Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Psilocybin Laden

Sivuja: [1] 2 3 ... 5
1
Kokeilkaa ihmeessä välimallia, että printistä raaputetaan steriloituun pilttipurkissa olevaan veteen ja sieltä kaadetaan kakkuun raottamalla purkin kantta. Toimii varmasti, eikä tarvitsee turhaa räplätä ruiskujen kanssa. Yhdestä printistä saa helposti ainakin 50 kakkua.

Perskeles täähän onki hyvä vinkki :D
Kannattaa sitten olla tarkkana ettei kuse kosteustasapainoa sitä vettä kaataessa. Tällä tekniikalla ihan pikkuriikkisen lirauksen luulisi riittävän ja vähänkin enemmän on luultavasti jo liikaa.

2
Kysymyksiä kasvattamisesta / Vs: Agar kysymyksiä
« : Joulukuu 02, 2014, 10:43 »
Meikällä on just tuo 13l sitram pömpeli ja aivan hyvin pelittää. keittoajat voi kerrata 1.5-2x jos haluaa pelata varman päälle. Hinta-laatusuhteeltaan aivan hyvä tähän harrastukseen, hyvin steriloi eikä tila lopu heti kesken, tohon mahtuu jo aika monta purnukkaa kerralla. Tietty jos ei ole paalusta kiinni niin ebaystä/amazonista löytyy noit All American pönttöjä jotka on sitten jo asteen hifimpiä vehkeitä ja varmasti vielä luotettavampia. Mutta mulla ei ole ollut tuon sitramin kanssa mitään ongelmia, hyvin ajaa asiansa.

3
Metsä.

4
Kröhöm..haluaisiko joku kertoa lyhyen bitcoin for dummies opastuksen :--) eli mitenkä se homma lyhykäisyydessään toimii. Sivustoja on luettu mutta noin niinku käytännössä?
Sulla on virtuaalilompakko (pitkä koodi, joka koostuu numeroista ja kirjaimista). Tämä on kuin tilinumero. Erinäisten palvelujen kautta voi tuolle tilille laittaa rahaa, samalla tapoin kuin siirtäisit pankkitilille rahaa, joko bitcoineja suoraan toisesta lompakosta tai ihan euroja/muuta käypää valuuttaa joko esim. pankkitililtäsi tai sitten ihan käteistä automaattiin (Helsingissä mm. Delistä Punavuorenkadulla ja levykauppa äksästä löytyy). Sitten sitä sun lompakkoa voit käyttää kuin pankkitiliä virtuaalimaailmassa.

5
Jättääkkö kakut vaan tylysti laseihin siihen asti että tulee takaisin, jolloin ensimmäinen sato ehkä löytyy lasien sisältä kun palaa kotiin?
Ehdottomasti näin. Tekee kakuille vaan hyvää olla laseissaan täysin kolonisoituneina jonkun aikaa, sitä kutsutaan vakauttamiseksi. En usko, että fruittaavat lasien sisällä, jos säilytät niitä pimeässä.

ps. Muista dunkata kakut kun otat ne ulos laseistaan, sitä pitempään kakut ovat olleet kolonisoitumassa, sitä enemmän niiden vesivarannot ovat ehtyneet.

6
...
mikä on tämä kasvi, joka tuoksuu aivan ganjalta?
...
Mistä on ganjan tuoksu tehty? Suopursusta, kanervasta. Petäjistä ja kuusen pihkasta. Mustikasta ja puolukasta. Sammalista ja raikkaasta sateesta. Siitä on ganjan tuoksu tehty.
Kannabikselta tuoksuvat muut kasvit-ketju hamppufoorumilla.

7
Sienet ovat oikein käytettyinä erittäin tehokkaita työkaluja päihdeongelmien hoitoon.

8
Kiitos lämpimästä vastaanotosta!

Ehdin tässä hieman pohtimaan tarkennusta tutkimusasetelmaani liittyen ja luettuani Matyaksen, Psilocybin Ladenin sekä KalleK:n kommentit vahvistui näkemykseni siltä, että ainakin nyt kandidaatin tutkielmassani keskittyisin erityisesti internetyhteisöön psykedeelisen kokemuksen tukena.
Erittäin hyvä aihevalinta!

