Kirjoittaja Aihe: Sieniharrastusten salassapito  (Luettu 7920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Klonkku

• Profiili
Vs: Sieniharrastusten salassapito: Stealth viritelmä
« Vastaus #60 : Maaliskuu 20, 2011, 16:19 »
Itse olen käyttänyt yksinkertaista stealthia, josta aiemmin jo olen maininnutkin. Sieniä voi kasvattaa yllättävän pienessäkin tilassa:
1. Tiedätte varmaan vaatekaapit?
[smg id=742]

2. Tiesittehän että niistä (ei valitettavasti kaikista) irtoaa pohjalevy?
[smg id=743]

3. Vaatekaappien pohjat ovat yleensä kuin suunniteltuja 31 litran smartstore -terroille.
[smg id=744]

4.Tein ohuesta muutamanmillin taustalevystä kaapinlevyisen, haluamani korkuisen, valonpeittävän kaistaleen.
[smg id=745]

5.Sokkelin takana, sokkelissa kiinni, on pyöreä rima. Riman ja sokkelin väliin tarvitaan rako taustalevykaistaleen asentamiseksi. Talttapäinen ruuvimeisseli on oiva apuväline raon vääntelemiseen, mutta varovasti. Joskus sokkeli on kiinni ruuveilla, joita kannattaa vähän avata, emmehän halua rikkoa sokkelia.
[smg id=746]

6.Asenna taustalevykaistale paikoilleen sokkelin ja pyöreän riman väliin. Reunat voit tiivistää esim. silikoonilla tai akryylimassalla, ettei valoa tule ollenkaan ulos.
[smg id=747]

7.Laita lopuksi kaksi tarvittavaa nipsua (ne pienet valkeat pömpylät, joiden varassa hyllyt ovat) taakse, eteen ei tarvitse, taustalevykaistale tukee edestä, ja lopuksi nosta levy paikoilleen.
[smg id=748]

Tässä halusin vain näyttää kuinka kätevästi kaapista voi tehdä stealthin. Todellisuudessa tustalevykaistale voisi olla hieman matalammalla, jotta viritelmästä tulisi huomaamattomampi. Kannattaa tarkastella kaappia seisaalteen ja arvioida sen huomioonkiinnittävyyttä niin. Reikiä on helppo porata sähköjen vetämiselle piiloon välisokkelien läpi (kaapin alta kaapin alle). Johtojen vetäminen kaappiin sujuu kätevästi ja suht huomaamattomasti vetämällä johtolistaa jalkalistan yläpuolella. Kaapin pohjaan mahtuu terran lisäksi ilmapumppu, lamppu ja jakorasia. Lampun tulisi mielellään olla mahdollisimman vähän lämpöä tuottava, emmehän halua tulipaloa (n.10W minikokoinen työvalo -loisteputki on oiva peli tähän tarkoitukseen). Jos kaappeja on rivissä, toinen ja vaikka kolmaskin terra voi olla viereisessä kaapissa. Sitä huomaamattomampi, mitä symmetrisempi kokonaisuus. Vaatteet tai "epäkaikuvat" esineet hyllyn päällä vaimentavat ilmapumpun äänen lähes täysin. Ilmapumpun voi myös kietaista jonkin paidan/pyyhkeen/tyynyn ympärille, jotta ääni vaimentuisi entisestään. Näitä stealheja voisit tehdä vaikka koko kämppäsi täyteen. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa Avalon

• Profiili
Vs: Sieniharrastusten salassapito
« Vastaus #61 : Maaliskuu 20, 2011, 19:35 »
Nätti  :). Muistan kun aikasemmin esittelit tämän viritelmäsi, on kyllä semi kätevän oloinen, vaikka minäkin tekisin setistä hieman matalamman. Mutta nätti joka tapauksessa! Good work  ;) ;)!
Psykoosi se siellä vain surisee.

