Kirjoittaja Aihe: Sieniharrastusten salassapito  (Luettu 7941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias

• Profiili
Sieniharrastusten salassapito
« : Kesäkuu 30, 2010, 01:10 »
Miksi kannattaa ja miksi ei?

Poissa Matias

• Profiili
Vs: Sieniharrastusten salassapito
« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2010, 02:20 »
Mie en enää useimmiten näe sen avulla saavutettavaa kaiken siihen vaadittavan valehtelun ja kaksinaamaisuuden arvoisena. Isoista kasvatuksista todennäköisesti kuitenkin vaikenisin ihan vain sen vuoksi, että voisin turvata niiden jatkuvuuden typerän lainsäädännön (vielä) vallitessa.

Läheisiäni, vanhempani mukaanlukien, en tohtisi pettää epärehellisyydellä ja siksi olenkin kertonut heille avoimesti päihteidenkäytöstäni. On tuntunut lisäävän luottamusta kaikkien osapuolien suunnalta aivan valtavasti.

Mitä sitten työnsaantiin tulee; en ole virallisista pesteistä kovinkaan kiinnostunut, sillä keksin parempaa tekemistä ilman käskytystä ja määrättyjä työskentelyaikoja, enkä sen vuoksi ole harmistunut työelämäkoneiston nihkeästä suhtautumisesta käyttämiini päihteisiin ja niiden käyttöön.

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2010, 13:07 »
En huutele psykedeelipuuhistani ihan missä sattuu, mutta huutelen psykedeelipuuhistani vähän missä sattuu. Netistä ei varmaankaan tuottaisi yhdellekään sherlockille vaikeuksia yhdistää mun nimeäni tekemisiini. Siitä ei ole ainakaan toistaiseksi seurannut mitään ongelmia - olen saanut pitää (osa-aikais)työni, ystäväni ja perheenjäseneni. Hetkittäin on kyllä kuumottanut paljonkin, mutta olen kyllä nähnyt hyvät puolet paljon haittoja merkittävämpinä.

Yks tärkeimpiä motiivejani avoimuuteen on se, että oon halunnut inspiroida myös muita harkitsemaan samaa - ei psykedeeliharrastuksesta tulisi hyväksytympää mikäli kukaan ei uskaltaisi astua kaapista ulos. Olen siis vähitellen avautunut silläkin uhalla, että siitä saattaa seurata leimaamista, tuomitsemista tai muita kivuliaita sivuvaikutuksia.

Siinä missä en itse kaipaa täyttä henkilökohtaista anonymiteettia, haluan kuitenkin tukea muiden mahdollisuutta pysyä anonyymeina niin kauan kuin haluavat (ja kykenevät) - en siis pyri ulottamaan oman avoimuuteni vaikutuksia liian pitkälle muihin. Eihän ainoa piilossa pysymiselle edes ole laittomuus - jotkut vaan tykkäävät esim. siitä sävystä, jonka nimettömyys antaa nettikeskusteluun. Kaikelle onpi paikkansa.

Olen miettinyt, että jos joutuisin virkavallan kanssa tekemisiin, niin luultavasti myöntäisin että olen käyttänyt psykedeelejä ja tarjonnut niitä muillekin, mutta tarkemmat yksityiskohdat (kuinka monta tattia oon elämäni aikana popsinu jne) eivät heille kuulu eikä niistä kertominen auttaisi ketään - siinä se. Miksi sitten myöntää mitään? Koska en jaksa pelätä ja pelätä. Koska koen askeleet avoimuuden suuntaan harrastustamme hyödyttäväksi - koko kulttuuriamme hyödyttäväksi. Ja saavatpahan poliisitkin vaihtoehtoisia kokemuksia huumehien käyttäjistä.

Yllättävän helppoahan täällä Suomessakin jo on olla asiasta rehti - asioista voi puhua, etenkin kun ei ole liian fanaattinen ja pyrkii ymmärtämään erilaiset mieltymykset omaavia kanssaihmisiään.

Samanaikaisesti kun päihdepolitiikan säätäjät alkavat vähitellen ymmärtää, ettei yksittäisten käyttäjien tahi pienten määrien kotikasvattelijoiden ratsaaminen tuota juuri mitään toivottuja etuja, yhä useampi myös uskaltaa puhua tekemisistään avoimemmin. Tämä on musta kaunis suunta;  tuntuu tärkeältä että alati kasvava määrä ihmisiä tosissaan pyrkii vastuullisen ja turhat riskit minimoivan päihdekulttuurin luomiseen.