Kuten mainitsin aiemmin, olen seurannut foorumia muutaman vuoden ajan satunnaisesti ja sen merkitys nimenomaan informaation lähteenä, vertaistukea sekä jonkunlaista viitekehystä psykedeelikokemuksille tarjoavana yhteisönä on käsitykseni mukaan valtava. Se vastaa mielestäni juurikin Psilocybin Ladenin esiin nostamaan tarpeeseen tällaisten kokemusten integroinnissa oman yhteisön arkielämään ja kokemusmaailmaan. En ehkä niinkään haluaisi korostaa alakulttuurin tai vastakulttuurin käsitteitä, vaan yhteisöä ja internetin roolia uudenlaisessa yhteisöllisyydessä, jonka ilmentäjänä psykedeelikulttuuri toimii mielestäni erityisen hyvin.
Ehkäpä vain hyvä, että hylkäät käyttämäni vastakulttuurin käsitteen, käytän sitä itsekin aika pitkälti sen takia, että olen henkilökohtaisella tasolla hyvin vittuuntunut valtavirran käsitysten synnyttämään normatiiviseen paineeseen omassa elämässäni, siksi teen usein kysymyksestä mustavalkoisen vastakkainasettelun. Myönnän olevani biasoitunut.

Tällä hetkellä minusta tuntuu siltä, että ainakin nyt kandidaatin tutkielmassani aineistoksi saattaisi riittää jo valmiit kirjoitukset, mikäli niitä saan hyödyntää, sekä foorum- ja pikakeskusteluun osallistuminen ja mahdolliset täsmentävät kysymykset esimerkiksi psykedeelikokemuksen ongelmatilanteisiin, ja niiden käsittelyyn keskustelupalstalla, liittyen.
Kaikkia minun kirjoituksiani saa käyttää vapaasti tutkimusaineistona.

9
Vetyperoksidia kannattaa käyttää vain agar- ja nesteviljelmiin. Kakkuihin vetyperoksidin inokuloinnista on tuskin mitään hyötyä.

10
Uskoakseni yksi monotuben homehtumiseen johtavia syitä on liian märkä substraatti. Puristakaa se tyynyliina voimien takaa kuivaksi. Kookoskuitu ainakin imee vettä hyvästi.  8)
Jep, se on juurikin näin. Kosteustasapaino on steriilin työskentelyn jälkeen tärkein asia, joka pitää huomioida IMHO.

11
Vapaa aihe / Vs: Psykedeelisiä elokuvia ja videoita
« : Syyskuu 24, 2014, 13:51 »
FRAKTAALEJA!



The Colors of Infinity Fraktaalidokkari vuodelta 1995. Arthur C. Clarke johdattaa jännän äärelle, äänessä myös mm. itse Mandelbrot. Tässä selitetään hyvin niin fraktaalien löytäminen kuin myös ne matemaattiset perusteet, kuinka fraktaalit rakentuvat. Ja tottakai paljon sitä itseään, ääretöntä fraktaalista silmäkarkkia, jonka taustalla soi David Gilmourin skebavinguttelu. Varmaa nannaa psykepäille! 53min.

Nova: Hunting The Hidden Dimension Fraktaalidokkari. Vähän uudempi ja kaupallisempi kuin äskeinen. Kerrotaan hyvin fraktaalien soveltamisesta niin lääketieteessä kuin elokuvien erikoistehosteiden tekemisessäkin. 53min.

12
Ensinnäkin, hatunnosto aihevalinnasta! Taikasienten käytöstä ei mitenkään liikaa tutkimusta humanistisissa laitoksissa ole tehty, ainakaan Suomessa. Tuntuu, että suurin osa psykedeelitutkimuksesta on nimenomaan lääketieteellistä, kliinistä tutkimusta. Voi toki olla, että tällaiset julkaisut vain saavat enemmän huomiota, josta tämä vaikutelma syntyy. Joka tapauksessa, teet arvokasta ja uraauurtavaa työtä, arvostan!