Poissa Klonkku

• Profiili
« Vastaus #62 : Maaliskuu 20, 2011, 21:21 »
Nätti  :). Muistan kun aikasemmin esittelit tämän viritelmäsi, on kyllä semi kätevän oloinen, vaikka minäkin tekisin setistä hieman matalamman. Mutta nätti joka tapauksessa! Good work  ;) ;)!
Kiitos! Oikea tarkoitus onkin tehdä tilasta matalampi. Laittamani laatikko ei ollut terraksi modattu yksilö, vaan ihan nomaali reijätön säilytyslatikko, jonka yläpuolelle kuvasarjassa jäikin aivan liikaa turhaa tilaa. Käytännössä tilan katto (eli pohjalevy) voi maata vaikka terran päällä. Lednauhan avulla valokaan ei vie korkeudesta oikeastaan mitään, ja on lämmöntuottamattomuutensa kannalta tulipalovapaa, jos näin voisi sanoa. Ledeillä saa myös värilämpötilan optimaaliseksi. Tarkoitus olikin vain näyttää suuntaa antava esimerkki stealth-kasvatuksen monipuolisuudesta. :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

keräilijä

• Vieras
« Vastaus #63 : Maaliskuu 23, 2011, 16:47 »
Kiitti klonkku!

Poissa Klonkku

• Profiili
« Vastaus #64 : Maaliskuu 23, 2011, 17:27 »

Poissa Hiidenkirnu

• Profiili
« Vastaus #65 : Syyskuu 16, 2015, 10:55 »
Sienestys on jaloa puuhaa. ja salailu on salailua.
Miksi nämä edes pitäisi rinnastaa keskenänsä?
"Lainopillisista" syistä? Jos näin niin kysynpähän vain miksi? Eikö totta että juuri salailu/pelko on se suuri syy siihen miksi yhteiskuntamme on niin vieraantunut  todellisuudesta.

Sienestys on jaloa puuhaa, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan....
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2015, 11:03 kirjoittanut Hiidenkirnu »

Poissa Tom of Tattiland

• Profiili
« Vastaus #66 : Syyskuu 16, 2015, 11:18 »
Pidän aika tiukasti silmällä sitä, kenelle harrastuksestani puhun. Työni on sen verran julkista ja luottamukseen perustuvaa, että toimeentulon menettäminen on ihan oikea riski näistä hommista keskustellessa. Ystävieni kanssa asiasta puhun, mutta siihen se jää.

Poissa Kosminen Nauraja

• Narkonomi
    • Profiili
« Vastaus #67 : Syyskuu 16, 2015, 11:33 »
Sienestys on jaloa puuhaa. ja salailu on salailua.
Miksi nämä edes pitäisi rinnastaa keskenänsä?
"Lainopillisista" syistä? Jos näin niin kysynpähän vain miksi? Eikö totta että juuri salailu/pelko on se suuri syy siihen miksi yhteiskuntamme on niin vieraantunut  todellisuudesta.

On helppo kyseenalaistaa muiden valintoja, jos ei itsellä ole asiassa mitään hävittävää.
Voihan sitä vaikka omistaa koko elämänsä tuulimyllyjä vastaan taistelemiselle, mutta kannattaako se aina?

Eräskin jääkiekkoilija sai juuri huomata, miten pieneltä tuntuva avautuminen somessa muutti todennäköisesti kaverin työuran loppuiäksi ihan toisenlaiselle polulle.

Jos on vielä sattunut hankkimaan jälkikasvua, omista viattomista pikku harrastuksista avautuminen on hyvä tapa alistaa koko perhe lastensuojeluprosessin nöyryytyksille ja pahimmillaan huostaanotolle. Siinä kohtaa voi tulla mieleen että oliko tämä sittenkään niin tärkeää.

Kieltolaki on suuri yhteiskunnallinen vääryys, mutta on niitä suurempiakin vääryyksiä.

Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä

Poissa Tom of Tattiland

• Profiili
« Vastaus #68 : Syyskuu 16, 2015, 11:42 »
On helppo kyseenalaistaa muiden valintoja, jos ei itsellä ole asiassa mitään hävittävää.
Voihan sitä vaikka omistaa koko elämänsä tuulimyllyjä vastaan taistelemiselle, mutta kannattaako se aina?

Eräskin jääkiekkoilija sai juuri huomata, miten pieneltä tuntuva avautuminen somessa muutti todennäköisesti kaverin työuran loppuiäksi ihan toisenlaiselle polulle.

Jos on vielä sattunut hankkimaan jälkikasvua, omista viattomista pikku harrastuksista avautuminen on hyvä tapa alistaa koko perhe lastensuojeluprosessin nöyryytyksille ja pahimmillaan huostaanotolle. Siinä kohtaa voi tulla mieleen että oliko tämä sittenkään niin tärkeää.

