
« Vastaus #54 : Lokakuu 02, 2014, 19:59 »
Huomenna lähtee oma kirje matkaan. saa nähä kauan menee että tulee takas.
Semmonen kysymys että kuinka monta printtiä ne laittaa ?
Harmi että GT on loppu

Poissa greta

• Profiili
« Vastaus #55 : Lokakuu 02, 2014, 21:42 »
Semmonen kysymys että kuinka monta printtiä ne laittaa ?

Kahden euron kolikolla sain yhden printin ja vitosen setelillä laittoivat kolme. Alle kaksi viikkoa kesti toimitus molemmilla kerroilla. (Ja tilauspaikkana siis FSRE.)

Harmi että GT on loppu

Jos haluat juuri erityisesti GT -printin niin laita YV, voin lähettää.

Poissa nodium

• Profiili
« Vastaus #56 : Lokakuu 05, 2014, 15:22 »
Lähetin 4.9. kirjeen free spore ring earthiin. Raportoin tänne kun saan postia takaisin. Nyt voisi luulla että toimitusajat ovat pidemmät kuin normaalisti koska fsre oli kesätauolla ja sinne on voinut kertyä jonoa. Saa nähdä, en malta odottaa :D kerron sitten kun itiöni saan. :)

Noniin. printti on saapunut.  ;D

Tarkalleen ottaen kirje tuli mulle 29.9. Eli heman alle kuukauden kesti ja sillä 2 euron kolikolla toimin niinkun fsre:n ohjeissa neuvottiin. Sain juuri sen printin minkä pyysinkin.

Poissa Greatmaster

• Profiili
« Vastaus #57 : Lokakuu 28, 2014, 22:31 »
Pyytäisin noviisina hieman apua näissä itiöiden hankinnassa. Minkä nimisiä lajikkeita suositelette ihan esikertalaiselle kasvattajalle? Kun katselee vaikkapa free spore ring earthin lajikelistoja niin valinnanvaraa tuntuu olevan. Oletan että toiset lajikkeet on helpompia viljellä kuin toiset. Itsellä on jonkin verran käyttökokemuksia luonnossamme kasvasista sienistä ja nyt olis kova hinku kokeilla kasvatusta kotona.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #58 : Lokakuu 28, 2014, 23:09 »
Oletan että toiset lajikkeet on helpompia viljellä kuin toiset.

Väärin. Aloittelijalle on pääasiallisesti täysin merkityksetöntä mitä kantaa (ei lajiketta) kasvattaa, kunhan se on P. cubensista.

Poissa Greatmaster

• Profiili
« Vastaus #59 : Lokakuu 29, 2014, 11:11 »
Kiitoksia oikaisuista. Siis itiöt tilaukseen ja syvempää perehtymistä aiheeseen.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.