En kuitenkaan tekstistäsi saanut selville tarkkaa tutkimusasetelmaasi. Mitä sienten käytössä tarkalleen tutkit? Aihe on sen verran laaja, että suosittelen rajaamaan tutkimusaihettasi, sienten käytön yhteys merkityskenttiin ja maailmankuvaan tuntuu aika isolta palalta kandityön aiheeksi.

Muutamia pohtimiani näkökulmia ovat mm. internetyhteisön ottaminen huomion keskipisteeksi, jolloin keskittyisin pääasiassa foorumilla kommunikointiin ja havainnoimiseen; sienten käytön rituaalinen ulottuvuus, jossa aineistona voisin mahdollisesti käyttää kirjoituksia käyttökokemuksista, sekä parhaassa tapauksessa osallistua ja havainnoida sienten käyttöä todellisissa tilanteissa ja/tai tarvittaessa haastatella, mikäli löytäisin ihmisiä, jotka haluaisivat päästää minut osallistumaan käyttötilanteeseen; psykedeelikokemuksen haittojen ehkäisy ja stigman eli sosiaalisen leiman, sekä sienten laittomuuden merkitys niitä käyttäville ihmisille. Lisäksi minua kiinnostaa tutkia, kuinka psykoaktiivisista sienistä puhutaan eri tahoilla (mm. tieteellisissä teksteissä, asiaan keskittyneillä internetfoorumeilla tai valtamediassa).

Sienten sosiokulttuurinen asema, erityisesti legitimoitujen, suurten rakenteiden valta yksilön kokemuskenttään, ovat aiheita joita ei voi liikaa painottaa. Tällä tarkoitan käytännössä laittomien aineiden käyttäjien systemaattista kyykyttämistä niin työelämässä, kuin terveydenhuollon instituutioissa aina terveysasemista suljettuihin hoitolaitoksiin. Henkilökohtaisesti koen, että sienten käyttöön joissain tapauksissa liittyvä anomian tunne, sekä ääritapauksissa mielenterveyden ongelmat johtuvat nimenomaan valtakulttuurin kyvyttömyydestä/haluttomuudesta ymmärtää psykedeliaa. Psykedelialla tarkoitan paitsi itse psykedeelien käyttöä, niin myös sitä "vastakulttuuria", johon psykedeelien käyttö usein yhdistetään.

Nimenomaan antropologisesta näkökulmasta aihetta tutkiessa on hyvä huomioida eri (ei-länsimaalaisten) kulttuurien eroavaisuudet käyttökontekseissa. Amazonin intiaanien, ayahuasquerojen kulttuurissa psykedeelinen kokemus on hyvin integroitunut osaksi yhteisön elämää, jolloin suhde itse aineeseen on paljon terveempi, kuin esimerkiksi meillä Suomessa, jossa aihe on tabu, ja yksilöt jäävät yksin (joskus hyvin äärimmäisten ja vaikeiden) kokemustensa kanssa. Tämä on mielestäni koko ongelman ydin. Länsimaissa valta yksilön psyyken tulkinnasta on yksinomaan lääketieteen ammattilaisilla, joiden ymmärrys ja käsitekartastot rajoittuvat oman sekulaarin, näennäisesti rationaalin kulttuurimme piiriin. Näin esimerkiksi vaihtoehtoiset, aidosti monikulttuuriset elämänkatsomukset alistetaan tämänhetkisen kulttuurimme normatiiviseen matriisiin. Käytännössä siis kaikki henkiset kokemukset, ykseyden ja yhteyden tunteet, kokemukset parantumisesta, havahtumisesta ja heräämisestä, jotka poikkeavat nyky-Suomen mentaalisesta konsensuksesta patologisoidaan ja mitätöidään. Käytännössä yksilön arvo häivytetään, sillä subjektin kokemukselta vedetään matto alta. Tämän minä koen rakenteelliseksi väkivallaksi.