Kieltolaki on suuri yhteiskunnallinen vääryys, mutta on niitä suurempiakin vääryyksiä.
Tässäpä ne tärkeimmät syyt, miksi huumeiden käyttäjillä on maine työttöminä, syrjäytyneinä, lapsettomina ja yhteiskunnan tuilla elävinä ihmisinä - he ovat niitä, jotka eivät putoa kovin korkealta puhuessaan käytöstään.

Olen ihan satavarma, että yhteiskunnan jokaisesta portaasta löytyy psykedeelienkin käyttäjiä, mutta ne, joilla on panoksena työ, perhe ja niin edelleen, pitävät asian visusti piilossa. Tällöin median on helppo leimata kaikki käyttäjät tietynlaisiksi, mikä puolestaan helpottaa yleisen mielipiteen muokkausta huumevastaiseksi.

Siinäpä varsinainen muna ja kana -ongelma, kun kukaan ns. vaikutusvaltainen ei uskalla puhua koko aiheesta.

Poissa Arvalis

• Profiili
« Vastaus #69 : Syyskuu 16, 2015, 13:23 »
Siinäpä varsinainen muna ja kana -ongelma, kun kukaan ns. vaikutusvaltainen ei uskalla puhua koko aiheesta.
Stakesin (nyk. THL) pääjohtaja Vappu Taipale tokaisi vuonna 2001 osallistumisestaan LSD-kokeisiin Vaasan Huutoniemessä 1960-luvulla (jolloin happo oli vielä lääketieteellisesti legitiimiä): "Oli aika mielenkiintoista testata omaa mielenmaisemaa. Ihan kokeilemisen arvoinen juttu."

Siitä seurasi melkoinen paskamyrsky. Joku kansanedustaja keksi jopa vaatia Taipaleen erottamista tehtävästään.

En muista, että tämän jälkeen kukaan tunnettu suomalainen olisi avautunut psykedeelien käytöstä omalla nimellä ja naamallaan. Jos nyt ei lasketa jotain horisevia vanhoja hippejä YLE:n dokkareissa. USA:ssa kyllä kaikki Steve Jobsista Richard Feynmaniin ja Oliver Sacksiin ovat kertoneet avoimesti käytöstään.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 16, 2015, 13:39 kirjoittanut Arvalis »
"Beyond a certain point, the whole universe becomes a continuous process of initiation."
-- Robert Anton Wilson

Poissa Fjori

• Profiili
« Vastaus #70 : Syyskuu 16, 2015, 15:56 »
Tässäpä ne tärkeimmät syyt, miksi huumeiden käyttäjillä on maine työttöminä, syrjäytyneinä, lapsettomina ja yhteiskunnan tuilla elävinä ihmisinä - he ovat niitä, jotka eivät putoa kovin korkealta puhuessaan käytöstään.

Tuo on varmasti ainakin valtava osasyy. Itse pyrin olemaan osittain juuri siksi avoin trippailustani, että voisin laajentaa ja muokata ihmisten kuvaa huumeidenkäyttäjistä.

En muista, että tämän jälkeen kukaan tunnettu suomalainen olisi avautunut psykedeelien käytöstä omalla nimellä ja naamallaan. Jos nyt ei lasketa jotain horisevia vanhoja hippejä YLE:n dokkareissa. USA:ssa kyllä kaikki Steve Jobsista Richard Feynmaniin ja Oliver Sacksiin ovat kertoneet avoimesti käytöstään.

Jep, sääli. Eivät ennakkoluulot ja stigmat ikinä hälvene jos kukaan ei uskalla olla avoin. Mutta ymmärrän aiemmin mainituista syistä vallan mainiosti miksi esimerkiksi perheelliset ja tietyissä ammateissa olevat ihmiset eivät näe avoimuutta riskien arvoisena. Mäkään en välttämättä uskaltaisi puhua huumeista esimerkiksi työnantajille tai muille ihmisille, joille avautuminen voi saattaa mut käytännön kuseen (joskin arvostelin edellisessä duunissa nykyistä päihdepolitiikkaa ja huumeidenkäyttöön liittyviä ennakkoluuloja sen verran kovaäänisesti, että ihmettelen syvästi jos kukaan ei aavistanut mitään).