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2010, 13:20 »
Älä ihmeessä puhu mitään ylimääräistä poliisille ikinä, vaikka se kuinka tuntuisi fiksulta tai hyvältä idealta. Sieltä se tieto ei kuitenkaan mihinkään päättäviin tahoihin mene. Ainut mitä voit saada aikaan on ongelmia. Puhu mieluummin jossain muualla jos koet sille tarvetta. Itse en juurikaan kerrro mitään tarkempia tietoja tekemisistäni. Nettiin saatan kirjoitella jotain, mutta kohtuuden rajoissa. Silloinkin mitään näyttöä ei yleensä saada aikaan, kunhan vaan kiistää kaiken. En stressaa virkavallasta, kun on tuota rekisteriä ehtinyt kertymään jo. Kunhan pitää touhut kohtuullisena ei tarvitse lähteä valtion hotelliin. Vanhemmat tietää meiningin, muun suvun olen pitänyt vähemmän tietoisena.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa Ilviselmä

• ihmekös tuo
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2010, 13:28 »
Älä ihmeessä puhu mitään ylimääräistä poliisille ikinä, vaikka se kuinka tuntuisi fiksulta tai hyvältä idealta.
Henkilökohtaisesti "olen käyttänyt" ei tunnu kovinkaan ylimääräiseltä, etenkään kun oon tosiaan nettiin omalla identiteetilläni laukonut jos jonkinlaista tekemisistäni. Mitään enempää en aio kertoa, enkä myöskään tule sanomaan mitään kenenkään muun tekemisistä.

Kyse on siis hyvin vähän siitä, että haluaisin jotenkin vaikuttaa poliiseihin, ja hyvin paljon siitä, että haluan vaikuttaa omaan kokemukseeni pelottavan tuntuisia rajoja rikkomalla.

Kuulen kyllä mielelläni lisääkin siitä, miksi ajattelet että (mulle) vois olla huono juttu sanoa toi nimenomainen asia ääneen. Eivät "suunnitelmani" lukkoon lyötyjä ole. Voin kuvitella, että yks syy on se, että kun sanoo vähän, sanoo sit helposti vähän enemmänkin.

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
« Vastaus #5 : Kesäkuu 30, 2010, 13:35 »
Viimeinen lause oli suunnilleen se mitä tarkoitin. Se on niin monta kertaa nähty miten "ainoastaan omista asioistaan" huolettomasti puhumalla saadaan aikaan ongelmia rikosoikeudellisesti, joko itselle tai muille. En väitä, että näin kävisi juuri tässä tapauksessa. Tämä on vain minun (ja monen muun) toimintamalli tälläisissä tilanteissa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa King Ink

• Profiili
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2010, 13:37 »
Mie oon ollut aika avoin päihteidenkäytöstäni, kaikki opettajat, entiset ja nykyiset ovat tietoisia asiasta, samoin kaikki ystäväni.
Olen myös satunnaisesti puhunut tuntemattomien ihmisten kanssa asiasta, esim bussissa. Enkä sen suuremmin yritä salailla sitä kavereidenkavereiltakaan, en tosin niistä puhukaan puolitutuille ellei kysytä.

''Aai sä oot se sieniOtso, josta Noora on aina puhunut''.

Mun suku... se on vielä se pelko.
Johtuu varmasti siitä että muistan äidin reaktion kun jäin kiinni muinoin kannabiksesta. Lukuunottamatta tietysti paria serkkua jotka ovat ymmärtäväisiä kaikenlaisten asioiden suhteen (kaikki tietää Pepin <3).

Virkavaltaa en oo kuumotellut koskaan, oon aika samoilla linjoilla Ilmiselvän kanssa.
Avoimuus lisää hyväksyntää, uskon niin.

edit: Mitä sitä turhaan..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2013, 12:01 kirjoittanut King Ink »

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #7 : Kesäkuu 30, 2010, 13:59 »
Ihastuttavia juttuja, kiitos jakamisesta!

''Aai sä oot se sieni*nimi*, josta Noora on aina puhunut''.

Heh, minutkin nimitettiin vasta sientensyöntiä harkitessani Tatti-Matiakseksi sellaisen ihmisen toimesta, jota en ollut koskaan tavannutkaan.

(kaikki tietää Pepin <3)

Pistin tästä kyllä jo privaa, mutta onhan siinä vasta ihana ilmestys. Olen kuullut häneltä paljon hyvää sinusta.