Tärkeä syy tälle foorumille osallistumisellani on myös avoimemman keskustelun avaaminen ja psykedeelitutkimuksen renessanssin (ks. mm. http://www.maps.org/media/sessa_lancet_2012_psychedelicrenaissance.pdf) Suomessa heräämisen mahdollisuus. Toisaalta pyrin myös luomaan kontakteja toimijoihin, joiden kanssa keskustelua aiheesta voisi käydä, sillä tukea esimerkiksi omalta yliopistoltani on saatavissa niukasti. Olen aiheeni kanssa hyvin alussa, mutta perustietojeni hankkiminen ei lähde aivan nollasta ja uskon täältä löytyvän tiedon sekä informoitujen näkemysten auttavan.

Koska näkökulmani aiheeseen on joka tapauksessa kulttuuriantropologinen, keskityn ensisijaisesti ihmisiin, eli mm. juuri tämän foorumin käyttäjiin. Haluaisin siis tutkia pääasiassa psykoaktiivisten sienten käyttöön liittyviä ja sille annettavia merkityksiä; niin konkreettisia kuin symbolisia ja maailmankuvaan liittyviäkin. Toivoisin nyt aluksi keskustelua siitä miltä kannalta minun mielestänne kannattaisi aloittaa aihetta tutkimaan, millaista yhteistyötä haluaisitte tehdä ja miten osallistua. Pyydän myös lupaa käyttää kaikkea tähän keskusteluun kirjoitettua materiaalia tutkimuskäytössäni. Se jää ainostaan henkilökohtaiseen tutkimuskäyttööni, ellen erikseen pyydä lupaa jonkun materiaalin tallentamiseen muuta tutkimuskäyttöä varten. Saatan käyttää otteita keskustelusta tutkielmassani (-issani), mutta mikäli niin teen, häivytän niistä kaikki tunnistamisen mahdollistavat tekijät. Jos et halua, että käytän tekstiäsi tutkimuksessani, ilmoita se viestissäsi selkeästi.

En tiedä tarkalleen, miten tutkimuslaitoksesi suhtautuu internettiin kirjoitettuihin trippistooreihin tutkimusmateriaalina, mutta mielestäni esimerkiksi tälle foorumille kirjoitetut käyttökokemukset ovat kullanarvoista tavaraa psykedeelitutkimukselle. Trippistooreista pystyy usein löytämään hyvin sen yksityisen ja yleisen leikkauspisteen, joka antropologian pääasiallinen tutkimuksen kohde on. Kokemuskertomuksissa usein toistuvat teemat, kuten kiinnijäämisen riski, siitä syntyvät pelkotilat, ja hätäännys, kun oma kokemuskenttä muljahtaa ulos konsensustodellisuuden raameista. Nämä monille tutut tuntemukset heijastelevat hyvin osuvasti sitä valtakulttuurimme kehittymätöntä tapaa suhtautua psykedeliaan, jossa psykedelia on arvaamaton, pelottava muukalainen.

Tarjoudun mielelläni kertomaan lisää niin omia yleisiä havaintojani, kuin myös avaamaan omia kokemuksiani psykedeelien parissa. En kuitenkaan tällä hetkellä valitettavasti voi tarjoutua kenttätutkimuksen kohteeksi, sillä minulla ei ole nyt elämässäni minkäänlaisia intressejä syödä sieniä. Jos ajattelit painottaa tutkimuksessasi tekstiä lähteenä osallistuvan havainnoinnin sijaan, voin olla avuksi. Olen itsekin opiskellut hieman kulttuuriantropologiaa, joten voin ehkä muutenkin antaa edes jokseenkin hyödyllistä palautetta työtäsi koskien. Voit laittaa minulle yksityisviestiä, jos haluat keskustella lisää. Käyn foorumilla nykään valitettavan harvoin, mutta on ilo auttaa!