Tämä on mulle henkilökohtaisella tasolla hyvin ajankohtainen ketju, sillä tein hiljattain päätöksen olla mahdollisimman avoin psykedeeliharrastuksestani. Olen noin puolessa vuodessa päätynyt tilasta jossa vain osa ystävistäni tietää tilaan, jossa perhe, kaverit ja hyvin suuri osa puolitutuistakin tietää mun käyttävän huumeita. Joitakin konflikteja on syntynyt, mutta muuten musta tuntuu äärettömän huojentavalta ja vapauttavalta voida viimein elää elämääni juuri kuten itse haluan vailla jatkuvaa "miten toi reagois jos se saisi tietää"-kuumotusta. Olen muutenkin niin hävyttömän avoin kaikesta (en ole ikinä kokenut tarpeelliseksi salata keneltäkään esim. polyamorisuuttani, vaikka olen kohdannut paljon ennakkoluuloja sen vuoksi), että tuntui älyttömän vaikealta salata jotakin niin suurta kuin koko elämääni positiivisesti vaikuttava psykedeelien käyttö.

Onko teiltä ikinä mennyt esimerkiksi ihmissuhteita poikki oltuanne avoimia huumeidenkäytöstä? Tunnetteko ikinä olonne ulkopuoliseksi ihmisten seurassa, jotka eivät käytä huumeita tai ymmärrä trippailumotiivejanne?

Poissa Tom of Tattiland

• Profiili
« Vastaus #71 : Syyskuu 16, 2015, 16:18 »
Olen muutenkin niin hävyttömän avoin kaikesta (en ole ikinä kokenut tarpeelliseksi salata keneltäkään esim. polyamorisuuttani, vaikka olen kohdannut paljon ennakkoluuloja sen vuoksi), että tuntui älyttömän vaikealta salata jotakin niin suurta kuin koko elämääni positiivisesti vaikuttava psykedeelien käyttö.

Mulla se rajanveto on mennyt siinä, mikä on laillista ja mikä laitonta. Omasta polysuhteestani olen ollut avoimempi, vaikka lokaa siitäkin olen saanut, mutta jostain syystä suomalainen karahtaa vielä pahemmin takajaloilleen kun hommaan liittyy jotain lainvastaista. En usko, että töistä tulisi kenkää vaikka lakia rikkoisinkin, mutta todennäköisesti ilmapiiri ja luottamus menisivät. Ja se olisi jollain tapaa vielä pahempi tilanne.

Ehkä näistä voi mainita sitten, kun rikokset ovat vanhentuneet ja oma tulevaisuus turvattu työnantajista riippumattomaksi.

Poissa Tom of Tattiland

• Profiili
« Vastaus #72 : Syyskuu 16, 2015, 16:26 »
Se pitää vielä mainita, että tuo ylempänä sanomani korkealta putoamisesta ja lokeroitumisesta koskee lähinnä niitä, joilla käyttö pysyy lapasessa eikä ns. normaalielämä häiriinny. Liikaa käyttäviä löytyy jokaisesta sosiaaliluokasta myös, ja heidän kohdallaan on syytäkin pysähtyä miettimään, voiko henkilö jatkaa esim. työssään.

Ja heillekin toivoisi asianmukaista apua ilman stigmoja.

Poissa psykonisti

• Profiili
« Vastaus #73 : Helmikuu 14, 2016, 18:58 »
Henkilökohtasesti oon ollu suhteellisen hiljaa päihdeharrastuksistani sen jälkeen kun entinen ystäväväni johon luulin voivani luottaa uhkasi ilmiantaa tattitouhut. Vanhemmille oon kertonut kannattavani päihteiden dekriminalisointia mutta kiistänyt oman käytön. Muutama läheisin frendi tietää vähän enemmän kun ovat olleet trippivahteina.

Korkeakouluopinnot aloittaessani paljastin pienessä nousuhumalassa muutamalle uudelle kaverille mieltymykseni tatteihin. Painotin kuitenkin et käyttö on satunnaista enkä ole mikään narkkari. Saatiin aiheesta ihan mukava keskustelukin syntymään joten ei kaduta.

Kasvattelusta ei kukaan tiedä mitään ja niin pyrin asian pitämäänkin.
If we are going to be able to prosecute wars in the future, we can't have too many people taking drugs like LSD.