Kirjoittaja Aihe: Mitä näet tripillä?  (Luettu 56 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPR

• Profiili
Mitä näet tripillä?
« : Kesäkuu 14, 2019, 23:33 »
Olen tässä jo pitkään miettinyt, että näkeekö tripillä "outoja asioita". Elokuvista saa sen käsityksen, että kannabiksen/sienien käyttäminen saa aikaan sen, että näkee kaikkea eriskummallista. Itse en ole koskaan nähnyt mitään, isoilla sieniannoksillakaan. Ainoastaan silloin kun olen silmät kiinni näen ikään kuin unia hereillä ja nekin katoavat jos en keskity niihin. Ja se, etten halua katsoa muita ihmisiä koska he näyttävät jotenkin pelottavilta. Mutta elokuvista ja monien kokemusten perusteella saa sen käsityksen, että näkee ihmeellisiä asioita. Olenko jotenkin "viallinen" vai mistä tämä johtuu?
En usko ihmeisiin, vaan oletan niiden tapahtuvan.

Poissa Eni

• Profiili
Vs: Mitä näet tripillä?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2019, 18:16 »
No eipä ole itsellänikään leffatyyppisiä hallusinaatioita näkynyt. Pinnat toki elää ja värivääristymiä tulee. Eiköhän nuo elokuvissa nähdyt lie enemmänkin hollywoodin, kuin sienten taikaa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2019, 19:05 kirjoittanut Eni »
"aha"
-PsyKhoZ

Poissa ruoja

• Profiili
« Vastaus #2 : tänään kello 06:46 »
En nyt saa päähän ainuttakaan leffaa poislukien Fear and Loathing in Las Vegas (eikä siinäkään sieniä nautittu) mutta en kyllä oikein osaa verrata omia visuaaleja siinä esitettyihin. Mutta kyllä. Meikä näkee. Todella ihmeellisiä asioita. En aina, tai jokaisella reissulla ja annoksen koollakin on vaikutus asiaan mutta omat reissut täyttävät kyllä lääketieteellisessä mielessä psykoosin merkit hyvinkin. Ja silti sitä jotenkin kuitenkin tietää (paria kertaa lukuunottamatta) että se johtuu vain niistä sienistä.

Mutta täytyy kyllä sanoa sekin että visuaalinen tykitys on laantunut kun kokemuksia on kertynyt enemmän. En tiedä johtuuko se jostain omasta kypsymisestä vai voiko johtua jopa jostain baeosystiiniin eri suhteesta tai kuivatusmetodin ja kauden saaliin sekoittelusta tai ylipäätään jostain biologisesta eroavuudesta eri kausien välillä. Vaikka niistä visuaaleista ei ehkä itsessään juuri ole hyötyä henkisen kasvun kannalta tai muuten lääkinnällisesti siinä mielessä miksi itse sieniä nautin, on silti sinällään harmi että suunta on ollut tämä niiden suhteen.

EDIT: ketjun aihe on kysymys johon en vastannut joten pari esimerkkiä: kosminen lohikäärme taloni yllä. Varjo-olento joka pimensi koko olohuoneen. Säikeitä jotka yhdistävät kaiken maailmankaikkeudessa toisiinsa. Ehkä noin hevosen kokoinen korppi jolla silinteri ja okulaari, leijumassa pihalla katselemassa olohuoneen ikkunasta sisään. Erikoisia merihevosen näköisiä lohikäärmeolentoja jotka ovat kotoisin sienimaailmasta. Itse Sienen "fyysinen" olemus. Talon vintti joka on jonkin kosmisen, tai sienimaailmassa asuvan olennon sisusta jossa matkailen sienimaailmassa kaverini kanssa ns. turvallisesti. Vaimo oli metsän henki tai oikeastaan jumalatar joka vei minut "reissulle" omalle pihallemme. Täysin harmaa taivas alkutalvesta yöllä on mitä kauneinen näkymä universumiin kaikkine "mausteineen".

Oishan noita listattavaksi mutta ehkä esimerkit riittää tuomaan asian ilmi :) Aina läsnä on myös perusvisuaalit jotka itellä on: asiat hengittää. Asiat alkavat liikkumaan "pehmeästi ja epäsymmetrisesti". Luonto kasvaa ja luo kokoajan uutta. Varsinki kuuset ovat suurinpiirtein kauneimpia asioita maailmankaikkeudessa.

Nuo ovat siis pääsääntöisesti silmät auki nähtyjä asioita. Silmät kiinni meno on yleensä vielä hurjempaa..

Omat annokset ovat olleet Suippumadonlakilla välillä 0,5-3,6g ja kerran on tullut myös Cubensista testattua annoksella 3,5g (kuivana kaikki).
« Viimeksi muokattu: tänään kello 06:58 kirjoittanut ruoja »

Poissa Arvalis

• Profiili
« Vastaus #3 : tänään kello 19:15 »
Eräs tuttava ei nähnyt visuaaleja ollenkaan, ei edes syötyään joku 30 g tryffeleitä. Kyseinen tapaus ei myöskään osannut piirtää kunnolla edes tikku-ukkoa ja oman kertomuksensa mukaan hahmottaa visuaalisten ärsykkeiden suhteen lähinnä liikettä. Hän koki kyllä leijailevansa painottomassa tilassa ja siirtyvänsä ajasta ikuisuuteen, sekä jossain vaiheessa irtaantui ruumiistaan – mutta ilmeisesti, koska hän ei muutenkaan ajattele visuaalisesti, hän ei nähnyt ympäröiviä asioita toisin. Ja olen toki itsekin ollut vastaavissa avaruudellisissa tiloissa vastaavilla annoksilla, mutta mun kohdallani on näkynyt fraktaalipuuroa ja loputtoman kirkkaita valoja. Toisaalta tiedän toisen tapauksen, joka alkaa jo 75 mikrogramman annoksella näkemään irtonaisia silmiä seinillä. Omalla kohdallani siihen tarvitaan tuplasti tykimpi annos.

Tällainen varianssi tuntemieni tapausten sekä omakohtaisten kokemusteni välillä on saanut minut uskomaan, että visuaalisuuden aste vaihtelee ensisijaisesti henkilön visuaalisen hahmotuskyvyn ja mielikuvituksen mukaan. Mielikuvituksekaskaan tyyppi ei aina ole visualisaatiovalmiudessa, jos on set & settingin suhteen vähän tiukempi paikka, ja hieman rajoitetummin visuaalisesti orientoituneet henkilötkin pystyvät indusoimaan mielikuvitustaan esimerkiksi aistideprivaatiolla tai vaikka kuuntelemalla transsiin johdattelevaa musiikkia. Toissijaisesti annoksella on merkitystä. Yksi lappu ei vielä rukkaa kaikkea hahmotuskykyä uusiksi.

James Kentillä on erinomainen essee, jossa hän käy läpi DMT:n käyttämiseen liittyviä myyttejä, ja päätyy toteamaan, että DMT-päissään näkee ihan juuri sitä, mitä odottaakin näkevänsä; The Case Against DMT Elves.

On ollut kertoja, kun olen tripannut esim. luettuani muutamia päiviä frescomaalauksia käsitteleviä kirjoja ja sitten kaikki on näyttänyt frescoilta. Pointtina se, että ihminen voi kaiketikin ehdollistaa itsensä näkemään ihan mitä tahansa – ja tällöin vain mielikuvitus on rajana.

« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:21 kirjoittanut Arvalis »
"Beyond a certain point, the whole universe becomes a continuous process of initiation."
-- Robert Anton Wilson