13
IMHO sen sijaan että puntaroi millintarkkaa annostusta, kannattaa keskittyä hoitamaan kuntoon set & setting. Hyvin pienelläkin annoksella saa paskan tripin väärissä olosuhteissa, mutta kun hoitaa kerralla ja hyvin matkan esipuhteet, voi huoletta h-hetkellä rouhaista reilummankin kourallisen tsaikkedeeliä koneistoon. Muutenkin se ajatus nousuissa, että mähän olen oikeasti valmistautunut tähän, hälventää hyvin tehokkaasti sitä alkurytinästä syntyvää epävarmuutta ja kuumotusta tulevasta. Jos sitä pitää alkaa epäröimään, et voinko mä nyt tripata oikeesti kunnolla, niin kannattaa suosiolla odottaa parempaa aikaa ja fiilistä. Tämä ei nyt aloituspostaajalle suoraan, vaan ihan yleisesti.
   Itse kanssa ekaa kertaa sienillä tripatessani söin samantien reilu nelisen grammaa ja se oli heittämällä parasta ikinä. Mukavampi se on muutenkin ensikertalaisena sukeltaa vaan rohkeasti pää edellä, sen sijaan että vähän käy kahlaamassa rannassa. En kannusta mihinkään, just sayin'  ;)

14
Moi,

Olen tässä jo parin vuoden ajan onnistuneesti saanut jyvät inokuloitua nesteviljelmällä ( varmaan 15 kertaa). Nyt vain yksi kerta onnistunut seitsemästä viime yrityksestä!!! En ymmärrä mistä tämä johtuu. Olen kokeillut kahta eri lajikkeesta tehtyä nesteviljelmää ja kahta viljelmää, jotka olen kloonannut edellisesttä sadosta. Aina sama tulos. Kasvu hidasta jos ollenkaan ja muutaman päivän jälkeen tuloksena purkissa etikkainen, pistävä haju. Näyttäisi , että olisi liian kosteaa tai jotain. Kaikkeni olen yrittänyt ja en keksi syytä. Ei kai kaikki nesteviljelmät voi yht'äkkiä olla kontaminoituneet jääkaapissa ollessaan...
Kaikki apu ja vinkit otetaan vastaan.

Toimenpide siis tehty joka kerta humy:n ohjeiden mukaan ja on hyvin toiminut tähän asti. Syyt mitä itse epäilen: nesteviljelmien kontaminaatio(eikö pitäisi kyllä näkyä itse nesteviljelmässä), liika kosteus jostain syystä.

Joko:

1. Nesteviljelmät ovat kaikki kontaminoituneet. Kontaminaatiot eivät välttämättä näy nesteviljelmässä. Shroomeryn puolella on hyviä ketjuja, joissa näkyy terveen ja kontaminoituneen nesteviljelmän ero. Terve rihmasto on valkoista, pumpulimaista hattaraa, joka lilluu keskellä nestettä suht yhtenäisenä pilvenä (jos viljelmää ei ole sekoitettu vähään aikaan).
2. Viljaa ei ole liotettu tarpeeksi kauan ennen sterilointia -> osa bakteereista selviää steriloinnista.
3. Käytät liikaa vettä, rihmastosi ovat liian kosteita. Liotettujen jyvien kannattaa antaa olla siivilässä ainakin 15 minuuttia ennen sterilointia. Vaihtoehtoisesti viljasta voi höyryttää ylimääräisen veden pois liedellä. Jyvät kattilaan, levy kutoselle, sitten kun alkaa sihistä niin heiluttelee kattilaa kunnes höyryä ei enää nouse kuin vain ihan vähän.

Etikkainen haju viittaa bakteerikontaminaatioon. Näkyykö nesteviljelmien pohjalla minkäänlaista sakkaa yms.?

15
Niin kuin olen jo aikaisemminkin jossain ketjussa maininnut, niin tämän tekin yksi ehdoton plussapuoli on se, että jos pakasterasian tilavuus vain antaa periksi, niin erillistä fruiting chamberia ei tarvita, vaan rihmaston voi fruitata rasiassa. Tämä vaatii sen, että rihmastoa on pakasterasian tilavuudesta vain noin puolet. Kun rihmasto on täysin kolonisoitunut, niin rasian kansi avataan ja jätetään raolleen. Sitten rasia vain tuuletetaan ja sumutetaan vähintään kerran päivässä.

Tässä kahden rasian neljännet flushit:

[smg id=5640]

Nämä ovat tehty täysin aloituspostauksen ohjeiden mukaan, paitsi maissin sijaan on käytetty kauraa.

Sivuja: [1] 2 3 ... 5