Poissa Shiron

• Profiili
« Vastaus #8 : Kesäkuu 30, 2010, 17:11 »
Salaan ja pyrin pitämään salassa nämä asiat perheeltäni, sukulaisiltani ja viranomaisilta.

Puskaradio luultavasti levittää mitä hurjimpia tietoja. Uusista tuttavuuksista aistin sopivat yksilöt ja kerron heille oma-aloitteisesti sopivalla hetkellä.

Pelkohan nämäkin jutut sanelee. Pelkään seuraamuksia paljastumisestani. Pelkään, että ihmiset alkavat tulkita tekemisiäni vinksahtaneesta näkökulmasta. "Tuo liittyi varmasti niihin hUUmeisiin. Kyllähän se tiedettiin..."
Pelkään yhteiskunnasta vieraantumista ja leimatuksi tulemista.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #9 : Kesäkuu 30, 2010, 18:56 »
Pelkohan nämäkin jutut sanelee. Pelkään seuraamuksia paljastumisestani. Pelkään, että ihmiset alkavat tulkita tekemisiäni vinksahtaneesta näkökulmasta. "Tuo liittyi varmasti niihin hUUmeisiin. Kyllähän se tiedettiin..."
Pelkään yhteiskunnasta vieraantumista ja leimatuksi tulemista.

Mitä käytännönseurauksia eniten pelkäät leimaantumisen suhteen?

Poissa Shiron

• Profiili
« Vastaus #10 : Kesäkuu 30, 2010, 19:06 »
En osaa vastata täsmällisesti, mutta muiden suhtautumisen muuttuminen minuun.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"

Poissa King Ink

• Profiili
« Vastaus #11 : Kesäkuu 30, 2010, 19:15 »
Oon tässä viime aikoina tosissaan fiilistellyt ajatusta että kertoisin vanhemmillenikin.
Todennäköisesti annan sen kuitenkin odottaa vielä hieman aikaa.
Todennäköisesti annan sen kuitenkin vielä odottaa siihen asti että oon varma että kannattaako.
Todennäköisesti annan sen kuitenkin odottaa kunnes tulee hyvä tilaisuus.
Eli todennäköisesti en tuu ainakaan vähään aikaan heille kertomaan.

Stropharia

• Vieras
« Vastaus #12 : Kesäkuu 30, 2010, 19:18 »
En mainosta, enkä sen kummemmin salaile sieniharrastustani. Eli, jos joku osaa kysyä niin kerron kyllä.

Vanhemmille ja hyville ystäville olen kyllä kertonut ihan kysymättäkin.

Poissa Zerigo

• Profiili
« Vastaus #13 : Kesäkuu 30, 2010, 22:13 »
Hyvät ystäväni ja pari kaveria tietävät käytöstä ja kasvuprojekteista, mutta suurimmalle osalle tutuista jätän kertomatta vain sen takia ettei tule jatkuvia puheluita mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin "ei sul sattuis olee niitä ku multon kaikki muu loppu tai tiiätkö ketää kellä ois??". Uskoisin osan perheestäni ymmärtävän eikä edes tuomitsevan päihdekäyttöäni tarpeeksi heitä informoituani. Itsekkin olen sitä mieltä että mitä enemmän ihmisiä ovat kunnolla tietoisia ko. sienistä, niiden käytöstä, vaikutuksista, riskeistä yms sitä nopeampaa yhteiskuntamme sopeutuu ajatukseen sienistä ei isona paha huumeena vaan esim. keinona kasvattaa itseään, nähdä maailman kauneus uusin silmin lisäksi kaikki miljoonat syyt miksi sieniä nautitaan.
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2010, 10:12 »
En osaa vastata täsmällisesti, mutta muiden suhtautumisen muuttuminen minuun.

Olen ajatellut tämän suhteen siten, että ihmiset, jotka keskittyvät huomiollaan liikaa huumeidenkäyttööni eivätkä niinkään itseeni sen takana, eivät ole itsekään osaltaan huomioni arvoisia.

mitä enemmän ihmisiä ovat kunnolla tietoisia ko. sienistä, niiden käytöstä, vaikutuksista, riskeistä yms sitä nopeampaa yhteiskuntamme sopeutuu ajatukseen sienistä ei isona paha huumeena vaan esim. keinona kasvattaa itseään, nähdä maailman kauneus uusin silmin lisäksi kaikki miljoonat syyt miksi sieniä nautitaan.

Kyllä!